Nebezpečné lži | Recenze

by - 11 března

Kniha mi byla doporučena kamarádkou a ačkoliv jsem už dlouho kromě fantasy nic jiného nečetla, musím říct, že mě tento román příjemně překvapil. Nikdy jsem se nenudila a stránky jsem hltala jako divá - nemohla jsem se dočkat, jak celý příběh vlastně dopadne. Jak už je uvedeno v anotaci, kniha je o dívce, která je svědkyní vraždy a její život se přes noc převrátí vzhůru nohama. Stane se součástí programu na ochranu svědků a je poslána do malého městečka v Nebrasce, kde musí zůstat celé léto - větší horor si ani neumí představit. Jak to tak ale bývá, ne všechno je na první pohled jak se zdá a když se Stella seznámí s mladým Chetem Falconerem, začne o svém přesvědčení rychle pochybovat...

"To rostoucí teplo mezi námi znamenalo potíže."

Stellu budete ze začátku nesnášet - teda, alespoň nám s kamarádkou hrozně lezla na nervy. Její charakter se v průběhu knihy hodně rozvine a jak se postupně dozvídáte jednotlivé kousky skládačky z její minulosti, tím více ji začnete chápat. Jak už jsem zmínila, další důležitou postavou je Chet, okouzlující mladík z Thunder Basin. Hodně jsem si ho oblíbila a doufala jsem, že to mezi ním a Stellou dopadne dobře. Ani jeho příběh není tak veselý, jak se může na první pohled zdát a za tím širokým úsměvem se skrývá spousta bolesti.

Kniha se četla hrozně snadno. Kapitoly nebyly nijak zvlášť dlouhé, takže výhoda, když třeba nemáte na čtení celý den a řeknete si, že jen "dočtete kapitolu", než půjdete dělat něco jiného. Kniha končí víceméně šťastným koncem, možná trochu otevřeně, co se týče budoucna (pro teď je vše vyřešeno, ale nevěřím, že by byla budoucnost tak růžová, jak se může zdát). To je ale jen můj osobní náhled na věc. Ke konci bych ještě chtěla říct, že byl hrozně napínavý - natolik, že jsem přeskakovala odstavce, abych se dozvěděla, jak to dopadne, a pak jsem se musela vracet :D

"Zabořila jsem svou tvář do polštáře a dala průchod slzám."

Na závěr bych ještě chtěla říct, že ačkoliv se mi kniha líbila, není to něco, co bych musela číst dvakrát. Zároveň je to první kniha, kterou jsem od autorky četla; slyšela jsem, že její další knihy jsou ještě lepší, tak třeba někdy vyzkouším :) Příběh rozhodně doporučuju - zabaví a zaručeně nezklame!

7/10

***

Znáte knihu? Čtete rádi thrillery a romantické příběhy nebo preferujete jiné žánry?