Ve službách FBI | Recenze

by - 11 března

Hned ze začátku se přiznám, že krimi/detektivky nesleduju ani nečtu a celkově to není žánr, který bych vyhledávala. Mým původním motivem, proč jsem se seriálem vůbec začala, byl pohledný herec v hlavní roli - sama jsem nečekala, že mě to nakonec tolik pohltí. Už po zhlédnutí pilotního dílu jsem totiž věděla, že jsem objevila poklad. Často jsem při sledování ztrácela pojem o realitě a nikdy jsem nedokázala zůstat jen u jednoho dílu; často jsem koukala i hluboko do noci a věřte mi, nelituju jediné sekundy.

Stačilo mi pouhých 10 minut a Neal Caffrey si mě získal. Není se čemu divit, Neal je totiž okouzlující, plný humoru a sarkastických poznámek, ale v hloubi duše romantik. A navíc je to talentovaný umělec, co více si přát? Ale dost o něm, White Collar je totiž mnohem víc než jen pěkná tvářička v hlavní roli. Za celých těch 6 sérií nebyla jediná chvíle, kdy bych se nudila. Tvůrci vždy věděli, kdy mají dát nějaký zvrat a co udělat proto, aby si diváky zachovali. Ono to možná nezní až tak zajímavě - 6 sérií (81 dílů) pouze o tom, jak jistý padělatel pracuje pro FBI? Ale věřte mi, White Collar není žádná obyčejná detektivka, kde by se každý díl řešil nový případ a díly spolu navzájem nesouvisely. Ne, v pozadí je mnohem větší obraz, kterému musíte věnovat pozornost a čím více koukáte, tím více věcí do sebe zapadá.

Postavy se chovají reálně - odvážně, ale zároveň lidsky, chytře, ale ne jako by četly scénář dříve než my; tleskám, výborně napsáno! Kromě Neala si zamilujete i jeho všude přítomného parťáka Mozzieho, agenta Petera Burka i jeho úžasnou manželku Elizabeth. "Záporáci" vás budou štvát a fascinovat zároveň. O ději jsem už mluvila, o tom jak zaujme, nenudí a vždy se něco děje. Věřte mi, že nebudete zklamání pokud dáte na mé doporučení - ať už krimi sledujete či ne, běžte do toho! Rozhodně nebudete litovat :)

"Vždy, když tohle uděláš, tak kontroluju, jestli mám peněženku."

Snaž už jen zbývá malé zhodnocení konce poslední série (bez spoilerů, slibuju). Tvůrci si s vámi na konci dost hrají, do poslední chvíle vlastně ani nevíte, co se přesně stalo - osobně si myslím, že se jedná o uspokojivý konec, i když bych možná sama preferovala něco trochu jiného. White Collar je případně i otevřen dalšímu pokračování, které bych osobně hrozně ráda uvítala, i když toho se už určitě nedočkáme. Samozřejmě, všechno má své chyby, i tento seriál, ale upřímně si myslím, že je to jeden z nejlepších seriálů, které jsem kdy měla možnost vidět (a ráda na něj čas od času kouknu znovu). A jak jsem zmínila, to ani krimi nesleduju :D

9/10

***

Znáte seriál? Sledujete rádi kriminální filmy a seriály nebo preferujete jiné žánry?