Nákupy za jaro 2022 | Knihy, oblečení, kosmetika

by - 27 června

Na dnešek jsem si připravila článek, kde vám ukážu, co všechno jsem nakoupila letos na jaře (a že toho bylo opravdu hodně, teď od léta se musím zase krotit). Naposledy jsem zveřejňovala Nákupy za podzim 2021, kde byly pouze mé knižní přírůstky, tentokrát se však vracím v plné parádě, tzn. se všemi kategoriemi (knihy, oblečení, kosmetika).

Mimo tyto kategorie jsem si také před měsícem koupila grafický tablet, ale o tom se vám rozepíšu zvlášť, mám v plánu sepsat celkovou recenzi na produkt i objednání z oficiálního obchodu výrobce. Pokud se nic nezmění, měl by ten článek vyjít 17. října - což vám můžu říct takhle přesně, protože momentálně mám už naplánované všechny články až do konce října (s četností jednoho článku týdně), i když je mezi sebou občas ještě přehazuju, takže se může finální datum mírně lišit. O dalším článku jste nicméně průběžně informováni nahoře v menu, takže můžete vyhlížet :)

No nic, není čas ztrácet čas, jdeme na to!

KNIHY:



Na přelomu zimy a jara byla na eshopu Knihy Dobrovský akce 1 + 7 zdarma. Já si ze seznamu vybrala 4 knihy, k tomu jednu jako dárek pro kamarádku k narozeninám a zbytek si vybrala mamka. Cena všech kusů mimo akci (při maloobchodní ceně) by byla něco přes 3 000 Kč, takhle byla cena za všech 8 knih 449 Kč. Balík došel přesně za týden od objednání.

Po této akci jsem se taky rozhodla, že už přestanu knížky nakupovat, protože je mým tempem 2-3 knihy do roka nestíhám číst a v knihovně mám cca 40 nepřečtených titulů, na kterých musím prvně zapracovat. A pro případ nouze existují knihovny, ale nemůžu pořád tak utrácet, takže na nějakou dobu tohle budou poslední knižní přírůstky.

Teď ale již ke konkrétním kusům...

Název: Černá čarodějka
Žánr: YA fantasy
Pořadí v sérii: 1.
Počet stran: 480

Odkaz na Databázi knih: ZDE

Anotace: Elloren Gardner je vnučkou poslední Černé čarodějnice Carnissy Gardner, která přemohla nepřátelské síly a uchránila lid před zničující válkou. Ale ačkoli je Elloren své babičce podobá jako vejce vejci, ve světě, kde jsou magické síly nade vše, nemá žádný vliv. Jejím celoživotním snem je stát se lékárnicí, a tak je šťastná, když je přijata na prestižní univerzitu Verpax. Ale brzy si uvědomí, že na univerzitě studují i zapřisáhlí nepřátele Gardneřanů a že tahle škola může být pěkně nebezpečným místem. A další hrozba je na obzoru a Elloren bude muset přijmout výzvu a navázat na dědictví své slavné babičky. Může však důvěřovat těm, které celý život nenávidí a bojí se jich?

Název: Krev dvojčat: Bitva trpaslíků
Žánr: fantasy
Pořadí v sérii: 1.
Počet stran: 448

Odkaz na Databázi knih: ZDE

Anotace: Nad Zemí zavládla temnota. Všude pochodují hordy Řetězového knížete, aby si podmanily i poslední svobodné země lidí, elfů a trpaslíků. Poslední nadějí je proroctví, které přináší zvěst o dvojčatech, jež řetězy Knížete zlomí a přemohou jej. V podzemní trpasličí říši Tokrondu žije tichý runotepec Gorin a jeho dvojče, energická Galdra. Nevědí nic o tom, že by měli být předurčeni k velkému úkolu, dokud jim o něm neřekne tajuplná Věštkyně zim. Avšak přislíbené vykoupení nemusí přinést jen Gorin a Galdra. A čas pracuje proti nim…

Název: Výpadek systémů
Žánr: sci-fi
Pořadí v sérii: 1.
Počet stran: 160

Odkaz na Databázi knih: ZDE

Anotace: V budoucnosti, která je ovládána technologickými korporacemi, musí být všechny vesmírné mise podpořeny a placeny všemocnou Společností. Výzkumné týmy jsou doprovázeny bezpečnostními androidy, které ovládá Společnost. Nicméně, pokud je svět budoucnosti založen na faktu, že vždy v soutěžích vyhrává nejnižší možná cena, bezpečnost nebude hlavní prioritou. Na vzdálené planetě pracuje tým vědců na povrchových průzkumech za bedlivého dohledu Společnosti. Ta má na místě droida, který ovšem hackoval vlastní systém, nabyl vědomí a nyní se identifikuje jako Vrahokat, byť zatím relativně v tichosti. Zatím pouze pohrdá svými lidskými stvořiteli a jediné co si opravdu přeje, je tiché místo daleko od lidí, kde by mohl přemýšlet nad svou vlastní existencí. Nicméně jeho plány jsou narušeny, když zmizí druhá z probíhajících misích. Tým vědců a Vrahokat musí zjistit pravdu. Vydávají se tedy na cestu...

