Domácí postřik proti včelám a vosám (bez chemie)

by - 29 května


Tematicky jedna fotečka, kterou jsem vyfotila u nás na zahradě :D 

Tohle bude trochu netradiční článek, ale chtěla jsem se s vámi podělit o tento tip pro případ, že se najde někdo, kdo tohle musí taky řešit. Víte, s mamkou bydlíme v půdním bytě a každý rok - jakmile je teplo - mám problém s včelkami samotářkami, které neustále poletují kolem mého okna, hledají skulinky, kde by si udělaly domeček a hryzají do okolního materiálu. Dělo se to co pár minut od rána do večera, takže to rychle začalo být otravné, zvlášť když ve svém pokoji trávím většinu volného času.

Jen aby bylo jasno, já nemám se včelami žádný problém (na základce jsem chodila i do včelařského kroužku), ale to jejich hryzání a bzučení je dost slyšet a protože opravdu nechci, aby se zabydlely v mém okně, bylo třeba s tím něco dělat. Nejdřív jsem zkusila prostě okno přes den neotevírat - což jsem samo o sobě dělala dost nerada, potřebuju větrat - ale i přes zavřené okno si stejně našly nějakou cestu a pořád bylo slyšet, jak se mi tam provrtávají. Jo a dělaly to konkrétně jen u mého okna, k dalším čtyřem oknům v našem bytě se ani nepřiblížily, takže taky pech :D

Každopádně jsem hledala nějaké řešení, jak odtud včelky odradit a i když máme doma chemický postřik, moc se mi nechtělo ho používat, pokud existovala i jiná možnost. Přeci jen včelky jsou nesmírně užitečné a nechci je zabíjet, ale máme velkou zahradu, takže můžou být užitečné tam - ne v mém okně. Hledala jsem po internetu, ale nic moc jsem neobjevila, no a pak se mamka poptala známé včelařky a ta nám dala tip, jak si vyrobit domácí směs, která by mohla zabrat. A zabrala! Takže se dnes s vámi podělím o "recept" :)

Pozn.: mám vyzkoušeno pouze proti všetečným včelkám, na vosy jsem nezkoušela, takže účinek nemůžu zaručit, ale klidně bych to taky zkusila (i jako prevenci). Hlavně nestříkejte přímo na ty vosy nebo nedejbože na jejich hnízdo, to by asi nedopadlo dobře :D



Budete potřebovat:

- ocet

- hřebíček

- cibuli

Množství záleží na tom, kam všude budete chtít tento domácí postřik používat a jak máte velkou nádobu.

Já jsem nejdřív nalila větší množství octa do uzavíratelné sklenice, do toho jsem hodila několik kousků hřebíčku a nakrájela jsem asi třetinu cibule na kousky. Protřepala jsem to a nechala jsem asi hodinku nebo dvě odležet. Pak jsem našla vhodnou nádobu, do které jsem nalila tekutou část (hřebíček a cibuli jsem už nechala stranou, ale můžete tam šupnout i vše dohromady), nakonec jsem ještě přidala trochu octa a naředila jsem troškou vody (abych toho měla v nádobě víc, neodhadla jsem množství) a našplíchala jsem kolem míst, kam včely létaly (samozřejmě když tam zrovna nebyly). Bylo potřeba šplíchat několikrát v průběhu prvního dne, včelky to ještě chvíli zkoušely, ale nakonec to přeci jen vzdaly a další den se už vůbec neobjevily. Od té doby uplynulo už několik týdnů a stále jsem je u svého okna nezaznamenala.

Upozornění: ocet samozřejmě zapáchá, takže kamkoli to našplícháte, budete ho ještě nějakou chvíli cítit, ale jak říkám, stačilo šplíchat jeden den a pak už se včelky neobjevily. Nevím, jak efektivní by to bylo v dlouhodobém hledisku, kdyby bylo třeba směs používat každý den (zvlášť v místnosti, kde spíte), ale tím už nebylo třeba se trápit.


A ještě jedna fotka na závěr ♥

***

To je vše pro dnešní článek!

Měli jste někdy problém s vlezlými včelkami/vosami nebo jste se s nimi doma nesetkali (nebo alespoň ne v takové míře, že byste je potřebovali nějak řešit)?

Používáte raději chemické postřiky, přímo vyrobené proti hmyzu, nebo preferujete přírodní alternativy?

Děkuji za přečtení a přeji krásný den! L.V. ♥

You May Also Like

8 komentářů

  1. Vím, že bych měla komentovat postřik, ale musím se vyjádřit k těm tvým fotkám, ty jsou úžasný!! Pořád na ně musím koukat, to se mi dlouho nestalo :) každopádně postřik já aktuálně vyrábím na mšice :DD

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to je mi jasný, komu by se tenhle recept strašně líbil a pravidelně jej využíval kdykoli by do bytu vletěla včela. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Komu? :D Teď mě napadá, že tenhle článek šel celkem tematicky s mou nedávno publikovanou recenzí na Bridgertonovi druhou sérii 👀

      Vymazat
  3. To mě nikdy nenapadlo. Je fakt, že já na hmyz používám biolit, ale včelky nechávám, aby vyletěly. Ovšem kdyby se zahryzávaly, tak bych asi řešila tímto tvým přípravkem, ale naštěstí to řešit nemusím :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Než jsme se přestěhovali, taky mě nikdy nenapadlo, že by tohle mohl být problém. Vždycky je něco poprvé :D

      Vymazat
  4. Tyhle domácí výrobky bez chemie mám ráda. Zatím teda používám jen domácí hnojiva, ale postřik se teď před létem bude hodit, protože někdy je hmyz dost otravný. Ještě bych potřebovala postřik na komáry, s těmi bojujeme každý večer :D Jinak máš moc hezký blog, určitě se tu budu stavět :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také bych brala takový postřik na komáry, budu muset zjistit, zda existují podobné fígle, jak je odradit :D Děkuji, ráda tě tu zase uvidím :)

      Vymazat