Dcera | Recenze

by - 11 března

Trvalo mi HODNĚ dlouho, než jsem se k této knize dostala. Původní trilogii jsem si naprosto oblíbila (i když je to už pár let, co jsem ji naposled četla), ale o tomto pokračování jsem slyšela spíše zápornější recenze, takže jsem se trochu bála, jak to nakonec bude. Poslední kniha, kterou jsem četla, mi zabrala více než půl roku - myslela jsem si, že je to tím, jak jsem si čtení hrozně odvykla kvůli maturitní četbě, ale teď už mi je jasné, že to bylo spíše onou knihou, než něčím jiným. Dceru jsem zhltla jedním dechem a hned jsem si musela zajít do knihkupectví pro další díl. Zkrátka jsem se nemohla dočkat, jak to dopadne!

"Existují věci, které se o sobě nedozvíš, dokud někoho dalšího nevpustíš do útrob svého srdce."

Rozjezd byl trochu pomalejší, ale jakmile se tam objevili vybraní nápadníci, nemohla jsem se od čtení odtrhnout. Hned od začátku jsem měla svůj tip (co se týče toho, s kým Eadlyn skončí) - což by dle mého bylo celkem klišé - ale na konci tohoto dílu si už nejsem tak jistá. Stále si myslím, že je to nejpravděpodobnější možnost, ale pár dalších nápadníků mě dost překvapilo. Mám mezi nimi hned několik oblíbenců a doufám, že se v pokračování dočkám více romantických scén (škoda, že můj největší oblíbenec ani není součástí Selekce a Eady s ním tak nejspíš skončit nemůže).

Co musím uvést jako veliké mínus, je chování hlavní hrdinky, za které by si občas zasloužila minimálně pohlavek (především v první polovině knihy). Taky je zvláštní vidět Americu, Maxona i Aspena jako dospělé, pořád si na to nemůžu úplně zvyknout, přijdou mi jako zcela jiní lidé...

Nemyslím si, že bych někdy u nějaké knihy brečela. Přesto jsem měla na konci Dcery slzy v očích, a to hned dvakrát. Události, které se tam staly, na mě měly až podivně emocionální dopad, což jsem vůbec nečekala.

Na původní trilogii to asi nemá, ale pořád jsem si čtení hrozně užila a těším se na další díl. Fanouškům Selekce doporučuju minimálně vyzkoušet (vždy se dá využít knihovna místo knihkupectví), jen se musíte dostat přes začátek a princeznino příšerné chování.

7/10

***

Znáte knihu, četli jste ji? Čtete rádi YA romantiku nebo preferujete jiné žánry?