Název: Brány smrti
Žánr: gamebook, fantasy
Pořadí v sérii: není součástí série (samostatný titul)
Počet stran: 344

Odkaz na Databázi knih: ZDE

Anotace: NAPŮL PŘÍBĚH A NAPŮL HRA – A HRDINOU JSI TY! Máš dost odvahy, aby ses postavil všemocné a strašlivé královně chaosu, která za Branami Smrti ustavičně nabývá na síle? Allansie se ocitá pod náporem hrozivého moru. Její obyvatelé jsou zasaženi nemocí, která je mění v ohyzdná, démonická monstra. Vybavený protijedem se musíš vydat do Neviditelného Města, ale cesta je plná nebezpečenství a predátorů na každém kroku. Nemůžeš věřit nikomu, protože každý, s kým se setkáš, už může být zasažený démonickou chorobou...

***

OBLEČENÍ:


Genesis Second Hand
Šaty za 49 Kč // Sako za 49 Kč // Pruhované tričko za 99 Kč // Žluté tričko za 99 Kč

Já jsem v sekáčích nikdy moc nenakupovala, protože jsem neměla trpělivost se prodírat vším tím meh oblečením, než bych narazila na klenot - ale nakonec jsem tomu dala šanci, protože mi kámoška ukazovala nějaké boží kousky, které tam dokázala sehnat. No a tentokrát jsem ani já neodešla s prázdnou!

Co se týče těch růžových šatů, vlastně ani nevím co mě na nich zaujalo... růžovou barvu nemusím a materiál není zrovna nejpříjemnější (celkem škrábe), ale přesto se mi při zkoušení zalíbily a říkala jsem si, že za tu cenu je tam přece nemůžu nechat. Tak uvidíme, jak je v budoucnu využiju.

Černé sako jsem potřebovala do práce a byl to můj primární cíl, po kterém jsem šla. S tímto úlovkem jsem extrémně spokojená a do práce ho nosím snad každý den. Jedinou nevýhodou je, že jsou na mě rukávy trochu dlouhé, ale to je už detail.

Nakonec jsem si vybrala dvě trička, která sice stála o trochu víc, ale přesto jsem nemohla odolat. S tím žlutým teda budu muset počkat zase na zimu, než ho budu moct pořádně nosit, ale to šedé pruhované nosím poměrně často. Jedinou jeho nevýhodou je, že se celkem snadno pomačká a musím ho žehlit - a pokud správně nevyžehlím oblast kolem knoflíků, celkem se to od sebe rozjíždí a jde vidět holá kůže/podprsenka, takže to si musím hlídat a správně žehlit.

Kik
Černá sukně za 159 Kč // Zelená sukně za 99 Kč

Jeden den jsem se zatoulala do obchodu Kik, ve kterém mě zaujaly tyto dvě sukně. Menší info: já sukně nenosím. Jakože... fakt nikdy, nelíbilo se mi jak na mě vypadají, vždycky jsem si říkala, že na ně prostě nemám postavu. Ale do práce jsem chtěla něco na léto, abych nemusela v horku nosit dlouhé kalhoty a tak když jsem zahlídla tu černou sukni, musela jsem si ji vyzkoušet. A pak jsem si musela vyzkoušet i tu zelenou, zvlášť za tu cenu, no a zjistila jsem, že mi obě překvapivě sedí? A za tu cenu jsem je prostě musela vzít. Tu zelenou jsem zatím nenosila tolik, ale tu černou jsem měla v práci už několikrát a v kombinaci se silonkami a bílou košilí je fakt skvělá.

New Yorker
Overal za 449 Kč // Černé kalhoty za 449 Kč

Moje změna ve stylu oblékání se netýká jen sukní, ale taky jsem si do šatníku přidala tento dlouhý overal, který by mě nikdy předtím ani nenapadlo nosit. Nejde ani tak o to, že se jedná o overal, ale o to vyříznutí pod prsy. Já jsem dost insecure co se týče ukazování kůže v těchto partiích (např. crop top na mě v životě neuvidíte) a kdyby bylo to vyříznutí jen o kousek níže (třeba kolem pupíku), tak bych to nosit nedokázala... ale takhle to ještě jde a jsem dost spoko s tím, jak mi padne. Je to zase něco jiného a přijdu si v tom tak nějak stylověji než v mém klasickém, velmi jednoduchém až "nudném" stylu.

