Bridgertonovi (2. série) | Recenze

by - 09 května

Bridgertonovi (v originále Bridgerton) je romantický drama seriál, který sleduje příběhy osmi sourozenců z rodiny Bridgertonových. O první sérii se zde rozepisovat nebudu, pouze zmíním, že hlavní postavou byla nejstarší dcera Daphne a mou plnou recenzi si můžete přečíst ZDE. Druhá série se soustředí na nejstaršího syna Anthonyho, který je hlavou rodiny a konečně se rozhodl si najít manželku. O své vyvolené má přesnou představu, možná až příliš: musí být totiž dokonalá a to nejmenšího detailu. Láska ho absolutně nezajímá a hledání partnerky bere jako povinnost ke své rodině i svému postavení coby vikomta. Je to čistě praktická záležitost a city s tím nemají nic společného. Záhy se objevuje dokonalá mladá dáma, která přesně sedí jeho představám - nebýt její svéhlavé starší sestry, která Anthonyho rychle začne dovádět k šílenství. A to nejen jedním způsobem...

Seriál je natáčen dle knižní série, kde se každý díl soustředí na jednoho ze sourozenců. Stejně tak to funguje i u seriálu (co se týče hlavních postav v rámci sérií), nicméně na rozdíl od knih se zde na pozadí odehrávají také vedlejší linky dalších postav. To dodává seriálu na zajímavosti, zvláště pokud nejste zrovna fanoušky hlavní dvojice, ale oblíbili jste si někoho jiného (pro mě případ první série).

V recenzi první série jsem zmínila naději, že další série budou mnohem zajímavější a přesně tak se stalo. I když ani Anthony není můj nejoblíbenější sourozenec, druhou sérii jsem si užila mnohem více, než tu první. Líbil se mi směr, kterým se jeho romantický příběh dal, líbila se mi chemie mezi ním a Kate a líbilo se mi i tempo, kterým se příběh posouval. První série byla v porovnání s touto velmi uspěchaná, i když pravda, druhá byla možná zase pomalá až moc. Nevím, kdy naposledy jsem byla tak frustrovaná z fiktivní dvojice, která se prostě ne a ne políbit, i když to už x-krát vypadalo, že k tomu dojde - UGH! Uspěchaný tady byl pak akorát konec, doufala jsem ještě v nějaké "co se stane potom" (jako v první sérii), ale snad se toho dočkáme na začátku chystané třetí série, takže pro teď mlčím.

Anthony Bridgerton (Jonathan Bailey)

Anthony Bridgerton je zajímavá postava. V první sérii jsem ho měla ráda, tady mě ale dlouho štval, svým způsobem. Určité jeho názory mi byly dost proti srsti (způsob, jakým mluvil o potenciálních partnerkách), ale zase chápu, že to k této době tak trochu patří a v podstatě i chápu jeho důvody, proč se na to díval takhle. Ne že by to bylo kvůli tomu v pořádku, ale nakonec se polepšil. Naopak jiné scény s ním se mi líbily hodně, ale nebudu nic spoilerovat, jenom řeknu "vosa" a dále to nerozebírám. Vy co jste to viděli už budete vědět :)

Kate a Edwina Sharma jsou také velmi zajímavé postavy a obě jsem si oblíbila, i když každou z jiného důvodu. Kate je velmi svá, miluju její interakce s Anthonym a celkově i její pohled na svět, i když určité její rozhodnutí neschvaluji. Edwina je zase velmi sladká a okouzlující, měla rozhodně něco do sebe. Na druhou stranu, moc se mi nelíbila určitá věc, kterou později udělala, ale opět - nebudu spoilerovat a posouzení už nechám na vás.

Samozřejmě se zde setkáváme i s dalšími postavami z rodin Bridgerton a jejich nejbližšího okolí. Benedict, druhorozený syn, opět nezklamal a těšila jsem se z každého momentu, kdy byl na obrazovce. Jak já ho žeru. Také mě bavil příběh druhorozené dcery Eloise (další mé oblíbené postavy), její uvedení do sezóny bylo vskutku úsměvné a líbily se mi scény mezi ní a Theem Sharpem. V první sérii jsem také měla hodně ráda Penelope Featherington a Lady Danbury, bohužel v této sérii mě obě celkem zklamaly.

Kate Sharma (Simone Ashley) a Edwina Sharma (Charithra Chandran)

Co se týče hudby, v první sérii jsem si toho vůbec nevšimla (i když to tam také bylo), ale často můžeme na pozadí slyšet moderní popové písničky, akorát převedené do klasické podoby (housle a podobně, vše bez zpěvu samozřejmě). Je to celkem zajímavé, když se soustředíte na intenzivní tanec mezi dvěma postavami a najednou si uvědomíte, že jim do toho v pozadí hraje Sign of the Times od Harryho Stylese :D

No a to bych nebyla já, kdybych nezmínila sex scény, žejo. V první sérii jsem je uvedla jako velký zápor - bylo jich příliš mnoho, příliš dlouhých, detailních a půlka z nich tam ani nemusela být. Nijak to ten děj neposunovalo a jako by: je super, že si Daphne se Simonem užívají, ale jaksi to nepotřebuju sledovat. Každopádně ve druhé sérii nastalo v tomto ohledu opravdu velké zlepšení. To málo sexuálních scén, které zde byly, měly svůj důvod a nebyly zbytečně natahované. Myslím si, že pro tento druh seriálu to bylo tak akorát množství.

Celkově jsem s druhou sérií spokojena, byla opravdu lepší než ta první (jak jsem předpokládala a ještě, že to tak nakonec dopadlo, přeci jen jsem očekávání měla poměrně vysoko). Už teď se těším na třetí sérii (která je již oznámena, společně se čtvrtou), i když si na ni opět asi rok počkáme. Bohužel. Ve třetí sérii by totiž měl být hlavním hrdinou Benedict a už teď se nemůžu dočkat. Doslova nejlepší postava a kdybych si měla vybrat nějakého Bridgertona, který je povahově pro mě jako stvořený, je to jasná volba. Nojo, to jsou ti umělci, mám pro ně prostě slabost... :)

8/10

***

Slyšeli jste o tomto seriálu? Sledovali jste ho, případně chystáte se ho sledovat? Kdo jsou vaše nejoblíbenější postavy a koho naopak nemusíte? Zrovna tady by mě to opravdu zajímalo.

Mimochodem, dnes (v den vydání tohoto článku) mám narozky! Neplánuji žádný tematický článek, ale mám pro vás alespoň takovou narozeninovou otázku: jak obvykle slavíte své narozeniny? Máte nějaké speciální tradice?

Děkuji za přečtení a přeji krásný den! L. V. ♥