Je elektrický kartáček lepší než klasika? | NAZUBY.CZ

by - 29 dubna

Používáte elektrický zubní kartáček? Já se přiznám, že jsem se v tomhle ohledu vždycky držela klasiky a hlásala jsem, jak tyhle "vymoženosti" nepotřebuju, jenomže věc se má tak, že když dojde na takové to běžné, každodenní čištění zubů, mívám tendenci to trochu uspěchat. Nemám na to trpělivost, což je - přiznejme si to - hodně špatný přístup. Jako dítě jsem mívala dost problémy s kazy a i když je to už dlouho, co mě musela zubařka vrtat, doteď bojuju se zubním kamenem a s nadměrným krvácením dásní. Před pár měsíci jsem viděla článek od jedné blogerky (bohužel si teď už nevzpomenu, od které to bylo), ve kterém ukazovala svůj elektrický kartáček, popisovala jeho výhody a celkově ho dost vychvalovala oproti klasickému, no a od té doby jsem si začala pohrávat s myšlenkou, že bych si ho taky mohla pořídit. Samozřejmě jsem nečekala, že by mi s problémy pomohl přes noc, ale říkala jsem si, že by se mohl vyplatit do dlouhodobého hlediska.

Shodou okolností jsem dostala před několika týdny nabídku spolupráce s internetovým obchodem NAZUBY.CZ (za kterou bych ráda ještě jednou takhle veřejně poděkovala) a hned co jsem zavítala na jejich stránky, už jsem si to mířila do sekce Elektrické zubní kartáčky. Ve značkách se moc nevyznám, takže jsem si jednoduše rozklikla kategorii "pro dospělé" a podle ceny jsem začala procházet jednotlivé kartáčky. Velkým pomocníkem při výběru bylo hodnocení zákazníků přímo na stránce produktu, což beru v eshopech jako obrovské plus - já jsem na recenze celkem vysazená, zvlášť když něco nakupuji přes internet (a nechápu, že tohle v dnešní době nemají všude). Taky oceňuju velké množství filtrů, které mohou výběr usnadnit v případě, že máte už jasnější představu o tom, co chcete.

Když jsem měla vybraný kartáček (ke konkrétnímu produktu se dostanu později), chtěla jsem se ještě podívat po nějaké ústní vodě. Nejdříve jsem uvažovala o nějaké přírodní, ale moc se mi nechtělo jít do značky, kterou vůbec neznám, takže jsem si nakonec vybírala mezi produkty značky Oral-B a Listerine. Pro účely tohoto článku jsem chtěla vybrat něco trochu nevšedního, takže nakonec zvítězila ústní voda Listerine s příchutí zázvor a limetka. Reálně mě zajímalo, jestli obstojí proti klasické mentolové příchuti (kterou já osobně zrovna moc nemusím a nějakou dobrou náhražku bych brala).


Oral-B PRO 900 Sensi UltraThin zubní kartáček

Po přečtení kladných recenzí jsem se rozhodla pro značku Oral-B a vybrala jsem si tento model, který je dle mého cenově dost přijatelný (ve slevě za 899,- Kč). Dorazil v balení s nabíjecím stojánkem a dvěma čistícími hlavicemi (Sensi UltraThin a 3D White) a jeho "smontování" bylo už dost jednoduché.

Pak následovalo nabíjení kartáčku - chtěla jsem ho nechat nabít do plné kapacity, abych mohla spočítat, jak dlouho to bude trvat. V návodu se psalo cca 22 hodin, což odpovídalo. Podle informací na stránce by měl kartáček pak vydržet až 7 dní v provozu (při čištění dvakrát denně). Já jsem ho zatím používala jen jednou denně (střídám ho s klasickým), čistím ale skoro dvojnásobně déle, než je uvedeno na obalu. Po 10 dnech začal ukazatel nabití blikat červeně, o tři vyčištění později se už nezapnul a bylo třeba nabíjet. Myslím si, že ta doba nabití je určitě jednou z nevýhod tohoto modelu, mohlo by to být i rychlejší / vydržet déle.

Jsou zde tři čistící režimy: daily clean (pro každodenní čištění), sensitive (jemné čištění) a whitening (pro odstranění povrchových skvrn). Mně nejvíce vyhovuje ten druhý režim, ale musím se přiznat, že mě překvapila síla rotací - zvlášť když jsem zvyklá na klasický kartáček, tak byl tohle celkem nezvyk. Vlastně je to celkem vtipné, když jsem poprvé kartáček používala, tak se mi z těch vibrací trochu i točila hlava :D Ale po vícero použití jsem si už zvykla.

Kartáček má taky zabudovanou funkci kontroly tlaku, takže pokud začnete příliš tlačit, změní se zvuk vibrací - čímž vás kartáček upozorní, že nemáte tolik tlačit. To beru jako velkou výhodu, s klasickým kartáčkem jsem vždycky měla tendenci hrozně tlačit a asi si umíte představit, jak brzo vypadaly jeho štětinky.

Ve finále bych zmínila, že v kartáčku je i časovač, který každých 30 sekund zavibruje a upozorní vás tak, abyste změnili čištěnou sekci. Doporučuje se čistit 2 minuty, ale já jsem zjistila, že mi to nevyhovuje, čistím cca 3-4 minuty.

Jinak jsem s kartáčkem spokojená, ale na jednu stranu je to opravdu nezvyk. Přijde mi, že vyčistí lépe než klasický kartáček, čištění je snadnější a "ne tak namáhavé" (ne že by to s klasickým kartáčkem bylo zrovna náročné, ale přeci jen se vám s tím elektrickým neunaví ruka tak rychle, ideálka pro nás lenochy). Jen bych zmínila, že po prvním použití mi trochu krvácely dásně (na což upozorňují i v návodu), ale pak už to bylo vždy v pohodě.

