Nákupy za podzim 2021 | Knihy

by - 12 ledna

Dnes jsem si pro vás připravila článek, ve kterém vám představím mé knižní přírůstky za podzim. Původně jsem článek chtěla "klasicky" spojit i s oblečením, ale kromě černého pláště, který jsem si pořizovala k mému halloweenskému kostýmu (a do budoucna na nějaké to focení) jsem si nic moc nekoupila. Takže se dnes budu soustředit jen na knihy!

Mimochodem... nejdříve jsem si říkala, že článek nazvu "Knižní přírůstky za podzim a zimu", protože jsem byla začátkem tohohle měsíce v obrovském pokušení koupit nějakou z těchto knih: Griša - Světlo a stíny, Šest vran, Kouzla rodu Thornů nebo Třpytný dvůr. Pro první dvě mám jednoduchý důvod, na konci prosince jsem totiž konečně zhlédla seriál Shadow and Bone od Netflixu a hrozně jsem se začala těšit na přečtení předlohy. Nakonec jsem se ale rozhodla proti koupi, protože upřímně, nemůžu si dovolit kupovat každou knížku, co mě na první pohled zaujme - už tak mám v knihovně hrozně moc svazků, kterých jsem se zatím ani nedotkla, takže buď si musím primárně přečíst to, co už mám, a nebo si nové knížky dál půjčovat jen z knihovny. Kdyby mě po přečtení zaujaly natolik, že je budu chtít mít i doma, můžu si je vždycky koupit později (než aby mi tu ležely ladem). Takže jsem se nakonec ovládla a žádnou si nekoupila :D

Teď ale již ke knihám, u kterých jsem se "neovládla"...

***

V září se na eshopu Knihy Dobrovský konal Knížkodej, tedy 1 + 5 knih zdarma. Tuhle akci jsem využila na první nákup vánočních dárků, ale samozřejmě jsem neodolala a vybrala jsem si i dvě knihy pro sebe:

Název: Čarodějné znamení
Žánr: YA fantasy
Auror: Patrick Den

Odkaz na Databázi knih: ZDE
Odkaz na Knihy Dobrovský: ZDE

Anotace:
Válka s draky skončila před sedmdesáti pěti lety. Zůstalo však po nich čarovné znamení, které dává lidem magickou moc nad elementy. Císařství, které povstalo a draky porazilo, mezi lidmi prohlašuje, že čarovné znamení je poskvrněním, které musí být odstraněno. Proto každoročně děti s tímto poskvrněním odváží pryč. 

Mezi těmito dětmi je i Steiner, mladý kovář, kterého vojáci seberou a posadí s unesenými na loď. Jaký je čeká osud? A jaký osud čeká Steinera? Je odvážen na popravu, nebo se stane otrokem Císařství? Nebo bude jako zrno písku v soukolí plánů Císaře a jeho tajemných Strážců? Co se stane s jeho mladší sestrou Kjellrunn, kterou chce ochránit? I život této obyčejné vesnické dívky se po odjezdu bratra mění. Zaplétá se do nitek plných čarovných znamení, císařských intrik i tajemného příběhu jejího otce Marka, který se začíná odhalovat. Příběh dvou sourozenců se tak začíná proplétat s osudem celého Císařství.

Název: Věštby podle zvěrokruhu
Žánr: astrologie, horoskopy
Autorka: Alice Ekrek

Odkaz na Databázi knih: ZDE
Odkaz na Knihy Dobrovský: ZDE

Anotace:
Napadlo vás někdy, že hvězdy mohou ovlivňovat váš život? 

Chtěli byste se dozvědět více o tom, jaké odpovědi na životní výzvy vám může přinést astrologie? 

Alice Ekrek vám ve své knize poskytne přesný výklad vašeho osobního horoskopu sestaveného na základě postavení planet v okamžiku vašeho narození. Kniha nabízí čtenářům analýzy pro jednotlivá data narození obsahující zajímavé informace o schopnostech, charakterových vlastnostech daného jedince a také tipy pro úspěšné zvládání pracovních úkolů, partnerských a rodinných vztahů. 

Inspirativní věštby prodchnuté moudrým vhledem astrologie se mohou stát vodítkem pro každého, kdo stojí před důležitým rozhodnutím, řeší nějakou obtížnou životní situaci, nebo prostě jenom hledá harmonii a úspěch ve svém profesním či soukromém životě.

***

V říjnu pak byla další akce, tentokrát 1 + 2 knihy zdarma na vybrané thrillery a detektivky. Tohle není žánr, který bych četla, takže jsem chtěla nabídku využít pouze na další dárky, ale jak to tak bývá, jeden titul mě opravdu nadchnul a už jsem ho měla v košíku:

Název: Frame-Up: Zločiny podle komiksu
Žánr: detektivka
Autorka: Meghan Scott Molin

Odkaz na Databázi knih: ZDE
Odkaz na Knihy Dobrovský: ZDE

Anotace:
Michael-Grace neboli MG Martinová od dětství miluje komiksy, sci-fi filmy, seriály a všechno, co má spojitost s popkulturou. Žije v Los Angeles, kde si splnila svůj sen stát se spisovatelkou komiksů, a ve volném čase se věnuje dalšímu velkému koníčku: navrhuje a šije úchvatné kostýmy pro svého nejlepšího kamaráda Lawrence, jinak úspěšnou drag queen v populárních travesti show.

