Brasil Fest Brno (5. - 7. 8. 2022)

by - 29 srpna

První srpnový týden se v Brně již třetím rokem pořádal Brasil Fest, na který jsem letos zavítala poprvé. Slavnostní zahájení bylo v pátek večer v Červeném kostele, kde mělo koncert přední brazilské kytarové duo a následovala After party na náměstí Svobody v baru La Gaviota Terraza. Největším lákadlem návštěvníků byl však karnevalový průvod v sobotu, který začínal v 15:45 hodin na Moravském náměstí u sochy Jošta Lucemburského a končil v 17 hodin na Zelném trhu. Následovaly koncerty a další vystoupení na pódiu až do večerních hodin. V neděli se oslavy přesunuly do parku Lužánky, kde byly od 13 hodin workshopy pro děti i dospělé, včetně pár dalších koncertů a představení.

Sobota 6. 8.

V pátek jsem se Brasil Festu neúčastnila, dorazili jsme až v sobotu na průvod. Našli jsme si místo poblíž zastávky "náměstí Svobody" s tím, že si počkáme, až k nám průvod postupně dorazí. Spletli jsme si sice čas, takže jsme asi hodinu ještě čekali, ale aspoň jsme měli dobrá místa vepředu, než se celé náměstí zaplnilo:

Samotný průvod byl naprosto úžasný zážitek, sešlo se zde desítky tanečníků i bubeníků, letos poprvé i s alegorickým vozem na téma "200 anos" (200 let). Občas to bylo sice trochu o nervy, aby se člověku podařila zachytit nějaká dobrá fotka, zvlášť s tím hejnem supů dalších fotografů, kdy se každý pokoušel o ten nejlepší záběr, ale myslím si, že se mi i přes můj nedostatek "drzosti" podařilo pár hezkých fotek.

Tak se na ně pojďme podívat...


Capoeira - bojový tanec


200 let nezávislosti Brazílie, 200 let od narození G. J. Mendela

Veronika Lálová - česká profesionální tanečnice, vítězka 8. řady StarDance a asi největší "lákadlo" pro spoustu Čechů, aby přijeli na tento festival








Neděle 7. 8.

S mamkou jsme nemohly chybět ani na nedělních workshopech, i kdyby jen ze zvědavosti. Ve 13 hodin začal workshop Capoeiry (bojového tance), následován lekcí bubnování a v 15:30 začala taneční lekce samby, v čele s Venezuelankou Zulay Fonseca. Tohoto workshopu jsme se s mamkou taky zúčastnily, troufám si říct, že jsme se naučily pár kroků a hlavně se dobře pobavily. Po sambě následovalo ještě Jiu Jitsu, ale na něj jsme už nezůstaly.

Tento Birell tam rozdávali zadarmo, jedná se o novou příchuť z limitované edice, mně bohužel moc nechutnala, ale já celkově nemusím příchuť višně, takže na tohle nejsem zrovna ideální recenzent.


Tady je ještě krátké video z workshopu samby (bohužel jenom z mobilu). Tohle by měly být kroky, které nás učila, jenom tak v desetinásobné rychlosti :D No netřeba říkat, že jí to šlo mnohem lépe, než nám.

***

A to je pro dnešní článek vše!

Slyšeli jste o tomhle festivalu? Pokud ne, zaujal vás natolik, abyste se přijeli příští léto podívat? Která je vaše nejoblíbenější fotka a který kostým se vám nejvíc líbí?

Děkuji za přečtení, užijte si týden a budu se na vás těšit zase v pondělí u dalšího článku! L. V. ♥

You May Also Like

22 komentářů

  1. Opravdu to vypadá MAGICKY A NÁDHERNĚ! Miluji ty barvy, veškeré kostýmy, je to vážně úžasné. Ani jsem nevěděla, že se v Brně něco takového pořádá. Moc hezké!

    OdpovědětVymazat
  2. Musím se přiznat, že ačkoli bydlím nedaleko Brna, o Brasil Festu jsem ještě neslyšela a stydím se za to :) Díky krásným barevným fotkám jsi mě určitě navnadila, příští rok se musím za každou cenu zajet podívat ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě se přijeď podívat, nebudeš litovat! Já se přiznám, že o festivalu vím jen od mamky a ta se o tom dozvěděla, protože to první dva roky organizoval syn její kolegyně... moc upoutávek na to nikde nebylo nebo jsem to aspoň nezaznamenala :)

      Vymazat
  3. O tomto festivalu jsem vůbec neslyšela a to mám Brno kousek. Myslím, že se ti povedly zachytit moc hezké fotky náhodou! :) My do Brna jeli akorát za pár dní na festival planet :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! Na planety jsem se taky byla podívat, ale tahle akce mě zaujala více upřímně :O

      Vymazat
  4. No tak to je naprosto skvělé! Doufám, že příští rok si vzpomenu a také tam zavítám! Musela tam být neuvěřitelně skvělá atmosféra.

    OdpovědětVymazat
  5. Vůbec bych neřekla, že je tohle i u nás. Já měla přes léto navštívit Burger fest a konečně zkusit i rolování zmrzlinu, ale přišel syn, takže se nikam nejelo 😄

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na Burger Fest jsem taky chtěla, ale nějak to nevyšlo nakonec. Byla jsem tam jednou ještě před covidem a bylo to supr, tak snad to vyjde ten příští rok, nám oběma :D

      Vymazat
  6. Téda, tak to musela být super akce! To vypadá moc krásně a ani nevím, že se něco takového v Brně koná ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byla to boží akce! Podle mě to není moc dobře propagovaný, ale letos se i bez toho zaplnilo celé náměstí, takže očividně netřeba - první rok tam nebylo těch lidí tolik, což na jednu stranu závidím, muselo to tam být příjemnější se pohybovat, tyhle davy byl na mě už trochu moc.

      Vymazat
  7. Moc krásne fotky! Vôbec som netušila, že sa niečo takéto v Brne deje, určite by som sa išla pozrieť. Raz by som chcela vidieť aj originál v Riu, to musí byť zážitok na celý život!

    xx Alexandra z 𝕄𝕊 𝔸𝕃𝕎𝔸𝕐𝕊 𝕃𝔸𝕋𝔼 / INSTAGRAM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je pravda, že v Riu to musí být teprve něco ♥ Ale i tady u nás to bylo fakt povedené a příští rok určitě půjdu zase! :)

      Vymazat
  8. Tak o této akci jsem nikdy neslyšela 🙂, ale líbí se mi jak to bylo vše hezky barevné a atmosféra musela být určitě taky skvělá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byla to skvělá atmosféra, rozhodně jsem tam nešla letos naposledy ♥

      Vymazat
  9. To byl určitě super zážitek, ty kostýmy mají všichni hrozně propracované! :)

    OdpovědětVymazat
  10. Slyšela jsem o něm v televizi, ale nevěděla jsem, že je to až tak pěkné. Ty kostýmy mě moc baví :))

    OdpovědětVymazat