Nákupy za léto 2022 | Knihy, oblečení, kosmetika

by - 03 října

Tak se dnes znovu hlásím s článkem na téma mých nákupů za léto, i když jsem vám v posledním článku tohoto typu (Nákupy za jaro 2022) natvrdo oznámila, že nehodlám utrácet a že se uvidíme až na podzim... jop, lhala jsem. A nejen to, myslím si, že jsem během léta utrácela ještě víc než na jaře, někdo mě zastavte! :D 

Nakoupila jsem toho fakt miliardu a nebudu to ani procházet vše a protože tento článek bude už tak hrozně dlouhý, raději nebudu ztrácet čas dlouhými úvody a jdeme na to!

KNIHY:

Přírodní čarodějnictví (Ellen Dugan) / Čarodějnictví pro každý den (Deborah Blake)

Mé předsevzetí, že nebudu kupovat nové knížky, dokud nedočtu těch 40 nepřečtených v mé knihovně, jsem dodržela tak napůl - záleží jak se to vezme, protože tyhle knížky nejsou fikce. Koupila jsem je klasicky v akci od Knihy Dobrovský, kde nabízeli 1+1 zdarma na ezoterickou literaturu a dohromady jsem za obě platila 269 Kč.

Co se týče téhle tematiky, z toho by asi mohl být celý nový článek, ale zkráceně řečeno: hodně se poslední dobou zajímám o čarodějnictví, pohanské bohy, astrologii, výklad tarotu a podobně... doposud jsem o tom hlavně sledovala videa na Youtube, ale když na mě vyskočily tyhle dvě knížky, říkala jsem si, že si je prostě musím vzít. Ještě jsem kontrolovala, zda je nemají v knihovně, ale nemají, takže to prostě nešlo koupi odolat :) Zatím jsem na samém začátku, tohle vypadá na ten styl četby, který budu muset kouskovat a ideálně si z toho i psát poznámky, abych si vše zapamatovala.

Kapesní základní tarot (Alan Oken - Arthur Edward Waite)

Když jsme u toho tarotu, tak se chci pochlubit i s tímto novým přírůstkem. Když jsem byla za kámoškou v Praze a opožděně jsme slavily moje narozky, zavedla mě do Luxoru, stanovila mi limit a řekla mi, ať si něco vyberu jako dárek. No a jak už jsem zmínila, knížek ke čtení mám hrozně moc a když jsem viděla, že prodávají tarotové karty, okamžitě jsem věděla, že je musím mít ♥

A nebudu lhát, z celého tohohle článku je to momentálně asi moje nejoblíbenější věc, postupně se učím vykládat, vykládám sobě i kámoškám a jenom žasnu nad tím, jak moc ty karty občas sedí na konkrétní situace, na které se ptám... mimochodem taková zajímavost, jeden den jsem si sama sobě vykládala 3x a i když jsem mezitím balíček úplně normálně míchala, vytáhla jsem si 3x tu stejnou kartu. To už něco musí znamenat, ne?

***

OBLEČENÍ:


Genesis
Hnědý kabát 99 Kč //  Sako 59 Kč // Tričko s dlouhým rukávem 109 Kč

Nějaký dlouhý kabát jsem hledala hrozně dlouho, ideálně jsem chtěla alespoň ke kolenům nebo delší, černý nebo světle hnědý. Jeden den jsem byla s kámoškou v Genesis a ona objevila tento, no nebudu lhát, byla to láska na první pohled (i když to není ta správná barva a pořád by mohl být ještě trochu delší). V době nákupu bylo moc teplo na to, abych ho nosila, ale teď jak se ochladilo, tak jsem ho už párkrát měla na sobě do práce a je fakt skvělý!

Sako a triko s dlouhým rukávem jsem koupila zase při jiné návštěvě sekáče. Bohužel stihli do té doby vše zdražit, takže co předtím stálo 49 Kč, stojí teď 59 Kč a co stálo 99 Kč, stojí už 109 Kč. Nicméně černé sako ze sekáče už mám, tentokrát jsem chtěla ještě nějaké světlé a se svým nálezem jsem naprosto spokojená! Akorát ho nemůžu zapínat, mám na to moc malý hrudník, takže to vypadá hrozně divně, ale to je mi celkem jedno, stejně nosím sako málokdy zapnuté a to i když mám tu možnost. No a to tričko jsem koupila trochu jako risk, tento styl jsem nikdy nenosila (spadlá ramínka), ale fakt se mi zalíbilo. Musela jsem sice nejdřív poslat mamce fotku, zda mám vzít nebo ne, no a když přišla pozitivní odpověď, nebylo co řešit. Schválně, když jdete někdy nakupovat sami, posíláte fotky oblečení svým přátelům/rodině o názory? Nebo je to jen moje úchylka? :D

Pozn.: Halenku z první fotky a béžové kalhoty mám taky nové, halenka je z Tesca (za 400 Kč) a kalhoty z New Yorkeru (ve slevě za 300 Kč). Kupovala jsem si je do nové práce, potřebovala jsem nějaký business nebo business casual styl.


