Jak jsem navštívila motýlí dům | Papilonia Brno

by - 04 července

Jedenáctého června jsem s mamkou zavítala do Motýlího domu Papilonia v Brně a samozřejmě jsem s sebou nezapomněla vzít foťák, abych mohla vše zdokumentovat. Než se ale dostanu k fotkám, trochu vám tohle místo přiblížím, pokud jste o něm nikdy neslyšeli. Motýlí dům už sice tak trochu mluví sám o sobě, ale pro upřesnění - jedná se o určitý prostor (v Brně se nachází v pasáži mezi náměstím Svobody a Panskou ulicí), který je vyhříván do tropických teplot a ve kterém volně poletují exotičtí motýli. Musíte si kvůli tomu dávat velký pozor kam šlapete a při odchodu kontrolovat, zda si s sebou náhodou neodnášíte i okřídleného kamaráda. Kromě motýlů zde můžete zahlédnout i jiné okřídlené tvory a to ve formě ptáčků a dokonce můžete zahlédnout i želvy v rybníčku.

Vstup pro dospělé stojí 170 Kč a pro děti 110 Kč, při objednávce vstupenky online je 10 % sleva (minimálně v době psaní tohoto článku, nejsem si jistá, jestli to tam je vždy). My s mamkou jsme měly vstupenky pro změnu zas ze Slevomatu. Jinak vstup není nijak časově omezen - je jen na vás, jak dlouho vás to tam bude bavit a hlavně jak dlouho vydržíte v tom horku a dusnu. My s mamkou jsme tam strávily kolem jedné hodiny, ale většina lidí (kdo nemá foťák a jde se čistě jen pokochat) bude nejspíš odcházet i dříve. Ono je to opravdu náročné a i já jsem už cítila, jak se mi na konci začíná trochu točit hlava. Kromě Brna můžete Papilonii navštívit i v Praze, v Lipně a v Karlových Varech (zde za nižší cenu vstupenek).

Jo a mimochodem... ačkoli děti dovnitř mohou, nabádám rodiče k ohleduplnosti. I když se většina dětí, které jsem tam viděla, chovala slušně, viděla jsem i několik, kteří byli z těch motýlů naprosto vyděšení, začali hysterčit a málem jich pár zašlápli ve svém panickém stavu. A nedalo se říct, že by s tím rodiče moc dělali, což mě fakt naštvalo (ti motýli za nic přece nemůžou). Takže prosím vás, buďte ohleduplní ke svému okolí a já bych osobně doporučila sem vyrazit až se staršími dětmi nebo s dětmi, u kterých víte, že nebudou mít při pohledu na letícího motýla panickou hrůzu.

Teď už ale k fotkám...


















Jinak pokud se chcete dozvědět něco víc o konkrétních druzích motýlů nebo o životě motýla, naleznete v Papilonii také několik informačních tabulí, včetně seznamu všech motýlů, které tam můžete vidět. A další info si můžete navíc přečíst na jejich webových stránkách :)

***

A to je pro dnešní článek vše!

Věděli jste o existenci motýlích domů? Lákalo by vás něco takového navštívit? A který motýl z mých fotek se vám líbí nejvíce?

Děkuji za přečtení, užijte si týden a budu se na vás těšit zase v pondělí u dalšího článku! L. V. ♥

You May Also Like

29 komentářů

  1. O existenci motýlích domů vím, ale ještě jsem nikdy v žádném nebyla, tak jsem ráda, že jsem se mohla alespoň pokochat v tomto článku. Fotky jsou fakt parádní. Neskutečně se mi líbí ten motýl, jak je na fotce pod kostrou.