Při jiné návštěvě New Yorkeru jsem hledala nějaké černé kalhoty, které bych mohla nosit do práce. Doposud jsem nosila hlavně černé rifle a i když jsem nebyla jediná, přeci jen to není zrovna divadelní oděv a cítila jsem se tam trochu zvláštně. Proto jsem chtěla nějaké formálnější kalhoty, ale ideálně takové, které by se hodily i na jiné příležitosti. A přesně takové jsem našla: vypadají mnohem víc "divadelně" a "formálně", ale přesto jsou takové letní a není mi v nich příliš vedro. A dají se nosit i běžně do města.

Mimochodem, taky jsem si tam koupila černé mini kraťásky na doma, ty vyfocené nemám, jsou úplně obyčejné za 139 Kč a jsou tak krátké, že se v nich nebudu vystavovat ani tady :D Akorát byl trochu problém s velikostí, v obchodě měli samé XXS, XS, S a jen občas M... a pak už vůbec nic a to u žádné z barev. Já si vzala to M teda a v pohodě, ale původně jsem chtěla vyzkoušet spíš L (jsem na pomezí). S těmi velikostmi je to někdy fakt sranda.

Deichmann
Boty za 499 Kč

Je vtipné, že jsem do Deichmanna původně šla pro úplně jiný styl bot (lodičky), ale odešla jsem s těmito. Na druhou stranu, taky jsem už potřebovala nové, které bych mohla nosit do města a tyhle mě okamžitě zaujaly. Měli tam i tyhle stejné v červeném provedení a trvalo mi hrozně dlouho, než jsem se rozhodla, které vzít (červená a zelená jsou moje nej barvy). Ve finále jsem ráda, že jsem vzala ty zelené, protože červené provedení vídám na náhodných lidech ve městě celkem často, zatímco ty zelené vůbec... ale pořád jsem v pokušení se tam vrátit a vzít si i tu druhou barvu, abych mohla ladit zas s jinýma barvama oblečení. Za tu cenu to jsou fajn boty, tipuju že se celkem rychle prochodí a na nějakou túru bych v nich nechodila, ale pro mé účely stačí.

***

KOSMETIKA:


Notino

Začátkem dubna jsem si na Notinu vybrala tyto masky. Konkrétně jsem objednávku uskutečnila 6. 4. před půlnocí a 7. po 14. hodině byly již k vyzvednutí na prodejně v Brně. Dohromady stály 231 Kč.

Moje nejoblíbenější byla ta citronová, ale bohužel mě žádná z masek nezaujala natolik, abych je chtěla kupovat znovu. Nepřišlo mi, že toho dělaly nějak hodně a moje nejoblíbenější značka textilních masek i nadále zůstává Garnier Skin Naturals (konkrétně ta se světle modrým obalem pro dehydratovanou pleť, tmavě modrá/černá noční maska a fialová levandulová pro unavenou pleť) - ty jsou ale cenově taky zase trochu jinde, než tyto.


Alza.cz

Na konci dubna jsem chtěla sehnat pár produktů značky Purity Vision, porovnávala jsem ceny mezi různými obchody a tak jsem zavítala na Alzu, kde kupodivu měli to, co jsem potřebovala za výhodnou cenu. K levandulovému oleji tam nabízejí zdarma malé měsíčkové máslo a to vše jen za 179 Kč. Což je mimochodem sakra výhodné, protože už jen ten samotný olej normálně stojí 279 Kč, takže pokud byste chtěli, nechám vám odkaz na tu výhodnou nabídku ZDE. Jinak za levandulovou vodu jsem platila 219 Kč (byla tam menší sleva), normálně ji mají na Alze za 249 Kč a na Purity Vision eshopu stojí 289 Kč. Dohromady jsem platila 424 Kč.

Samotný olej mě z výrobků potěšil nejvíce, není sice na akné tak dobrý jako levandulové máslo, ale i tak celkem pomáhá a krásně voní. Měsíčkové máslo bych na obličej nedoporučila, párkrát jsem to zkusila, ale začal mi okolí pupínků hrozně vysušovat, ve stylu že jsem se fakt začala loupat, takže jsem rychle používání přerušila a v pohodě. Dobře mi ale máslo zabralo na suchou kůži na ruce a zklidnilo mi pokožku kolem štípanců. No a ve finále levandulová voda - s tou mám již zkušenosti, akorát tohle balení mi celkem smrdí (resp. je cítit o dost silněji, až je to nepříjemné, ale zvykla jsem si) než balení, která jsem kupovala v obchodě, ale možná jde jen o výjimku. Na pleti je příjemná, používám ji několikrát denně na osvěžení, ale s akné mi nijak nepomáhá, takže znovu už objednávat nebudu.


