Sbírka fanartů (2020 - 2022) | Blood of Zeus

by - 08 března

Diova krev (v originále Blood of Zeus) je animovaný seriál od Powerhouse Animation Studios, kteří mimo jiné stojí za (o něco známějším) seriálem Castlevania. Jak již název napovídá, příběh se odehrává ve starověkém Řecku a v hlavních i vedlejších rolích představuje řádku olympských bohů. První série má osm dílů, ale v produkci je již druhá série (na kterou se hrozně těším)!

Jakožto obrovský milovník řecké mytologie jsem se do seriálu okamžitě zamilovala a netrvalo to dlouho, než jsem se pustila do kreslení fanartů. A vzhledem k tomu, kolik fanartů na tohle téma jsem od minulého roku nakreslila, řekla jsem si, že bude mnohem jednodušší je přidat jednorázově v jednom článku, než zvlášť. Společně s kresbami vám sem hodím i mé reference (konkrétní screenshoty ze seriálu, které jsem používala jako inspiraci, ať můžete porovnat), datum kresby (protože mezi fanarty byly různé rozestupy, takže můžete aspoň trochu porovnat můj progress) a konkrétní odkazy na Instagram a na DeviantArt (budu ráda za like, případně sledování).

Teď již ke kresbám, začneme od té nejstarší...


Hermes, posel bohů
Datum: 29. + 30. listopadu 2020
Odkaz na Instagram: ZDE
Odkaz na DeviantArt: ZDE

Hned od první epizody se Hermes stal mou nejoblíbenější postavou, což jsem upřímně vůbec nečekala; a stejně tak jsem nečekala, jak velkou roli bude v celém příběhu hrát. V žádné jiné adaptaci, kterou jsem dosud viděla, se totiž téměř nevyskytoval a i když jsem jeho jméno znala, moc jsem se o něj nezajímala. Jeho verze v Blood of Zeus mě ale příjemně překvapila, je to totiž hrozné zlatíčko a protože je nejrychlejším z bohů, tak se stejně odpovídající rychlostí okamžitě dostal na můj seznam fiktivních crushů - proto jsem si ho vybrala jako první postavu ke kresbě.

Když se na to dívám zpětně, vidím tam dost chyb v anatomii (a i v celkové podobnosti s předlohou), ale hej, aspoň se mám z čeho poučit do budoucna!

Poseidon, vládce moří a oceánů
Datum: 4. + 5. ledna 2021
Odkaz na Instagram: ZDE
Odkaz na DeviantArt: ZDE

Když mě před cca 7 lety poprvé chytla řecká mytologie, Poseidon se rychle stal mým oblíbencem. Od dětství jsem milovala vodní živel, takže to dávalo smysl. Teď už to mám trochu jinak a Poseidon dávno není mým nejoblíbenějším Olympanem, ale přesto jsem ho zvolila jako druhou postavu k nakreslení. Důvodem není ani tak to, jak je vyobrazen v seriálu - je to fajn postava, ale jsou tam zajímavější - jako spíše jeho design. Hrozně se mi líbily ty jeho vlasy a taky koruna, takže už jen kvůli tomu jsem si ho chtěla nakreslit.

Na rozdíl od Herma jsem se rozhodla pro jiný styl stínování a doteď se nemůžu rozhodnout, jestli se mi to líbí nebo ne. Mám dny, kdy mám hroznou chuť tuhle kresbu z Instagramu smazat a nemuset na ni už koukat a pak jsou dny, kdy koukám na to stínování a říkám si, že to není vlastně až tak špatný? Takže těžko říct, rozhodně tam vidím spoustu věcí, které bych teď udělala jinak, ale jestli se mi ta kresba (a celkově tohle stínování) líbí nebo ne... to nějak nedokážu posoudit. Myslím, že nejvíc mi vadí jeho obličej (oči, nos) a divně vystínované vlasy, zbytek není nejhorší. Nejvíc se mi asi líbí ten trojzubec.

