The 100 | Recenze

by - 20 října


Seriál po 7 letech skončil, a tak můžu konečně sepsat recenzi. Když jsem začala na The 100 koukat poprvé, vydržela jsem možná dvě/tři série, než mě to přestalo bavit. K seriálu jsem se vrátila zhruba o dva roky později, čistě z nudy - viděla jsem první sérii, druhou, třetí a najednou jsem byla u páté a zjišťovala jsem, že mě to nějak chytlo! A vůbec jsem to nečekala; vlastně jsem si ještě u třetí série googlovala, jak to s některými postavami dopadne, protože jsem předpokládala, že u toho stejně nevydržím, ale na druhou stranu mě jejich osudy pořád zajímaly.

Což je pěkně ironické, protože ti, kteří mě znají osobně, moc dobře ví, jak nenávidím spoilery - i ty sebemenší. Ale tehdy mi to bylo jedno. Myslela jsem si, že s tím seknu tak, jako posledně (na druhou stranu, na těch postavách mi záleželo natolik, abych si vůbec začala zjišťovat, kdo přežije a kdo ne, takže... co to o mě vypovídá?). Tehdy právě začínala šestá série a když jsem se k ní konečně dostala, byla jsem do děje i postav už naprosto zažraná. Jenomže pak série skončila a já si uvědomila, že na poslední sérii si musím zase rok počkat (což jsem u tohoto seriálu do toho okamžiku nemusela, takže celkem pech).


Tolik k mé historii s tímto seriálem - od toho tu přece nejste. Takže... co jsem tak slyšela, spousta lidí vzdá sledování během prvních pár dílů, protože se to podobá více "teenager drama" než postapokalyptickému sci-fi. Ale slibuju, že se to zlepší. Jasně, když nad těmi sci-fi prvky budete přemýšlet dostatečně dlouho, najdete "plot holes" (nedomyšlené věci / chyby v ději), ale dle mého to není nic tak závažného. A ano, musíte počítat s tím, že hlavními hrdiny tohoto seriálu jsou převážně teenageři, takže nějaké to drama mezi nimi bude vždycky, ale upřímně, to je taky jeden z důvodů, proč mě to sledování tak bavilo.

S každou novou sérií se posouváme trochu jinam a hlavně poslední dvě série jsou stylově úplně jiné než - řekněme - první dvě. Skoro už by mohlo jít o jiný seriál tím, jak tam jde už o něco jiného, ale není to vyloženě špatně (alespoň pro mě ne, i když někdo by samozřejmě nemusel tento názor sdílet).

"Kým jsme a kým musíme být, abychom přežili, jsou dvě velmi rozdílné věci."

Všechny postavy jsou velmi realistické - každá má své chyby, každá DĚLÁ chyby a ne jenom jednou. Z hlavních postav mě vlastně nenapadá jediná, která neudělala něco hodně špatného, protože v dané situaci neměla na výběr nebo musela vybírat mezi dvěma zly. Co musím zmínit - tvůrci se nebojí zabíjet postavy. A nemluvím jen o těch vedlejších. Samozřejmě to není žádná Hra o Trůny, ale i tak tam postavy umírají, což je vlastně i dobře. Jasně, taky nesnáším, když umře někdo, koho mám ráda, ale aspoň je to realistické (a nutí vás to se bát o své oblíbence; cítíte to napětí v situacích, kdy ho oni cítí taky).

Můj problém s The 100? Poslední série. Řekla bych, že tohle je kletba většiny dlouhých a úspěšných seriálů. První polovina série byla dle mého celkem fajn, ale pak to šlo už od desíti k pěti. Myslím si, že všechno bylo zbytečně uspěchané a určité postavy se najednou začaly chovat děsně mimo charakter. Nesnáším, co udělali s jednou z nejlepších postav a i když je ten samotný konec celkem ok, tak mě naštvalo nemálo věcí, co tomu předcházely. Naštěstí to těch pár posledních minut zachránilo, protože kdyby se nestala jedna určitá věc, tak asi celé finální titulky zírám do prázdna a přemýšlím, jestli se mi to celé jenom nezdálo. Bohužel za tohle můžeme vinit producenta, který zjevně nesnáší své fanoušky, a tak chce zničit všechno, čemu kdy věřili. Fakt, ten by si mohl podat ruku s D&D (producenty Hry o Trůny) - ti se taky rozhodli udělat stupidní konec jen proto, aby nebyl předvídatelný. No gratuluju, pane Rothenbergu, tu sedmou řadu jsem si také představovala *trošičku* jinak. Ale aspoň díky za to, že jste nezruinoval mou TOP 1 postavu, jako tomu bylo ve Hře o Trůny! Zruinoval jste mou druhou nejoblíbenější, ale co už :D

Pardon, zním moc zahořkle? Tak raději přejděme k hodnocení :D

HODNOCENÍ
7.5/10

***

Já nevím, chtěla jsem dát seriálu solidní 8/10, možná i 8.5, ale s tou poslední sérií to postě nemůžu udělat... stejně seriál doporučuju, protože ty špatné napsané konce jsou evidentně teď skoro v každé končící show :/

Každopádně, znáte seriál? Máte rádi sci-fi příběhy plné drama (a nějaké té romantiky) nebo preferujete jiné žánry?