SHEIN
Zelené šaty 327 Kč // Modré šaty 304 Kč // Žluté šaty 139 Kč // Korzet 60 Kč // Šaty se slunečnicemi 250 Kč

Na Sheinu jsem poprvé nakoupila v říjnu 2021 (dokonce jsem o tom psala článek), ale tehdy šlo jen o mini nákup na zkoušku, protože jsem nevěděla co čekat a od té doby jsem si na eshop nevzpomněla. Tedy až do letošního léta, kdy jsme s mamkou objevily FB skupinu SHEIN CZ/SK, kde lidi prodávají oblečení, u kterého neodhadli velikost, dávají tipy, apod. No a tím vznikla (pro mě i pro mamku) nová závislost, nebudu lhát, zde budu zmiňovat jen oblečení, ale objednala jsem si toho ještě mnohem více a moje peněženka pláče. Ale já ne, protože ty věci naprosto miluju!

První tu máme ty dlouhé zelené šaty, materiál je 97 % polyester a 3 % elastan, ale ta látka je na dotek fakt příjemná, nepřipomíná mi to umělotinu a i když jsem šaty před Sheinem nikdy moc nenosila, teď jsem pořád hledala záminky, jak si je na sebe vzít. Jsou fakt krásné, lehké a jsou ušité tak, že i když zafouká vítr, nezvednou se natolik, aby bylo vidět spodní prádlo (akorát pod nimi nemůžu nosit delší šortky, ty už obvykle jsou vidět při závanu větru). Vzala jsem velikost M, která mi sedí naprosto dokonale (řídila jsem se rozměry produktu a recenzemi).

Ty modré šaty taky patří k mým favoritům, měla jsem je na sobě na kámoščiných hodech a jak mě většinou nikdo moc oblečení nechválí, na tyhle šaty jsem dostala komplimentů hrozně moc, tak jsem ráda, že jsem si je vybrala! Materiál je 95 % polyester a 5 % elastan, ale opět jsou extrémně příjemné na dotek, mnohem příjemnější než spousta šatů tady u nás v obchodech :D Vzala jsem velikost M a výhodou je, že jsou dost natahovací a vzadu na zavázání, takže by v klidu sedly i někomu velikosti L, ne-li XL. Po dlouhém přemítání jsem zvolila světle modrou barvu (čistě proto, že takovou barvu oblečení moc nemám), ale pořád pokukuju i po dalších barvách, že bych si někdy do budoucna ještě přiobjednala...

Co se týče žlutých šatů, tento styl hledám už dlouho, kámoška má velmi podobné (ne-li stejné) z Primarku a já nakonec riskla ten Shein. Materiál je tentokrát 93 % bavlna a 7 % elastan, velikost M a ačkoli se mi líbí, tyhle jsou jediné z mé nové sbírky, kterými si nejsem 100% jistá. Nejsem moc zvyklá na krátké šaty a když se předehnu, přeci jen to končí (pro mě) nepříjemně blízko pod zadkem. Jako nic nejde vidět, ale je to hodně těsné a toho úplně nejsem fanouškem... teď už na ně bude asi moc zima, leda bych je spárovala s legínama, ale uvidím, jak moc je budu nosit příští léto, zda se nakonec nerozhodnu je poslat dál nebo zda si na ně ještě zvyknu... protože tuhle hořčicově žlutou barvu poslední dobou fakt miluju a chtěla bych v ní mít víc věcí, takže to nechci vzdávat, aniž bych v nich zkusila někam jít.

Přes všechny úžasné šaty patří k mým nejoblíbenějším úlovkům z Sheinu korzet, za takovou cenu je skoro hřích ho nevzít a hodí se úžasně k tolika kouskům oblečení... fakt jsem z něj nadšená a kdybych mohla, nosím ho neustále! Vzadu je na suchý zip, což je asi jediná nevýhoda (dřív nebo později se opotřebuje), ale jinak je naprosto úžasný.

