Bridgertonovi (3. série) | Recenze

by - 26 června

Bridgertonovi (v originále Bridgerton) je romantický drama seriál, který sleduje příběhy osmi sourozenců z rodiny Bridgertonových. První série sledovala romantickou linku nejstarší dcery Daphne, druhá série zase nejstaršího syna Anthonyho a třetí série na rozdíl od knižní předlohy přeskakuje příběh druhorozeného syna Benedicta a zaměřuje se rovnou na třetího syna Colina, jehož dějová linka se postupně formovala v pozadí prvních dvou sérií. Na rozdíl od svých sourozenců Colin totiž nezažívá lásku s někým zcela novým, nýbrž se svou kamarádkou z dětství, Penelope.

Příběh Colina a Penelope ovšem není jediným, na který se tato série soustředí - svou linku zde má i třetí dcera Francesca a druhorozený syn Benedict, jehož série (doufám!) bude konečně následovat po této. Dále zde můžeme sledovat příběh rodiny Modrichových a jejich vzestup do vyšší společnosti, minulost svérázné Lady Danburyové a jejího bratra a nesmím zapomenout ani na královnin neutuchající hon po záhadné pisatelce Lady Whistledownové.

Colin  Bridgerton (Luke Newton) a Penelope Featheringtonová (Nicola Coughlan)

I když to není poprvé, co je v rámci jedné série více dějových linek, tentokrát to je poprvé, co jsem toho nebyla až tak velkým fanouškem. Myslím si, že by příběhu prospělo více času stráveného nad hlavním párem (k tomu se dostanu ještě později) - hlavně tedy více flashbacků z jejich dětství, minimálně z jejich prvního setkání a dále více času, kdy Colin popírá své city a pomalu se s nimi smiřuje, alespoň o jednu nebo dvě epizody déle. I když Penelope chová ke Colinovi city už v první sérii, Colin se na ni dlouhodobě dívá pouze jako na kamarádku a jeho "uvědomění" mi přišlo trochu náhlé. Jak víte, já jsem hoooodně na ty slowburny a ve druhé sérii mě to řvaní na obrazovku "tak už se konečně polibte!!" začínalo štvát, ALE zároveň o to více investovaná do toho vztahu jsem byla. A tady bych to prostě brala taky, protože jestli je něco, co si zaslouží stejný slowburn jako "enemies to lovers", tak to je právě "friends to lovers". A jasně, lidi můžou argumentovat, že jejich vztah se pomalu vyvíjí již od první série, ale... za mě to prostě není ono, minimálně ze strany Colina to chtělo ještě něco víc.

Co se týče mých oblíbených částí, tak to jsou scény s Anthonym a Kate, oni jsou fakt ztělesněním "relationship goals"! Dále jsem si naprosto zamilovala sestry Featheringtonovy a jejich manžele, naprosto jsem se bavila jejich scénami, především si mě získala Philippa s jejími legendárními hláškami. Dalším překvapením této série byla Cressida Cowper, kterou jsem v minulých sériích naprosto nesnášela a jsem ráda, že jsme se o jejím životě mohli dozvědět trochu více, dokonce mi jí místy bylo i líto. Z nových postav jsem měla ráda Lorda Deblinga i Johna Stirlinga.

No a když jsme u Johna, měla jsem také ráda dějovou linku s Francescou, líbilo se mi to zastoupení introverta vhozeného mezi extroverty a dost jsem se v tomto s Fran ztotožnila. Co se týče jejího vztahu s Johnem, např. jsem milovala jejich "užívání si vzájemné společnosti v naprostém tichu" a i když to ostatní postavy nechápaly, já jsem tomu naprosto podlehla. "Bohužel" dějovou linku Fran z knížek mám vyspoilerovanou, takže jsem se nedokázala do jejich vztahu ponořit tolik, jak jsem chtěla a poslední epizoda tomu dala "hřebíček na hlavičku", řekla bych. A jen aby bylo jasno, za mě není největší problém v té "hlavní" změně od knížek, o které všichni mluví, jako spíše ty věci okolo. Ale nechci moc spoilerovat, tak do detailů tady nepůjdu. Celkově bych o odchylkách od knižních předloh mohla sepsat celý další článek, ale v tomto případě se stejně nehodí o tom diskutovat, když jsem knihy nečetla.

Celkově se zatím jedná o mou nejméně oblíbenou sérii (včetně spin-offu Královna Šarlota), z toho důvodu hodnotím tak, jak vidíte níže - musela jsem si zkontrolovat, jak jsem hodnotila předchozí série a trochu to tomu přizpůsobit, nicméně ono to tak bohužel opravdu bude. Nechtělo se mi dávat 5/10, ale měla jsem pro tuto sérii velká očekávání, Colina a Penelope jsem shippovala od samého začátku, ale nepřijde mi prostě, že to za ten hype a dva roky čekání stálo. O to více se bojím, až za další dva roky (již potvrzeno) přijde čtvrtá série, opravdu doufám, že si tvůrci vezmou kritiku fanoušků k srdci a zapracují na změnách.

Mrzí mě, jak málo prostoru hlavní dvojice dostala oproti ostatním dějovým linkám, viz. graf výše. Jejich společný screentime za všechny tři série je pouhých 16 %, což je velký rozdíl oproti Daphne a Simonovi, kteří mají 21 %, a to pouze v rámci jedné série, nikoli tří (neboť herec Simona následně seriál opustil). Anthony a Kate by si také zasloužili více prostoru, nicméně protože postava Kate v první sérii nebyla, stále měli Colin a Penelope nejméně prostoru, když bereme čas, který jim mohl být věnován místo jiných dějových linek, které dle mého názoru nebyly až tak zajímavé - abych uvedla příklad, tak v rámci třetí série to je dějová linka Modrichových (v první sérii jsem je měla ráda, ale teď mě jejich scény spíše nudily) a Benedicta (kterého sice miluju, ale kdyby o 50 % snížili počet jeho sex scén v této sérii, rozuzlení jeho linky by na tom nijak netrpělo).

5/10

***

Znáte tento seriál? Sledovali jste ho, případně chystáte se ho sledovat? Kdo jsou vaše oblíbené a neoblíbené postavy a dějové linky?