Moon Knight (1. série) | Recenze

by - 06 června


Moon Knight je seriál patřící do čtvrté fáze Marvel Cinematics Universe. Hlavním hrdinou příběhu je Steven Grant, který pracuje v Londýnském muzeu jako obchodník se suvenýry, navzdory svým snahám stát se průvodcem egyptské expozice. Jeho život se však obrací vzhůru nohama, když jedné noci ulehá do postele a následně se probouzí na neznámém místě, jdou po něm muži se zbraněmi a v hlavě k němu promlouvá děsivý cizí hlas. Brzy se dozvídá, že se nachází mezi uctívači egyptské bohyně Amemait (v angličtině Ammit), kteří by udělali vše pro to, aby vrátili svou bohyni zpátky k životu...

Protože se zde v hlavní roli objevuje nová postava, není ke sledování potřeba znát žádný z předchozích Marvel filmů, na rozdíl od ostatních doposud vydaných seriálů ze čtvrté fáze (tzn. WandaVision, The Falcon and the Winter Soldier, Loki, What if...? a Hawkeye). Žádná souvislost zatím nebyla s ostatními superhrdiny ustanovena, i když je možné (a já v to doufám), že se to do budoucna změní.


Napsat tuto recenzi bez spoilerů bude velice obtížné, protože Moon Knight je prvotřídní ukázkou seriálu, který je jako puzzle - na začátku jste extrémně zmatení a netušíte, co se to děje a každá následující epizoda vám odhaluje další a další dílky. A když už si myslíte, že všechno víte, dozvíte se zase něco nového. Seriál je v tomhle naprosto geniální a musím se přiznat, že ta má zmatenost byla snad má nejoblíbenější část - provedení bylo skvělé a vzhledem k tomu, že byl Steven zmatený úplně stejně jako já, užívala jsem si jeho reakce a jeho postupného zjišťování informací.

Víte, poslední dobou se musím do nových Marvel seriálů (a někdy i filmů) nutit a Moon Knight nebyl výjimkou, zvlášť když šlo o pro mě dosud neznámou postavu. První věc, kterou jsem o něm slyšela, bylo: "hlavně vydrž tu první epizodu, budeš mega zmatená, ale pak je to už lepší". No a teď když se na to dívám zpětně... zmatená jsem sice byla, ale tu první epizodu jsem si užila možná i nejvíc ze všech. Ale je pravda, že vybrat oblíbenou epizodu je dost složité - to že má seriál jen 6 dílů znamená, že zde opravdu není čas na žádnou "vatu", pořád se něco děje, pořád se dozvídáme nové věci, každý díl mě neskutečně bavil.

Co se týče postav, Steven byl prostě úžasnej, zamilovala jsem si ho od prvního momentu, co otevřel ústa a byla jsem ráda vždy, když byl na obrazovce. Musím říct, že Oscar Isaac zde opravdu ukazuje svůj herecký rozsah a i když se většinou nezajímám o to, jaká ocenění kdo a za co dostane, za tenhle seriál si Isaac 100 % něco zaslouží vyhrát. Protože... nebudu spoilerovat, ale wow, tleskám jeho výkonu. Dále si v seriálu zahrál Ethan Hawke, který ztvárnil roli Arthura Harrowa, vůdce oné fanatické skupiny a musím říct, že svou roli "záporáka, který věří, že dělá správnou věc", zvládl naprosto dokonale. Samozřejmě zde byly i další skvělé postavy, mám minimálně jednoho dalšího velkého oblíbence, ale kvůli spoilerům nebudu zacházet do detailů, na to si už musíte přijít sami :D


Po vizuální i po hudební stránce je seriál naprosto špičkový, od Marvelu bych ale nic průměrného ani nečekala. Překvapilo mě, že seriál má i hororové prvky, občas to bylo vysloveně creepy a bála jsem se toho, co přijde. Ale zároveň nešlo o žádný extrém a to říkám jako hrozný strašpytel, který nemá hororové filmy moc rád, protože se pak vždycky bojím a nemůžu spát. Tady to prostě všude sedlo, napětí nebylo zbytečně natahované, vždycky přišlo v tu pravou chvíli. A zvlášť v prvních dvou epizodách, když hlavní hrdina nevěděl, co se to děje a komu může vůbec věřit.

Samotnou mě překvapuje, jak moc jsem z tohoto seriálu nadšená. Vždyť to bylo jen 6 dílů o random postavě, kterou jsem předtím neznala a která mě absolutně nezajímala. Jasně, egyptská mytologie je cool, ale já měla vždycky raději řeckou, případně severskou, a o egyptské téměř nic nevím - takže to není tak, že bych seriálu odpouštěla určité věci jen proto, že se zabývá mou oblíbenou tematikou. A přesto mám k celém seriálu jen jednu jedinou výtku a jinak mě vůbec nic nenapadá... a tu výtku musím dát do sekce spoiler, protože pokud jste seriál neviděli, ale plánujete ho zkusit, vyzradilo by vám to jednu důležitou věc, kterou si myslím, že je lepší postupně objevovat až v seriálu. Pokud tedy o tento spoiler nestojíte, můžete přeskočit až za další obrázek.

*** SPOILER ***

Pokud plánujete seriál sledovat a nechcete si nic vyzradit, tak tuto část přeskočte! Jedná se o zásadní spoilery, takže pokračujte na vlastní nebezpečí!