    Ketrin ~ Vnímej blog

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju a určitě doporučuju navštívit! Ten motýl pod kostrou se mi taky hrozně líbil, to byl asi battus belus :)

      Vymazat
  2. Super, moc pěkný fotky a krásná živá výstava

    OdpovědětVymazat
  3. Přemýšlela jsem, že bych do motýlího domu zašla, ale od více lidí jsem slyšela, že je návštěva spíše zklamala, teď jsi mě ale zase nahlodala, že bych tam přeci jen zašla :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi záleží na tom konkrétním motýlím domě (v každém městě to bude trochu jiné) a pak taky co od toho očekáváš. Já chtěla hlavně nějaké fajn fotky a to mám, takže jsem spokojená :)

      Vymazat
  4. To jsou moc krásné fotky. Motýlí dům bych jednou také chtěla navštívit. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Moc se mi líbí ten bílo černý na sedmé fotce od konce. :)
    Já bych se asi bála, že nějakého zašlápnu. No a představa, že na mě nějaký sedá a šimrá mě, mě také trochu děsí. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten by se měl jmenovat idea leuconoe :) A jo, taky jsem se hrozně bála, že nějakého zašlápnu, ale stačí se koukat pod nohy a oni jsou fakt velcí, takže je nepřehlídneš. Oni jsou dost nehybní když na tebe sednou, tak je ani nemusíš cítit, ale vím že o mě se otřel jeden (možná si sedl, ale jak jsem se pohla, tak hned zas odletěl), což jsem cítila no :D

      Vymazat
  6. Je to krásný zážitek, my ho navštívili v Praze

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pravda, je to moc pěkný zážitek... zajímalo by mě, jací motýlci byli zas v té Praze :)

      Vymazat
  7. Všichni motýli jsou hezcí. A ostatní zvířata na fotkách také. O existenci motýlích domů jsem nevěděla. Ale možná vy bylo fajn se do nějakého někdy podívat.
    Já mám motýly ráda. Dokonce i ty české druhy. Jen se nechtějí nikdy nechat vyfotit. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě doporučuji navštívit, je to moc pěkný a jedinečný zážitek :) Taky mám ráda i naše klasické české motýlky.

      Vymazat
  8. Taky jsem byla, ale v Praze v Hamleys hračkářství. Bylo to hezké, motýli jsou nádherní.. ale to dusno :-D

    OdpovědětVymazat
  9. Motýlci jsou úžasní, pořídila jsi dokonalé fotky. Musel to být povedený výlet, také bych se tam jela ráda podívat. :)

    OdpovědětVymazat
  10. Pěkné snímky 📸! My jsme s přítelem navštívili motýli dům v Karlových Varech, tam se nám moc líbilo 🙂. A pak jsme byli v Praze v Botanické zahradě, když tam byly. Při takových výstavách je opravdu důležité být opatrný a hlavně koukat pod nohy, motýlci si umějí někdy "šikovně" sednout i na zem a chvilka nepozornosti a už je zle.. bohužel když jsme byli v botanické pár jich takhle bylo zašlápnuto.. 😢.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! Ježiš, tak to je hrůza, člověk musí být fakt opatrný no :(

      Vymazat
  11. Úžasné fotky 😊👌🏻 ten modrý motýl je nejhezčí 😍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já byl kdysi před mnoha lety dvakrát v Praze s babičkou. Bylo to úžasné. Toho modrého jsem tam právě viděl ostatní už si nepamatuji...

      Vymazat
    2. Joo ten modrý byl fakt nádherný, takový kouzelný ♥

      Vymazat
  12. Netušila jsem, že v Brně něco takového existuje, díky za tip! Za nějakého studeného dne se tam zajdu ohřát a pokochat :D Ten světlezelený motýl je fešák :)

    OdpovědětVymazat
  13. Moc děkuji za tip a fotky jsou úžasné! Lítali i kolem vás? Ten zelinkavý motýl se mi líbí nejvíce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není zač a děkuji! Ano, lítali i kolem nás, někteří se na nás i pokoušeli sednout :D

      Vymazat
  14. Nádherné fotky! Jednou jsem takový dům také navštívila, ale už je to dávno a nevím, kde to bylo :/ určitě bych si to moc ráda zopakovala i s foťákem :) ty děti, to je opravdu hodně smutné a zajímavé zároveň. To nikdy neviděly letět motýla? To jsou asi takové městské děti, kteří se diví, že mléko je od krávy a ne ze supermarketu...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! A kdo ví s těmi dětmi, možná je to i tím, že běžný motýl je mnohem menší a proletí kolem jen jeden, zatímco tady jsou o dost větší a je jich tam mnohonásobně víc. Ale to je pak na rodičích tohle řešit, ne tam jen tak nechat to dítě hysterčit.

      Vymazat