Rozcestník obsahuje mé recenze z tohoto blogu a z blogu Kulturníček.

Recenze jsou řazeny abecedně podle názvu.
(knižní ságy jsou řazeny podle názvu celé série a všechny dosud zhodnocené díly jsou u sebe)

***

DEN CO DEN

Žánr: YA, romantický
Pořadí v sérii: 1.
Anotace: Každý den se probudíte v jiném těle, každý den žijete život někoho jiného. A tak platí jedna jediná zásada – vyhněte se tomu, aby si někdo všiml, že na jeden den přebýváte v těle někoho jiného a nepleťte se do jeho života. Vše je v pořádku, až do rána, kdy se probudíte v těle Justina a zamilujete se do jeho přítelkyně Rhiannon. Od toho okamžiku všechna pravidla, podle nichž jste až do teď žili, přestávají platit. Konečně se objevil někdo, s kým chcete být den co den.

Odkaz na recenzi: ZDE (lucyvillain)

FRAME-UP: ZLOČINY PODLE KOMIKSU

Žánr:
 krimi, romantický
Pořadí v sérii: 1.
Anotace: Michael-Grace neboli MG Martinová od dětství miluje komiksy, sci-fi filmy, seriály a všechno, co má spojitost s popkulturou. Žije v Los Angeles, kde si splnila svůj sen stát se spisovatelkou komiksů, a ve volném čase se věnuje dalšímu velkému koníčku: navrhuje a šije úchvatné kostýmy pro svého nejlepšího kamaráda Lawrence, jinak úspěšnou drag queen v populárních travesti show.

V milostném životě se jí příliš nedaří, protože málokterý partner se dokáže vyrovnat s její „ujetostí“ a MG sama všechny považuje za nudné mudly.

Její život však náhle změní náhodné setkání s velice hezkým detektivem z protidrogového oddělení, který právě vyšetřuje jeden ze svých případů a čekání ve frontě na kávu si krátí prohlížením fotografie místa činu v mobilu. MG, která mu nahlíží přes rameno, neuniknou spojitosti s dávným příběhem z jejího oblíbeného komiksu. Detektiv hledá jakákoli vodítka k rozluštění případu a požádá ji o pomoc jakožto odbornici v tomto žánru.

Odkaz na recenzi: ZDE (lucyvillain)

NEBEZPEČNÉ LŽI

Žánr:
YA, thriller, romantický
Pořadí v sérii: není součástí série
Anotace: Napínavý příběh sedmnáctileté Stelly, která se ukrývá před svými pronásledovateli. Poté, co se stane svědkyní vraždy, je středoškolačka Stella Gordonová v zájmu své bezpečnosti poslána do Nebrasky, což se jí ani trochu nezamlouvá. Najednou je pro ni těžké být neustále ve střehu a brzy si musí poradit s opravdovou hrozbou. Její nepřátelé jsou blíž, než si myslí.

Odkaz na recenzi: ZDE (lucyvillain)

PERCY JACKSON: ZLODĚJ BLESKU

Žánr:
 YA fantasy
Pořadí v sérii: 1.
Anotace: Bohové z Olympu se bouří! Dvanáctiletého kluka Percyho Jacksona čeká vyhazov ze školy a další trampoty na sebe nenechávají dlouho čekat. Najednou kolem něj začínají ožívat bytosti ze starých řeckých bájí. Z učitelky matematiky je rázem krvelačná příšera, z Percyho kamaráda se vyklube satyr a jeho otec je jedním z olympských bohů. Většina z nich má na Percyho spadeno, podezírají ho z krádeže blesku – mocné zbraně nejvyššího boha Dia. Percy a jeho přátelé mají jen 10 dní na to, aby blesk našli a vrátili, uklidnili náladu na Olympu a zabránili osudné válce bohů. K úspěchu výpravy ale nestačí jenom chytit pravého zloděje…

Odkaz na recenzi: ZDE (lucyvillain)

POD MASKOU LŽI

Žánr:
YA, fantasy
Pořadí v sérii: 1.
Anotace: Evelyn má plné zuby života podle diktátu konvencemi svázané společnosti. Když její sestra Rose za záhadných okolností zmizí, neváhá, a i přes zákaz rodičů ji odjíždí hledat. Není však jediná. Cestu jí zkříží mladý gentleman Sebastian Braddock, který jí odhalí těžko uvěřitelnou pravdu – ona i její sestra mají speciální dar léčit nemocné a zraněné. Evelyn si myslí, že se Sebastian zbláznil, když ale sama poznává lidi, kteří dokážou věci přesahující lidské chápání, začne názor měnit. Přichází na to, že dar zvláštních schopností představuje obrovské nebezpečí. Je totiž mocným lákadlem pro ty, kteří ho chtějí zneužít ve svůj prospěch. A Rose je pravděpodobně v rukou jednoho z nich...