Pokud tedy hledáte cenově přijatelný elektrický kartáček, který ale něco i trochu vydrží, mohu tuto značku jen doporučit. Samozřejmě pokud nechcete zůstat u klasiky. Jo a jen bych dodala, nezapomeňte používat i mezizubní kartáčky nebo nit, on si ani ten elektrický neporadí se vším :)

Listerine Fresh Ginger & Lime Mild Taste ústní voda 500 ml

Jak už jsem psala výše, vybrala jsem si ústní vodu značky Listerine s příchutí zázvoru a limetky a reálně jsem byla zvědavá, jak obstojí. Příchuť mentolu mi vadí jak u ústních vod, tak u zubní pasty, ale i když jsem věděla, že se vyrábí speciální verze bez mentolu a s různými příchutěmi, měla jsem pocit, že nebudou tak účinné - přesto jsem neodolala, když jsem na tuhle ústní vodu narazila. Měla dost dobré recenze a i když moc nemusím ani ten zázvor, chtěla jsem ji vyzkoušet.

A musím se přiznat, že jsem asi našla svou novou oblíbenou ústní vodu. Příchuť zázvoru mi vůbec nevadí a vlastně mi voda připomíná (chutí i vůní) takové ty růžové orbitky, které miluju. V puse nijak extra nepálí (jak jsem zažila u jiných vod značky Listerine) a je velmi příjemná. Kolik % bakterií zahubí, to vám bohužel nepovím, ale jako náhrada mentolových vod je ideální a určitě ji budu chtít používat i do budoucna. Neobsahuje alkohol a navíc není vůbec drahá, na NAZUBY.CZ se dá sehnat za 82 Kč.

***

A to je pro dnešní článek vše!

Jaká je vaše ústní hygiena? Dáváte si záležet na tom, jak si čistíte zuby nebo to trochu flákáte?

Používáte / Používali jste někdy elektrický zubní kartáček nebo se držíte klasiky?

Máte zkušenost s těmito produkty / značkami / s internetovým obchodem NAZUBY.CZ?

Díky za přečtení a přeji krásný zbytek dne! L. V. ♥

You May Also Like

12 komentářů

  1. Zkušenosti s elektrickým kartáčkem nemám, ale možná někdy v budoucnu ho také zkusím. Rozhodně je fajn, když kartáček sám zahlásí, že se na něj moc tlačí, s tím mívám také občas problémy. :D Jinak co se týká toho e-shopu, tak ani s ním zkušenosti nemám, ale všimla jsem si, že stejný model kartáčku (i některé další) se dá třeba v DM pořídit o dvě stovky levněji. To mě docela překvapilo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Joo ta kontrola tlaku je skvělá, tyhle vychytávky jsou určitě výhodou oproti klasickému kartáčku, i když taky se ho asi nikdy nedokážu úplně vzdát :) A teda, nakupovat elektrický kartáček v DM by mě třeba ani nenapadlo, spíš bych koukala po obchodech s elektronikou, když už ne speciálně eshop s produkty na zuby. Dobrý tip :)

      Vymazat
  2. Elektrický jsem zatím nikdy nezkoušela, ale všichni si ho chválí. Třeba k němu časem také dospěju. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem na něj poslouchala dlouho chválu, než jsem se konečně rozhoupala abych ho vyzkoušela :)

      Vymazat
  3. Já mám doma elektrický kartáček přes rok a nemůžu si jej vynachválit. Určitě je pro mě lepší. Když si jdu čistit zuby normálním kartáčkem, tak je to pro mě už nezvyk a mám pocit, že zuby nemám tak dobře vyčištěné, jako tím elektronickým :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám to úplně stejně, sice ten elektrický stále střídám s klasickým, ale rozhodně mi přijde, že čistí lépe a důkladněji. I když by mě zajímala nějaká reálná statistika, o kolik % může vyčistit lépe, jestli by byl ten rozdíl vůbec znatelný a jestli to není jen náš pocit.

      Vymazat
  4. Já jsem elektrický zubní kartáček ještě nezkoušela.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě je to něco jiného a je třeba si na to zvyknout, ale zatím jsem celkem spokojená :) Myslím si, že má své výhody oproti klasice, ale samozřejmě i nevýhody (musí se nabíjet, hlavice na výměnu nejsou zrovna nejlevnější, atd.)

      Vymazat
  5. Já mám elektrický kartáček a už si bez něj neumím zubní hygienu představit. Akorát používám sonický zubní kartáček, ústní voda LISTERINE je naprosto skvělá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byla jsem překvapená, jak dobrá ta ústní voda je - i když jak jsem psala, její reálné efekty na moje zuby asi posoudit nedokážu. Ale minimálně má dobrou chuť i vůni :)

      Vymazat
  6. Ústní vodu Listerine jsem si jednou pořídila. Údajně s bylinkovou příchutí. Mě to chutí připomínalo Becherovku smíchanou s chemikáliemi, ale bylo to 100krát hnusnější. Nenadchla mě. Možná ale, že tahle zázvorová bude lepší.
    Elektrický kartáček jsem ještě nezkoušela. Ale člověk má koneckonců vyzkoušet všechno, ne? Třeba se pro něj někdy rozhodnu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemůžu posoudit, jinou ústní vodu Listerine jsem tuším nikdy neměla. Roky jsem byla zvyklá používat Parodontax, takže oproti tomu je tahle chuťově opravdu lepší, i když jestli reálně něco dělá, to nedokážu posoudit.

      Vymazat