Hades, vládce Podsvětí
Datum: 26. + 27. února 2021
Odkaz na Instagram: ZDE
Odkaz na DeviantArt: ZDE

Jak jsem psala výše, když jsem se poprvé dostala k řecké mytologii, byl v mém srdci Poseidon, ale v průběhu let ho dokonale nahradil Hádes (za to děkuji především filmům Souboj Titánů a Hněv Titánů, Ralph Fiennes ho totiž zahrál úžasně). Do teď bych řekla, že je Hádes jedním z mých nejoblíbenějších bohů a jediné, co mi vadí je, že z něj v tolika adaptacích dělají záporáka - přitom v mytologii udělal těch špatných věcí snad nejméně. Zeus byl MNOHEM horší.

Každopádně, v první sérii Blood of Zeus se Hádes objevil jen na krátký okamžik a zatím není zcela jasné, jestli z něj bude ve druhé sérii padouch nebo ne. Já se modlím za NE, ale upřímně, hlavně se těším až od něj uvidíme něco víc. Tahle kresba byla součástí mého projektu "The Many Faces of Hades", kde jsem kreslila různé jeho verze z vícero adaptací (Blood of Zeus, Disney's Hercules, pc hra Hades a mobilní hra Lovestruck - příběh: Astoria: Fate's Kiss). Snažila jsem se u těchto kreseb co nejblíže napodobit styl, jakým byla původní postava kreslena, proto jsem se zde opět vrátila ke stínování na styl Herma.

Apollo, bůh slunce
Datum: v průběhu října 2021
Odkaz na Instagram: ZDE
Odkaz na DeviantArt: ZDE

V říjnu jsem po delší době zase zkoukla Blood of Zeus a tak jsem se nevyhnutelně dala opět do kreslení fanartů; tentokrát jsem si vybrala Apolla, který společně s Hermem tvoří mou nejoblíbenější dvojici postav. Zároveň jsem si i v reálu začala zjišťovat hodně věcí o Apollovi (a o jeho sestře Artemis) a začala jsem s ním cítit podobné pouto, jaké jsem kdysi cítila s Poseidonem - přeci jen je patronem umění, poezie, hudby, lukostřelby, atd. a je taky spojován s vlky; tohle vše je přesně něco pro mě. Navíc mě během října/listopadu celkově dost chytly motivy slunce a měsíce, yin a yang a tohle všechno, takže k tomu Apollo (slunce) a Artemis (měsíc) taky neodlučitelně patří. Jo a zajímavost na konec, tohle se mě sice netýká, ale někoho by to mohlo potěšit: Apollo je jeden z mála Olympských bohů, který měl jak ženské, tak mužské milence, a je považován za patrona lásky mezi partnery stejného pohlaví :)

Co se týče této kresby, jedná se o první kresbu této "sbírky", kde jsem nekreslila fanart přímo podle konkrétního obrázku, ale místo toho jsem měla ještě jednu referenci na pózu a pak jsem až do té pózy zasadila Apolla. Celý ten nápad je inspirován jednou scénou v seriálu, kdy Apollo projde zrcadlem z Olympu na Zemi - proto v mé kresbě také říká: "Kéž bych mohl projít touto obrazovkou a obejmout tě." Přišlo mi to, že to k němu sedí a kdo by nechtěl objetí od tohoto skvělého boha? Já bych brala hned.

Hera, bohyně manželství
Datum: únor + začátek března 2022
Odkaz na DeviantArt: ZDE

Pro ukončení této "fanartové sbírky" jsem si zvolila bohyni Heru (ať pro změnu kreslím i nějakou tu ženskou, že). Hera je královna nebes, bohyně manželství a žena boha Dia. Pokud něco víte o mytologii, tak budete i vědět, že Zeus není zrovna oddaný manžel a Hera pravidelně zabíjela nebo jiným způsobem trestala jeho milenky. V seriálu patří k hlavním antagonistům a vydává se na cestu za pomstou právě kvůli Diově nevěře.