Má výtka se týká samotných egyptských bohů. Khonsu byl skvělý a brala bych i víc scén s ním, ale jinak jsme těch bohů moc neviděli. Myslím si, že by bylo lepší, kdybychom minimálně během scén v pyramidě reálně viděli ty samotné bohy v jejich podobách, než jenom jejich Avatary, kteří mluvili jejich jmény. Upřímně mě zajímá, jak by vypadali. 

A navíc, proč byl Khonsu jediný, kdo bojoval na konci s Ammit? Ostatní bohové tam pořád měli být (to je jedno, že jejich Avataři ne) a mohli se Ammit postavit, také ji přece nechtěli na svobodě, takže... proč? To je můj jediný problém s příběhem, který mi přišel i trochu nelogický. Ale hlavně jsem chtěla vidět ostatní bohy. A můj oblíbený Anubis tam ani nebyl zmíněný, pfff! :D

Jo a jenom využiju tuto sekci ještě pro jednu poznámku: sakra doufám, že se v nějakých budoucích filmech/seriálech egyptští bohové ještě objeví. Přeci jen, v nadcházejícím Thorovi se poprvé dočkáme řeckých bohů (a tím i potvrzení, že severští bohové nejsou ti jediní, kteří "skutečně existují"), takže to není špatná úvaha. Brala bych, kdyby se všichni jednou sešli a pokecali, ono když se nad tím zamyslíte, bylo by to celkem komické. Thor i Zeus vypadají jako lidi, ale takový Khonsu... ten by fakt vyčníval :D

*** KONEC SPOILERU ***


Teď již k finálnímu hodnocení...

První sérii Moon Knighta hodnotím stejně jako první sérii Lokiho a i když Loki stále zůstává mým TOP 1 seriálem od Marvelu, Moon Knight je mu velice blízko (rozhodně blíže než ostatní seriály ze čtvrté fáze, i když jsem si je také užila, ne že ne). Což musí hodně vypovídat, protože k Lokimu mám silné nostalgické pouto, které je v budování už kdoví kolik let, je mou nejoblíbenější Marvel postavou, ale nebýt tohohle pouta, asi byl upřímně dala Moon Knighta na první místo. Protože kdybych se dívala čistě na děj a zpracování a nenechala se ovlivňovat svým dlouholetým crushem na určité postavě i herci, je Moon Knight prostě lepší. Ale protože se nedokážu od Lokiho úplně odpoutat, tak se Moon Knight ocitá na druhém místě mého pomyslného seznamu nejlepších Marvel seriálů. Ale wow, fakt jsem nečekala, jak moc mě chytne.

Mou jedinou výtku (za kterou strhávám jeden bod) jsem zmínila již výše v sekci spoiler, ale jinak si opravdu nemůžu na nic stěžovat a těším se, až bude nějaké pokračování. Alespoň doufám, že bude, přestože není druhá série zatím potvrzená... ale dle potitulkové scény u posledního dílu v to budu doufat. A kdyby ne druhá série, tak aby se Moon Knight objevil v nějakém jiném plánovaném Marvel filmu, myslím si, že má ta postava opravdu velký potenciál.


HODNOCENÍ
9/10

***

A to je pro dnešní článek vše!

Slyšeli jste o tomto seriálu? Sledovali jste ho, případně chystáte se ho sledovat?

Máte rádi Marvel a celkově superhrdinskou tematiku nebo to není žánr pro vás? A co egyptská mytologie, zajímali jste se o ni někdy?

Děkuji za přečtení, užijte si týden a budu se na vás těšit zase v pondělí u dalšího článku! L. V. ♥

You May Also Like

8 komentářů

  1. Já nejsem tak úplně milovník Marvelu, protože si neumím moc spojovat dohromady dějové linie jednotlivých postav, takže je fajn, jestli tady u toho moc souvislostí znát nepotřebuji. :D Filmy mě vesměs bavily, ale do žádného seriálu se mi zatím nechtělo pouštět. Spoiler jsem tedy přeskočila, kdyby náhodou. To herecké obsazení se mi totiž hooodně líbí. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozhodně doporučuju, právě tady k tomuto fakt nic nepotřebuješ znát. Minimálně první série je úplně mimo všechno ostatní, co se odehrávalo v jiných filmech/seriálech, jestli to někdy v budoucnu propojí, to nevím, ale pro teď se to dá brát jako samostatný příběh úplně :) A stojí to za to už jen kvůli tomu obsazení, jak říkáš... Oscara Isaaca znám i z jiných věcí, ale až tady jsem skutečně viděla jeho herecký potenciál.

      Vymazat
  2. Tak tohle zní parádně a vidím u plakátku logo Disney+, už aby nám přišel potvrzovací link (máme doma předplaceno), ať můžu koukat :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozhodně doporučuju a dej případně vědět, co na to budeš říkat! :D

      Vymazat
  3. O seriálu jsem slyšela, úplně se na něj ale asi nechystám, úplně to není to, co bych vyhledávala.

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
  4. na seriál jsem viděla plakát a dost mě zaujal :) až bude více času, ráda bych se na něj podívala :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ráda si pak poslechnu názor, doporučuju vyzkoušet :)

      Vymazat