Fanart | Iorweth (2015 - 2022)

by - 19 května

Na sepsání tohoto článku jsem se hrozně těšila, ale než začnu mluvit o mé nejnovější kresbě, dáme si malou lekci historie. V květnu 2020 jsem zde zveřejnila něco podobného - šlo o challenge Draw this again, pro kterou jsem využila starý fanart Iorwetha ze hry Zaklínač 2. Porovnání bylo tehdy pouze mezi roky 2015 a 2020. V tom článku jsem vysvětlovala, že 2015 byl poslední rok mého aktivního kreslení, než jsem s tím sekla, protože jsem se vůbec nezlepšovala. Tak nějak jsem přestala věřit, že je kresba něco pro mě, neměla jsem na to vlohy a hotovo. Nicméně koncem roku 2019 jsem se ke kreslení vrátila a tentokrát jsem se nehodlala vzdát tak snadno. Začala jsem trénovat a pomalu se začal dostavovat pokrok...

Od té doby jsem se snažila kreslit aktivně, alespoň jedna kresba do měsíce, ale protože mám více kreativních zájmů, hodně se mi střídá, na co mám zrovna chuť a čemu se chci věnovat. Někdy pár měsíců nic nenakreslím, někdy bych kreslila každý den. Nijak to nehrotím, kariéru v tomhle stejně asi nenajdu, takže se tomu věnuju opravdu jen když je čas i nálada.

Nedávno jsem zase dostala chuť kreslit a hrozně jsem chtěla zhodnotit svůj pokrok (jsem na tom teď trochu ulítlá, jak vidím s každým novým dílem zlepšení). No a protože už je to nějaký ten pátek, co jsem svého oblíbeného elfa kreslila, proč se do něj nepustit a neudělat nové oficiální porovnání, tentokrát 2015 x 2020 x 2022? Mimochodem, minulý rok jsem sice Iorwetha taky kreslila, ale šlo o tradiční kresbu, zkoušela jsem nové fixy (copic markers off-brand) a byla to spíš rychlovka, takže to do porovnání nezahrnu. Chci jen kresby, u kterých jsem se opravdu snažila a u kterých jsem strávila hodiny času, aby byl ten pokrok opravdu patrný.

No a tady už mám porovnání 2020 vs. 2022 (obojí z května).

Přiznám se, i když na té nejnovější kresbě stále vidím chyby, jsem z toho pokroku fakt nadšená a nemůžu se dočkat, jak bude můj Iorweth vypadat za dalších pár let. Co se týče programů, na sketching a lineart teď používám Paint Tool SAI, na barvy a stínování Adobe Photoshop. Na čas tvorby se mě raději ani neptejte, tipla bych aspoň takových 15 hodin, ale zase: já ke kreslení běžně sleduju různá videa, což ubírá mou pozornost, takže těžko říct kolik by to bylo čistého času.

Nejhorší je, já jsem v tomhle ohledu celkem perfekcionista a mnohem raději budu pracovat 15 hodin na jedné extrémně detailní kresbě, než abych těch 15 hodin využila na 15 menších kreseb na procvičení, což není zrovna dobře. Vím, že to hrozně zpomaluje můj pokrok, ale stejně si nemůžu úplně pomoct. Pracuju na tom, ne že ne, ale je to hodně těžký. Kdybyste měli nějaké tipy, jak se přimět víc trénovat a méně se snažit o co nejlepší kresby, ráda si to poslechnu.

Jinak pokud se vám má tvorba líbí a chtěli byste sledovat mou uměleckou dráhu i jinde, mám kreslící Instagram a taky Deviantart. Budu moc ráda za sledování i případné likes!

A nakonec samotná kresba - kdybyste si chtěli rozkliknout kvůli detailům:

***

A to je pro dnešní článek vše!

Co vy a kreslení/malování, je to něco pro vás nebo máte raději jiné kreativní aktivity? Pokud se kresbě věnujete, jste spíše tradiční umělec nebo digitální?

Jak se vám líbí má nová kresba a co říkáte na pokrok? Jestli máte pro mě nějaké tipy nebo doporučení, sem s tím! Mým cílem do budoucna je pokračování studia anatomie, póz a pozadí, ale budu ráda za jakékoli konkrétnější rady.

Děkuji za přečtení a přeji krásný den! L. V. ♥

You May Also Like

8 komentářů

  1. Já tohle obdivuji! Opravdu krásné, jsi šikovná. Já bych tohle nenakreslila ani na papír, ani na tabletu, nikde :-D Šikovný ručky, opravdu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc! Před deseti lety jsem tomu taky nevěřila, byla jsem na kreslení hrozný anti-talent, i když mě to bavilo. Jsem ráda, že jsem u toho vydržela a cvičila a cvičila (a v tom budu taky pokračovat) :D

      Vymazat
  2. Páni, to je obrovská změna, jsi moc šikovná! :) Jen tak dál :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  3. To je pořádná změna. Ale je vidět, že se neustále zlepšuješ. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Wau tak to je pokrok jako blázen! :) si moc šikovná! :)

    OdpovědětVymazat