Návrhy obálek na mé knížky

by - 28 září


Aneb opět prokrastinuju místo toho, abych se věnovala samotnému psaní.

První návrh pro Bratrstvo soumraku jsem si dělala před několika měsíci. Použité obrázky ale nebyly vůbec kvalitní (jak uvidíte níže) a víceméně jsem jich splácala jen několik dohromady, upravila barvy a hotovo. Proto jsem se před pár dny rozhodla, že si musím udělat nový návrh a tentokrát se vším všudy. Nejdříve jsem začala tedy s prvním dílem, ale tak nějak v průběhu jsem dostala ohromný nával inspirace a rozhodla se vytvořit i díl druhý. Hrozně mě nadchla ta paralela mezi Bratrstvem soumraku (v knížce cech nájemných vrahů) a Strážci úsvitu (cech rytířů, který chrání lid před Tvory temnot) - a řekla jsem si, že to musím ukázat i na obálkách (a navíc, Bratrstvo má ve znaku půlměsíc a Strážci zase slunce, takže proč toho využít?)

Když jsem tvořila první díl, potřebovala jsem splnit dvě podmínky: tmavě modré pozadí (je to celkem důležitá barva v rámci příběhu) a tři elementy pro tři hlavní postavy (koruna pro prince, šíp pro lovkyni a havran pro nájemného vraha, jemuž se přezdívá Bílý Havran).

Všechny tři elementy jsou splněny i ve druhém díle, ovšem tentokrát jsem měla určitou barevnou volnost. Nakonec jsem zvolila zlatavou barvu, která dobře odráží slunce, tedy úsvit, ovšem níže se můžete podívat i na další barevné varianty a pokud se vám nějaká bude líbit víc (nebo máte vlastní návrh), dejte vědět! Jsem otevřená dalším možnostem.

Zde přikládám porovnání obálek prvního dílu

A zde k dispozici několik barevných verzí druhého dílu

Dneska jsem to počítala a zjistila jsem, že jsem nad oběma obálkami (dohromady) strávila cca 8 hodin. Samozřejmě větší část času byla strávena nad tou první, protože jsem dlouho nevěděla, jak přesně ji chci udělat - a hlavně, z těch 8 hodin byla beztak půlka strávená na Pinterestu, protože najít ten správný obrázek, který potřebuju, je mnohdy peklo (aneb když jsem moc vybíravá). Samozřejmě nemám na žádné z použitých obrázků autorská práva, takže se jedná čistě jen o návrh obálek a ne o finální verzi. Až (a jestli) ty knížky jednou dopíšu a budu chtít vydat, můžu tyto návrhy předložit grafikovi, který by se od nich mohl odpíchnout a stvořit něco v podobném stylu.

Když jsme u těch grafiků, tak jen zmiňuji, že já rozhodně nejsem žádný profesionál a moje zkušenosti s tvořením obálek končí u Wattpadu :D Ale celkově jsem s výsledkem spokojená a ráda si poslechnu váš názor. Samozřejmě pokud máte nějaké připomínky, sem s nimi! Mrzí mě, že se mi na obálku nevešel už název série (buď jsem musela vynechat sérii a nebo jméno autora, s obojím mi to přišlo už hrozně přeplácané) - takže to berme tak, že chybějící údaj by byl uvedený na boku knihy.

Každopádně toť vše pro dnešní rychločlánek, chtěla jsem se akorát takhle podělit s mým tvořením... těším se na vaše názory a připomínky :)

PS: V budoucnu se můžete těšit i na anotaci k prvnímu dílu, ale na té se zatím pracuje.

You May Also Like

30 komentářů

  1. Teda to je talent! Moc se mi to líbí :) Mě grafika taky moc baví, ale nemám na to tolik času, kolik bych ke zdokonalování se chtěla a potřebovala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! Já se tomu taky nevěnuju tolik, jak bych chtěla, takže to zlepšování jde dost pomalu :D Ale to mám stejně i s kreslením třeba, prostě není čas nebo chuť.

      Vymazat
  2. To je krásné! První obálku si vypilovala k dokonalosti :)

    OdpovědětVymazat
  3. Páni, zaujaly mě hned na první pohled! Povedly se ti. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Ty jo, tak to jsou fakt moc hezké návrhy obálek. Jsi šikovná. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Páni, jsi moc šikovná! Náhodou obálky vypadají moc dobře a jako kdyby to byly opravdové knížky! Také často hledám inspiraci na pinterestu, jsou tam fajn tipy :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc! Pinterest je často moje záchrana, i třeba u psaní ho využívám pro inspiraci na postavy, města, oblečení, celkově ♥

      Vymazat
  6. To je krásný! Já většinou knížku vybírám podle obalu :D a tobě se moc povedly! :)

    OdpovědětVymazat
  7. Mně se obálky moc líbí. Jsou jednoduché, ladí k sobě a přesto jsou barevně zajímavé.

    OdpovědětVymazat
  8. Wau, mne sa páčia všetky! Si veľmi šikovná! V jednoduchosti je napokon krása ❤

    Blog de la Licorne * Instagram * We♥It

    OdpovědětVymazat
  9. Jsi fakt šikovná, mě se moc líbí všechny! Hned mě zaujaly. :)
    Michaela Blog || Instagram

    OdpovědětVymazat
  10. Moc hezké návrhy, jsi velmi šikovná! Já bych něco v takové podobě nevytvořila ani ve snu :D Styl písma je dokonalý!

    OdpovědětVymazat
  11. moc pekné povedené šikulka :)

    OdpovědětVymazat
  12. Ty jo, to jsi náhodou dost šikovná. Vypadá tak fakt dobře! Myslím, že takový knížka by měla v knihovně a knihkupectví velkou šanci, že si ji někdo vezme do ruky. Přeju ať ti jde psaní od ruky a co nejdřív může knihu(y) vydat😁! A nebo poslat k přečtení na recenze 😋.

    Verča ze Ztracena v Praze | NOVÝ BYT, CO TEĎ? ZMĚNA JAK BLÁZEN! | BYDLENÍ

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc! :D Poslední dva týdny píšu jako blázen, tak snad tohle tempo vydržím... už bylo dost prokrastinace :D

      Vymazat
    2. Tak to je super! Toho se drž, nenech se ničím zpomalit nebo omezit :D!

      Vymazat
  13. Vypadá to velice čistě a profesionálně a hned by mě to lákalo si to přečíst. Bohužel zatím tvou tvorbu neznám (myslím, že jsem u tebe poprvé), ale jestliže (nebo spíš když) to vyjde, určitě se na to s chutí podívám. Hádám, že podle zvolených motivů se jedná o fantasy a to je něco, co mě zklame málokdy.
    Hodně štěstí s psaním :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! Mou (psací) tvorbu zde asi nezná nikdo, zatím se o tom jen občas zmíním, ale spíše to nechávám takovým tajemstvím. A ano, hádáš správně, že jde o fantasy ♥

      Vymazat