Složka 64 | Recenze

by - 11 března

Tenhle film bych si ve volném čase sama od sebe nepustila a když jsem si před zhlédnutím četla obsah, tak jsem si ani nemyslela, že mě bude nějak extra bavit (šla jsem na něj jen proto, protože mamka vyhrála lístky zdarma). Nakonec jsem ale byla velmi mile překvapena. Jedná se o celkem drsný příběh, který vychází z pravdivých událostí z historie Dánska. Ze situací, do kterých se některé postavy dostávají, vám naskakuje husí kůže a jste rádi, že jste v té době vlastně nemuseli žít. Celý příběh se prolíná mezi dvěma časovými liniemi, minulostí a současností, kde v současnosti se připojíte k pátrání temperamentního detektiva Carla a jeho partnera Assada, zatímco v minulosti prožíváte situaci na dívčí ubytovně na ostrově Sprogø.

Líbilo se mi, jak byl do těch "temných momentů" zařazen i humor a celkově jsem si oblíbila Carlův charakter, skvělý příklad člověka, který za ledovou maskou skrývá své skutečné pocity. Až po zhlédnutí filmu jsem zjistila, že existují nějaké předchozí díly; naštěstí se jedná jen o volnou návaznost a co jsem tak slyšela, tenhle díl je stejně nejlepší. Co musím zmínit je to, že film existuje pouze s dánským dabingem - české titulky sice má, ale i tak jsem měla trochu obavy. Nakonec jsem však s tím neměla žádný problém, nevadilo mi, že mluvenému slovu nerozumím a v pohodě jsem vše stíhala vnímat.

Když jsme jely z kina domů, hodně jsme o tom ještě s mamkou diskutovaly a došly jsme k několika nedořešeným koncům - sice drobnosti, ale pár věcí, které nám nedávaly smysl, jsme přeci jen objevily. Původně jsem si myslela, že to třeba bude více dořešené v knižní předloze, ale ta je prý něco úplně jiného než film (dějově i jinak). Nicméně můžu říct, že film je plný nečekaných zvratů a hrozně se mi líbilo, jak je všechno propojeno se vším, každá nová informace je jako díl skládačky a dohromady vám to dá celý obraz. Občas detektiv Carl připomínal Sherlocka Holmese, jak mu nějaké věci docházely, na první pohled naprosto nesmyslně, ale alespoň z mého pohledu to byla součást jeho charakteru. A jsem ráda, že mi jeden důležitý "zvrat" došel mnohem dřív, než na to vůbec přišlo - to jsem asi zase já využila své Holmesovské dedukční schopnosti :D

Celkově bych film hodnotila kladně, je to thriller jak se patří a v některých momentech budete jen tisknout pěsti a modlit se, aby to dopadlo dobře. Scénář i herecké obsazení je naprosto bravurní, postavy vám přirostou k srdci a cítíte všechno, co cítí oni. Jak jsem říkala, není to něco, co by mě zaujalo na první pohled, ale když už jsem tam seděla, rychle mě dokázala Složka 64 strhnout a držet pozornost po dobu celého filmu. A i když třeba tento žánr nevyhledáváte, určitě doporučuju alespoň vyzkoušet - protože už jen to, že je příběh inspirovaný skutečnými událostmi, dává filmu nový rozměr. A ačkoliv je to spíše taková jednorázovka a znovu bych ho vidět nemusela... myslím, že litovat nebudete.

6/10

***

Znáte film? Sledujete rádi kriminální filmy a seriály nebo preferujete jiné žánry?