Nakonec tu mám šaty se slunečnicemi. Ty jsem odkoupila z té výše zmíněné FB skupiny od slečny, které nesedly. Cena byla 250 Kč + 70 Kč Zásilkovna, ale naštěstí mi sednou krásně, látka je taky velmi příjemná a hrozně se mi líbí. Akorát velká nevýhoda je, že i v menším větru lítají teda parádně, takže s nima musím chodit ven hodně opatrně, ideálně když moc nefouká :D

Vinted
Šaty 30 Kč / Body 20 Kč / Paruka 500 Kč / Bílá halenka 150 Kč

Mou další závislostí krom Shein bylo jednu dobu Vinted, kde teda i já prodávám nějaké věci, ale nikdy jsem tam úplně nenakupovala. A pak přišlo krátkodobé bláznovství, kdy jsem pořád něco chtěla objednávat - to nakonec skončilo, když mi nejdřív přišly jedny šaty, kde nesedla úplně velikost a druhé šaty, které byly inzerovány jako nenošené, ale přišly roztržené, no takže to člověku vezme motivaci :D

Předtím jsem si ale stihla koupit set těchto šatů a bodyčka, obě hezky v mé nové oblíbené hořčicově žluté a s oběma jsem velmi spokojená, zvlášť za tu cenu. Akorát jsem zjistila, že to body nemůžu nosit zapnuté, protože mě škrabe na stehně, tak ho nezapínám, ale ono to reálně ničemu nevadí. Za tu cenu to fakt neřeším a hrozně se mi líbí ten čtvercový výstřih, ten na ničem jiném nemám.

No a pak jsem si koupila paruku... přemýšlela jsem nad tím už delší dobu a konečně jsem se odhodlala to vyzkoušet a jsem s ní teda fakt spokojená. Není to na každodenní nošení a minimálně během léta mi v ní bylo fakt vedro, ale chtěla bych si ji někdy v zimě zkusit vzít třeba do města nebo tak, jak se v ní budu cítit. Jak vidíte na fotce, zatím jsem paruku použila na můj amatérský pokus o cosplay aneb kdo pozná, o jakého Disney záporáka se jedná?

No a když jsme u cosplayů, s touto novou halenkou a korzetem z Sheinu bych mohla jít i za pirátku. Nebo za nějakou postavu z medieval fantasy světa, to byl tak ten styl kterého jsem chtěla dosáhnout touto koupí :D

Deichmann
Boty na podpatku 649 Kč

V Deichmannovi jsem si taky koupila tyhle boty na podpatku, potřebovala jsem je už jako sůl (momentálně do práce) a hlavně jsem potřebovala nějaké, které mají něco kolem kotníku, aby se furt nevyzouvaly. Takže jsem hrozně ráda, že jsem konečně našla boty, které mi jsou a které mi nemůžou vypadnout. Nevýhoda toho, když máte širokou nohu - najít lodičky, které by vám seděly, je občas fakt boj, většinou jsou prostě dělané pro úzkou nohu a pak je jedno, jakou velikost si vyzkouším, prostě mi nepadnou.

Primark
Šaty 210 Kč

Tak konečně se otevřel Primark i u nás v Brně, takže když jsem měla 21. 9. cestu do Olympie (šla jsem s kamarádkou na předpremiéru filmu To nic, drahá), okamžitě jsme tam musely zavítat! Samozřejmě jsem nakoupila milion pleťových masek (to je moje závislost), ale o těch se zde bavit nebudu - spíše zmíním tyto šaty, které jsem si koupila částečně kvůli práci (blížila se nám v divadle premiéra, na kterou se šaty hodí, ale já nemám žádné černé a hlavně dlouhé - krátké by u nás neprošly) a částečně k mému halloween kostýmu, který chci letos pořádně vyšpičkovat. Jsou hrozně pohodlné, jen ramínka budu muset asi zkrátit, protože jsou na větší poprsí než mám já a padají mi. Ale jinak jsem s nimi spokojená, měla jsem je už párkrát na sobě a jsou boží.

***

KOSMETIKA:

Econea.cz

Po dlouhé době jsem opět nakupovala na stránce Econea, nákup za 500 Kč přesně, kdyby vás to zajímalo, tak přesné vyúčtování zde:

Kvitok zinková tyčinka na pupínky (161 kč)
Nobilis Tilia inhalační tyčinka proti rýmě (125 Kč)
Nobilis Tilia akné pleťová voda (159 kč)
Eko-Dýško 10 kč
Zásilkovna 59 Kč
Slevový kupon 5 % (- 14 kč)

Kvitok zinkovou tyčinku doporučuju na akné, tohle je mé druhé balení a je to skvělá věc. Nepomůže to sice na vše, ale rozhodně zklidňuje a do dalšího dne nemám pupínky tak zarudlé.

Pleťová voda Nobilis Tilia na akné je vylepšená verze jejich hřebíčkové vody, kterou jsem recenzovala kdysi v článku ZDE - krásně voní a nevysušuje pleť, ale asi toho proti akné nedělá až tolik, takže ji asi už nebudu znovu kupovat.