Odkaz na recenzi: ZDE (lucyvillain)

RENEGÁTI

Žánr:
YA, romantický, dystopický, superhrdinské fantasy
Pořadí v sérii: 1.
Anotace: Renegáti jsou syndikát lidí s neobyčejnými schopnostmi. Vynořili se z trosek zničené společnosti a zavedli znovu řád tam, kde dosud vládl chaos. Jako obhájci práva a spravedlnosti jsou pro všechny symbolem odvahy a naděje. Výjimkou jsou zločinci, které kdysi svrhli. Nova má důvod Renegáty nenávidět a touží po pomstě. Jenže na cestě za svým cílem potká Adriana, který je Renegát. Dosáhne Nova nakonec své pomsty?

Odkaz na recenzi: ZDE (kulturnicek)

Žánr:
YA, romantický, dystopický, superhrdinské fantasy
Pořadí v sérii: 2.
Anotace: Ve městě Galton City pokračuje nesmiřitelný boj mezi Renegáty a Anarchisty. Nejenže disponují výjimečnými schopnostmi, ale podařilo se jim vyvinout nebezpečnou tajnou zbraň a hrozí, že svět, který doposud znali, spěje k zániku. V turbulentní politické situaci i Nova a Adrian začínají silně zpochybňovat vlastní ideje i city a hranice mezi dobrem a zlem se pomalu stírá. Vše směruje k velké válce, která může všechno změnit. Podaří se ji odvrátit?

Odkaz na recenzi: ZDE (kulturnicek)

Žánr:
Pořadí v sérii: 3.
Anotace: Nova a Adrian se ze všech sil snaží zabránit odhalení svých skrytých identit. Zatímco zuří bitva mezi jejich alter egy a odlišnými světy, v nichž se pohybují, nad Gatlon City se vznáší daleko nebezpečnější hrozba. Na světlo vyplouvají tajemství, lži i zrady… a dělení na padouchy a hrdiny už dávno není tak snadné. Nova s Adrianem musí sjednotit zdánlivě nesmiřitelné strany konfliktu – pokud se jim to nepovede, mohou přijít o všechno. I o sebe navzájem.

Odkaz na recenzi: ZDE (kulturnicek)

SELEKCE

Žánr:
YA, romantický
Pořadí v sérii: 4.
Anotace: Princezna Eadlyn od malička stále dokola poslouchala vyprávění o tom, jak se potkali její rodiče. Ona ovšem ani náhodou netouží opakovat jejich romantický příběh! O svém životě však nerozhoduje sama. Její protesty jsou naprosto zbytečné, i ona si musí manžela vybrat v Selekci.

Odkaz na recenzi: ZDE (lucyvillain)

Žánr:
YA, romantický
Pořadí v sérii: 5.
Anotace: Když byla Eadlyn přinucena zúčastnit se Selekce, netušila, že by se mohla zamilovat do jednoho z 35 nápadníků. Ji prostě žádná pohádka nečekala! Jen počítala dny, až bude moct poslat všechny domů. Po událostech, které se odehrály v paláci, si ale uvědomuje, že nemůže být na všechno sama. A že srdce někdy překvapí i nejotrlejšího cynika. Co když ale bude muset učinit volbu, která je důležitější, než si kdy pomyslela?

Odkaz na recenzi: ZDE (lucyvillain)

SEVERSKÁ MYTOLOGIE

Žánr: sbírka povídek, mytologie
Pořadí v sérii: není součástí série
Anotace: Jak získal Tór své proslavené kladivo Mjölnir? Kolik světů spojuje vždyzelený jasan Yggdrasil? Kdo postavil zeď kolem Ásgardu a co bude následovat po konci světa zvaném Ragnarök? Severská mytologie převyprávěná Neilem Gaimanem nejenže odpovídá na všechny tyto otázky, ale navíc je váže do souvislého, obšírného vyprávění, v němž ožívají bohové i obři, medovina teče proudem, vlci mluví a jabloně rodí jablka nesmrtelnosti. Naprosto nepostradatelná kniha pro všechny milovníky severských mýtů, seriálu Američtí bohové i tvorby Neila Gaimana obecně.

Odkaz na recenzi: ZDE (kulturnicek)