V milostném životě se jí příliš nedaří, protože málokterý partner se dokáže vyrovnat s její „ujetostí“ a MG sama všechny považuje za nudné mudly. Její život však náhle změní náhodné setkání s velice hezkým detektivem z protidrogového oddělení, který právě vyšetřuje jeden ze svých případů a čekání ve frontě na kávu si krátí prohlížením fotografie místa činu v mobilu. MG, která mu nahlíží přes rameno, neuniknou spojitosti s dávným příběhem z jejího oblíbeného komiksu. Detektiv hledá jakákoli vodítka k rozluštění případu a požádá ji o pomoc jakožto odbornici v tomto žánru.

***

Těmito knihami by normálně článek končil, protože víc jsem už nekupovala, ale přeci jen se tu s vámi podělím ještě o dvě knihy. 

První jsem dostala od kamarádky a tohle je přesně něco pro mě (využiju ji pro tvorbu fantasy světa pro svůj další román):

Název:
Imaginární svět
Žánr: kreativní kniha
Autorka: Keri Smithová

Odkaz na Databázi knih: ZDE
Odkaz na Knihy Dobrovský: ZDE

Anotace:
Imaginární svět Keri Smithové (autorky Destrukčního deníku) nabádá čtenáře k vytvoření něčeho jedinečného: vlastního světa, který si sami vymyslíte. Stačí si připravit seznam všeho, co vás přitahuje nejvíc: věci, které máte rádi nebo sbíráte, oblíbené barvy, tvary, nápady a vše, co vás fascinuje. Tento seznam se stane základním kamenem vašeho vymyšleného světa. Kniha vás provede celým procesem k vytvoření dokonalého místa, v němž se stačí už jenom zabydlet. Tak do toho!

***

Druhou knihu jsem pro změnu vyhrála v soutěži, které jsem se účastnila na samém konci podzimu. Soutěž vyhlásilo rádio VYŠŠÍ HLAS na jejich Instagramu (jedná se o školní rádio VOŠ publicistiky v Praze, kde studuje moje kamarádka - a zároveň v rádiu občas moderuje). Výhrou byla tato kniha, kterou momentálně ve volném čase čtu (trochu odpočívám od čtení fikce):

Název:
 Tvůrčí psaní pro každého
Žánr: naučná literatura
Autorka: Markéta Dočekalová

Odkaz na Databázi knih: ZDE
Odkaz na Knihy Dobrovský: ZDE

Anotace:
Učebnice Tvůrčí psaní pro každého (1. díl) patří k nejoblíbenějším učebnicím tvůrčího psaní na českém trhu. Od roku 2006, kdy byla vydána poprvé, si ji zakoupily tisíce autorů a další zájemci ji v posledních letech beznadějně sháněli, protože byla zcela vyprodána. Nyní k vám přichází nejen v novém, aktualizovaném a rozšířeném vydání, ale také v luxusnějším provedení, aby vydržela časté používání. Toto je totiž učebnice, kterou budete brát do ruky velice často, pokud pomýšlíte na spisovatelskou nebo novinářskou dráhu. Máte-li již ve své knihovničce vydání z roku 2006, rozhodně neváhejte nad koupí tohoto nového vydání. Litovat rozhodně nebudete. Autorka knihu doplnila o nové zkušenosti z práce s autory, přidala zajímavé kapitoly, obměnila příklady a doplnila nová cvičení. Učebnice tak povyrostla o téměř 100 stran! Toto je kniha, která by v knihovničce žádného začínajícího autora rozhodně neměla chybět!

***

A to je pro dnešní článek vše!

Znáte některé z knih, které mi přibyly do knihovny? Četli jste je?

A co vy a nákupy knížek, nakupujete více než stíháte číst nebo tento problém nemáte?

Děkuji za přečtení a přeji krásný zbytek dne! :)
L. V.

You May Also Like

10 komentářů

  1. Tu knihu tvůrčího psaní bych brala :-) Jinak žádnou neznám :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zatím to vypadá jako fajn kniha, jsou v ní rady jak pro psaní fikce, tak pro novinařinu, blogování, víceméně vše kde je třeba nějak "umět" psát :) Spoustu z toho sice už znám, ale i tak to je zajímavé čtení.

      L.V.

      Vymazat
  2. Zločiny podle komiksu mě zaujaly nejvíc! Popisek nezněl vůbec špatně... LA, komiksy, popkultura, řešení zločinu... :)

    Ela

    OdpovědětVymazat
  3. Knihy neznám, ale třeba Zločiny podle komiksu nebo Tvůrčí psaní vypadají zajímavě :)

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
  4. Zaujaly mě ty Zločiny podle komiksu, to vypadá na opravdu zajímavou knížku. :) Detektivky miluju!

    OdpovědětVymazat
  5. Ani jednu z výše uvedených knih neznám, ale vypadají zajímavě - především Čarodějné znamení. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Pěkné kousky sis pořídila. Přeji ti, aby se ti líbily. :)

    OdpovědětVymazat
  7. Knihy neznám, ale zaujaly mě. 🙂
    Občas se stane, že nakupuju víc než stačím přečíst, ale snažím se to omezovat.

    OdpovědětVymazat
  8. Jee, tvůrčí psaní. Tak to si budu muset pořídit.
    Díky za tipy!
    https://zpapirunablog.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  9. Moc děkuji za tipy na knížky!

    OdpovědětVymazat