Notino

V květnu jsem opět zavítala na Notino, abych doplnila zásoby a vyzkoušela něco nového, konkrétně jsem objednávala 16. a 17. jsem si produkty vyzvedla, celková cena byla 474 Kč.

Tento šampon značky Ziaja (93 Kč) a aloe pleťový krém (64 Kč) kupuji již podruhé a více jsem se o nich rozepisovala v článku První nákup na NOTINO.CZ, takže se k nim již vracet nebudu.

Dále jsem si k šamponu přikoupila bezoplachový kondicionér ve spreji (122 Kč), abych měla společně s maskou doma celou kašmírovou řadu a jsem s produkty víc než spokojená, po umytí mám vždy krásné, pevné vlasy (i když pokud nepoužiju masku, mám další den hodně suchých lupů).

Také jsem si od značky Ziaja tentokrát zakoupila oční krém s olivovým olejem (85 Kč), který mi dobře vyhovuje. Někteří v recenzích psali, že ho doporučují jen večer, protože pod makeup je příliš mastný, ale já ten problém nikdy neměla. Pravda, u mě mezi nanášením krému na obličej a aplikací makeupu většinou uběhne aspoň hodina, takže má krém šanci se vstřebat.

Nakonec jsem potřebovala najít nějakou paletku s korektorem (85 Kč), chtěla jsem vyzkoušet zelený krycí na zarudnutí i nějaký speciální na kruhy pod očima a musím říct, že jsem s touto paletkou velmi spokojená. Značku Wet n Wild vůbec neznám, ale o to víc mě korektory překvapily - ten klasický korektor (vpravo dole na paletce) mi kupodivu krásně sedí odstínem, lépe snad než jakýkoli jiný korektor, který jsem si v poslední době kupovala v obchodě. S tím zeleným se stále učím pracovat, teď ho používám jen v případě, že mám opravdu nějaké větší začervenání, protože samotné pupínky barevně až tolik zneutralizovat nedokáže. Červený odstín korektoru je skvělý pod kruhy pod očima, trochu jsem se bála té barvy, ale na pleti je opravdu dobrý a konečně jsem našla něco, co mi dokáže ty kruhy trochu zamaskovat (s tím jsem vždy mívala problémy). Rozjasňovač jsem používala pouze párkrát na zkoušku (jinak to není úplně součást mého každodenního líčení), pěkně se třpytí a jde celkem vidět i když přes něj aplikuji pudr.

Jako bonus tu ještě zmíním tyto dva produkty: olej na nehty od Catrice (90 Kč) a růstové sérum na řasy a obočí značky Saloos (189 Kč), ale nebudu se o nich rozepisovat, plánuji samostatnou recenzi v budoucích článcích. Ohledně olejíčku by měl vyjít článek 8. 8. a o růstovém séru 22. 8. :)

***

Samozřejmě jsem toho v oblasti kosmetiky koupila i více, všemožné masky z DM a Rossmanna, mou oblíbenou micelárku od Ziajy, tekutý peeling značky Balea (novinka, na kterou jsem viděla doporučení od Ztracena v Praze) a náplasti na nos značky Nivea, které musím mimochodem opravdu doporučit, protože jako jedni z mála (z těch co jsem zkoušela) dokáží vytáhnout nějaké černé tečky. Ale kdybych zde měla zmiňovat každou drobnost, nikdy tento článek neskončí.

Ve finále bych řekla, že mé jaro bylo opravdu náročné, co se týče nákupů a musím se teď zase trochu krotit, zvlášť v létě, kdy nebudu mít práci (divadelní prázdniny). Takže se s tímto druhem článku uvidíme asi zas až na konci podzimu nebo dokonce zimy :)

***

A to je pro dnešní článek vše!

Znáte některou z knih, které jsem si pořídila? Četli jste je a pokud ano, líbily se vám? Bonusová otázka: využíváte speciálních akcí, které Knihy Dobrovský (nebo jiná knihkupectví) nabízí?

Nakupujete své oblečení spíše v second-handu nebo v klasických obchodech? Který z kousků, které jsem si vybrala, se vám líbí nejvíce?

Když dojde na nákup kosmetiky, nakupujete ji spíše v kamenných obchodech nebo přes internet? A máte zkušenosti s produkty, které jsem si zakoupila?