Co se týče inhalační tyčinky, tak jsem od Nobilis Tilia zkoušela už jejich proti únavě (recenze ZDE), tahle na nachlazení mi přišla trochu lepší a účinnější, ale zase celkem rychle vyčichla, bohužel. Přesto přemýšlím, že si ji koupím znovu, ještě bych chtěla zkusit jejich tyčinku proti stresu.

Kamenná prodejna DM

V DMku jsem snad každý týden, takže tohle určitě není celý nákup za léto, ale tak všeobecně: Ziaja micelární vodu a noční krém kupuju pravidelně, myslím že za léto jsem vypotřebovala tak dvě balení a jsem s oběma naprosto spokojená. 

Teď jsem si nově koupila micelární vodu od Garnieru s vitamínem C, tak tu teprve začínám testovat a nemám na fotce. Uvidím, co budu kupovat dál, když tak bych se rozepsala zase v dalším nákupovém článku (za podzim, o kterém už teď 100% vím, že bude). Taky teď používám od Garnieru denní krém s vitamínem C, tohle je už mé druhé balení, zatím čekám jestli mi to bude vyhovovat dlouhodobě nebo jestli se vrátím k dennímu krému od Ziaja opět.

Saloos růžovou vodu jsem taky kupovala víckrát, u nás ve zdravé výživě ji mají trochu levnější než v DM a měla jsem tak tři balení za léto, ale teď už ji zas nepoužívám, myslím si že mi trochu vysušuje pleť po delším užívání, takže budu muset dělat pauzy (jinak mi totiž přijde, že mi na pleť pomáhá).

No a ve finále nějaké masky, tohle je jen příklad mých oblíbených. Jak už jsem psala výše (v sekci Oblečení - Primark), já jsem blázen do masek, používám je několikrát do týdne, prostě naprostá závislost :)

Action

V srpnu jsem také poprvé zavítala do obchodu Action, o kterém jsem všude slýchala. V Brně ani v nejbližším okolí z nějakého důvodu žádná prodejna není, takže jsem nakonec zajela do Starého Města u Uherského Hradiště (72 km od Brna). No nebudu lhát, utratila jsem tam 750 Kč jako nic, ale jsem se svými úlovky nadmíru spokojená (nakoupila jsem tam i nějaké jídlo/pití na ochutnávku, ale to zde dávat nebudu).

Začnu shora dolů, zleva doprava: set různobarevných tužek na oči/rty (lze použít na obojí), nějaké pleťové masky, masky na vlasy, tekutá rtěnka v odstínu "in love" a rtěnka v odstínu "coral crush", pleťový tonik s růžovou vodou a nakonec houbička na make-up.

Odstíny: In the shadow, Pine grove, Mineral blue, Dark teal, Blue eyes, Mighty purple, Hot pink, Baby blush, Red fire, Bright white

Odstíny: In love, Coral crush

K mým nejoblíbenějším úlovkům patří rtěnky (krásné barvy, akorát se celkem rychle slízají, což není ideál, zvlášť u těchto levnějších značek), houbička na make-up (konečně jsem se naučila dělat make-up s houbičkou a teď si to bez ní už ani neumím představit) a ty tužky na oči/rty. No nebudu lhát, už se nemůžu dočkat další návštěvy :)

***

A to je pro dnešní článek vše!

Zajímal vás někdy tarot nebo výklad z run? Věříte, že jde z toho něco skutečně vyvěštit nebo v tom jen každý vidí to, co chce?

Který kousek oblečení se vám líbí nejvíce? Znáte SHEIN, nakupovali jste tam někdy? A co vy a Vinted nebo sekáče, nakupujete rádi z druhé ruky nebo máte raději nové věci?

Byli jste někdy v Actionu? Jaký je váš názor na jejich kosmetiku, případně další výrobky? Jakou značku kosmetiky používáte nejvíce ve své rutině?

Děkuji za přečtení a budu se na vás těšit za dva týdny v pondělí u dalšího článku! L. V. ♥

You May Also Like

8 komentářů

  1. Já už jsem se delší dobu nebyla podívat v second handech v Brně, ale nemile mě překvapilo, že podražili, ale v dnešní době to chápu :) Tvoje úlovky se mi moc líbí :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také mě to nemile překvapilo, ale bohužel, v dnešní době to je tak všude no. Děkuji, jsem ráda, že se líbí :)

      Vymazat
  2. Pořídila jsi spoustu krásných věcí :)

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
  3. Veľmi pekný nákup. Ten korzet som pozerala aj ja.

    COLORFUL AUTUMN

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Určitě doporučuju, jsem s ním hrozně spokojená!

      Vymazat
  4. Pořídila sis moc pěkné kousky! :) Knížky mě zaujaly hned na první pohled a chválím i výběr šatů - perfektně ti sedí! :)

    OdpovědětVymazat