You May Also Like

24 komentářů

  1. Seriál mi bude chybět, měla jsem ho ráda, ale poslední dvě série mě vůbec nebavily, jak píšeš, bylo to hodně jiné a bohužel ne v dobrém slova smyslu.
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
  2. Recenze nezní vůbec špatně, navzdory té nechuti na začátku bych nečekala, že to zvládneš do konce :-) Občas to mám s některými seriály podobně.

    OdpovědětVymazat
  3. Tak tenhle seriál teda vůbec neznám, jsem divná, co? :-D Každopádně taky to mám s nějakými podobně :-)
    Michaela Blog || Instagram

    OdpovědětVymazat
  4. O tomto seriálu jsem zatím neslyšela, teď jsem byla závislá na La casa de papel. :D Každopádně vypadá zajímavě a vysloužil si od tebe i celkem pěkné hodnocení. :))

    OdpovědětVymazat
  5. My jsme 100 také hodně sledovali, skončili jsme asi u 4. série. Od té doby jsme koukali na jiné seriály a už se k ní nevrátili. Ale když už je natáčení u konce, možná bychom mohli sjet ještě jednou :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  6. Pěkná recenze :) Na seriál jsem koukala, ale k finální sérii jsem se ještě nedostala. Ale nemám ráda stupidní konce jako ve Hře o trůny, takže doufám, že tady finále nebude zklamáním :)

    OdpovědětVymazat
  7. Já tomuto seriálu dávala dvě šance také, ale ani jednou neuspěl. :D Ale bylo to u mě naopak... Strašně mě chytla první série a pak to postupně upadávalo. :D

    OdpovědětVymazat
  8. O tomto seriálu jsem hodně slyšela, ale dosud jsem se k němu nedostala. Spíše bych chtěla zkusit knihu. :)

    OdpovědětVymazat
  9. Na tenhle seriál jsem měla chuť koukat už hodně krát, ale nějak se k tomu stále nemám. Děsí mě těch 7. sérií a zároveň nevím, zda bych u toho vydržela. Teď ta tvoje recenze mě utvrdila v tom, že jako asi ani nemám už zájem :-D Ale kdo ví, třeba tomu taky nakonec dám šanci :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hele pořád jsem to hodnotila celkem vysoko, takže možná by to stálo za vyzkoušení :D Já často zkouknu prvních několik dílů seriálu, než se rozhodnu, jestli chci pokračovat (a praktikuju to celkem často)... tak můžeš zkusit taky a uvidíš :)

      Vymazat
  10. O seriálu jsem nikdy neslyšela a upřímně se ho ani nepustím, seriály/filmy s podobnou tematikou vůbec nevyhledávám :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky tento žánr vůbec nevyhledávám, ale kupodivu mě to dost zaujalo :) Každý jsme ale jiný.

      Vymazat
  11. Tento seriál mi odporúčalo už veľa ľudí, musím sa konečne k nemu dokopať a pozrieť si aspoň začiatok, či ma to zaujme :)
    What A Fancy World

    OdpovědětVymazat
  12. Jednu dobu jsem se od The 100 nemohla odtrhnout! Teď jsem tedy ještě stále neviděla poslední sérii, ale jinak to byl příjemný seriál, u kterého toho času nelituji :)

    OdpovědětVymazat
  13. Tento seriál som nikdy nevidela, ale nemám teraz čo moc pozerať, tak sa do toho asi pustím. ďakujem za tip
    xxAlexandra MS ALWAYS LATE

    OdpovědětVymazat
  14. O tomto seriálu jsem slyšela už tolikrát, ale zatím jsem ho neviděla.
    Škoda těch konců, podle mě je mají všechny seriály, které se vysílají delší dobu, proto mám osobně raději kratší seriály..

    OdpovědětVymazat
  15. tak tento seriál vůbec neznám, ale přijde mi jako dobrý tip! zařadím na seznam:)

    www.melissahartford.blogspot.com
    Melissa Hartford | lifestyle & fashion blogger
    Instagram

    OdpovědětVymazat
  16. Seriál neznám. Já momentálně sleduji Lucifera. A ráda bych začala koukat ještě na něco, ale jsem ráda, že vůbec stihnu nějaký díl. :D :)

    OdpovědětVymazat
  17. Hey dear! I loved your post and already followed you! I want invite you to visit and follow my blog if you want <3

    www.pimentamaisdoce.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  18. Tak tenhle vůbec neznám! Jak je to možné? Zkusím se na něj podívat. ;)
    Ela

    OdpovědětVymazat
  19. Ten jsem bohužel neviděla, ale přidám si ho na seznam. Momentálně dokoukavam Emily in Paris

    OdpovědětVymazat
  20. mám ho rozkoukaný, zatím jsem někde okolo druhé-třetí série? Momentálně mám od něj pauzu, dělám jiné věci, ale chci se k němu vrátit.

    OdpovědětVymazat
  21. Na The 100 jsem koukala a nikdy nedokoukala. Ani nevím proč.

    Gabux | Poslední článek

    OdpovědětVymazat
  22. Seriál jsem ještě neviděla, snad ani nikde na mě nevykoukl, ale nevím jestli bych vydržela tolik řad. Díky Netflixu jsem si začala zvykat na krátké seriály :D

    Somemthingbykate

    OdpovědětVymazat