Děkuji za přečtení, užijte si týden a budu se na vás těšit zase v pondělí u dalšího článku! L. V. ♥

You May Also Like

18 komentářů

  1. Skvělé! Knihu výpadek systému četl kamarád a litoval koupě, protože se mu líbila natolik, že si bude kupovat další díly. :D šaty za 50 Kč nádherný. A to žluté/hořčicové tričko se mě mega libi já si teď koupila šaty stejné barvy :-)) jinak purity vision jsem si kupovala a bohužel jsem přestala protože hlavní složkou olejů je slunečnicový olej, což mě dost odradilo. Teď jsem si koupila růžovou vodu od Saloos a je skvělá ale purity ji má taky dobrou :)) těším se na další článek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsi mě s tím Výpadkem systémů potěšila, já na to nečetla zrovna nejlepší recenze (prý je to hrozná nuda a nic se tam neděje), ale koupila jsem si to z principu, protože by mě zajímalo, jak přemýšlí takový robot, i kdyby to dějově bylo slabší :D Růžová voda od Saloos je taky super.

      Vymazat
  2. Šaty mě zaujaly na první pohled, jsem dost překvapená, že si je našla v sekáči :) Já sama v nich moc ráda nakupuju, zrovna dneska jsem si do nich chtěla zajít, ale v tom horku se mi nakonec nikam nechtělo ;)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem byla za takový úlovek překvapená, proto jsem je tam ani nemohla nechat - i když ta barva není moc pro mě. A to chápu, já jsem tuhle potřebovala něco zařídit ve městě a už tak jsem umírala v tom vedru, jít v tom teď ještě na nějaké nákupy, to bych nezvládla.

      Vymazat
  3. Ty šaty jsou moc pěkné, líbí se mi ten střih, jen já bych musela mít jinou barvu, protože růžovou nesnáším 😅doma nemám ani jeden kousek 🙈. Oblečení nakupuji spíše v klasických obchodech a někdy risknu a objednám i něco přes internet, ale snažím se moc oblečení nekupovat, pokud to opravdu není potřeba. Kosmetiku nejraději kupuji osobně a nejraději v DMku.. kde si v klidu vše mohu prohlédnout a pročíst 😄. Od značky Ziaja jsem měla pouze tělové mléko .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky nemám růžovou moc ráda (mimo ty šaty nemám žádné jiné růžové oblečení), ale stejně jsem je tam nemohla nechat :D Říkala jsem si, že to třeba zvládnu - a aspoň to je světlejší odstín, kdyby to byla taková ta tmavší "hot pink", tak to se nedonutím do koupě ani za nic. Tu fakt nemusím, ale tahle mi nevadí až tolik a na jeden večer nebo něco... to vydržím :)

      Vymazat
  4. Ahoj, to víš, že nejvíce zaujala kosmetika ☺☺. Super úlovky na Alze a Notinu. 👍
    Blog MonalisaBeautyEriAnna

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, samotnou mě překvapilo, jak se dá kosmetika dobře ulovit zrovna na alze :D

      Vymazat
  5. Pekný nákup. Ja si rada kupujem Ziaja radu na vlasy pretože mi príde že mám lepšie vlasy než pri klasickej kozmetike. A ďakujem za tip na masky. Nedávno som sa pýtala na instagrame na nejaké masky a potom konkrétne na hydratačnu a nikto nič. Tak skúsim nejaké z tvojích :)


    NEW DRESS

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nečekala jsem, že bude ten Ziaja šampon tak super :) A co se týče masek, víc než ty co jsem nakoupila zde bych doporučila řadu Garnier Skin Naturals pokud ti nevadí platit 50-60 kč za masku (záleží na slevách). Nejlepší je si počkat na akci v Rossmanu, už párkrát tam měli 1+1 zdarma na všechny masky a to se tady u těch dražších mega vyplatí, vždycky nakoupím zásobu.

      Vymazat
  6. Koukám, že tenhle fantasy žánr u tebe jednoznačně vede! P.S. super tenisky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fantasy, to je moje :) Ale hlavně že ho od mých teen-let pořád nakupuju, ale skoro ho už nečtu, mám tu teď rozečtené úplně jiné žánry :D Ale však já se k tomu taky jednou dostanu. A děkuji!

      Vymazat
  7. Moc pěkné kousky sis pořídila. Nejvíce se mi snad líbí ty sukně. :) Též bych si mohla opět nějakou sukni pořídit.

    OdpovědětVymazat
  8. Pořídila sis moc pěkné kousky, ať ti dělají radost. :)

    OdpovědětVymazat