Díky tomu jsem dostala nápad na tuto kresbu: představila jsem si, že si Hera vede detailní záznamy o všech Diových milenkách a postupně odškrtává jména těch žen, kterým se již pomstila...

***

To je pro dnešní článek vše.

Líbí se vám tento styl článků? Myslíte si, že je lepší přidávat fanarty ze stejného fandomu do jednoho článku, místo toho, abych je přidávala zvlášť? Přijde mi to takové víc praktické (a navíc tak můžete lépe sledovat můj progress v průběhu měsíců nebo i let, jako v tomto případě), ale zajímá mě váš názor :)

Znáte seriál Blood of Zeus (nebo Castlevanii, od stejných tvůrců)? Sledujete animované seriály a filmy nebo máte raději ty hrané? Co vy a řecká mytologie, zajímáte se o ni?

Podělte se do komentářů a přeji krásný zbytek dne ♥ 
L. V.

You May Also Like

14 komentářů

  1. Já kreslené seriály nějak vůbec nemusím, ale přítel je má rád. Tento ani neznám, ale možná by mě toto téma mohlo bavit. Každopádně jsi fakt šikovná a krásná práce!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Můžeš vyzkoušet první epizodu a uvidíš.

      Vymazat
  2. Řeckou mytologii se taky ráda prohrabávám stejně tak i Římané, když jsem byla v Římě, tak jsem z těch staveb nemohla a vždy měli obrázek jak to vypadalo před neuvěřitelné, chtěla bych se do té doby teleportovat. Nicméně teď jsem četla řecké báje a pověsti, tak se mi to úplně vybavilo když čtu tvůj článek :) kresby jsou krásné hlavně vidím jak jdou měsíce od měsíců profesionálnější.
    Nikys
    www.lifebynikys.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych se tam asi radši neteleportovala, ty životní podmínky a zacházení s lidmi asi nebylo úplně nej :D Ale na nějaké jednodenní pozorování by to mohlo být zajímavé. Jinak děkuji :)

      Vymazat
  3. Tak tohle je upřímně téma, o které jsem se nikdy nezajímala, ale musím uznat, že máš můj obdiv jak se v tom orientuješ a vyznáš. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neřekla bych, že se v tom nějak víc orientuju, pořád se toho mám ještě hodně co učit, ale děkuji :)

      Vymazat
  4. Tento seriál neznám :). Já kdysi hodně hltala anime, teda jen Naruta :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já na anime nikdy moc nebyla, až poslední roky občas něco zkouším (a tohle se stejně nedá brát jako anime). Děkuji za komentář :)

      Vymazat
  5. Tak tady se moc nechytam, ale obdivuji všechny co se v tomto směru orientují :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky obdivuju všechny, co se v tom orientují - já sama teprve brouzdám na povrchu, ale baví mě to :)

      Vymazat
  6. Já moc na animované filmy nejsem, ale sem tam se na nějaký podívám. 🙂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Upřímně, já ty animované filmy/seriály taky moc nesleduju. Akorát mě do něčeho občas ukecá kámoška, ale jinak taky většinou preferuju jiné věci :) Tady jsem ale byla ráda, že jsem si to pustila, fakt mě to chytlo.

      Vymazat
  7. Seriál teda vůbec neznám, ale no páni! Fanarty se ti opravdu moc povedly, muselo to dát hrozně práce. A i nějaký ten pokrok je tam určitě vidět :) Mě to asi vyhovuje spíš takhle zaráz, že jsou všechny pohromadě, než to přidávat po jednom :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc ♥ Taky si myslím, že takhle naráz je to lepší, určitě se toho budu držet i do budoucna pokud budu mít potřebu ze stejného fandomu kreslit více než jednu postavu :)

      Vymazat