Staré anotace aneb FAN FIKCE, které nikdy nedokončím

by - 13 června



V lednu tohoto roku jsem zveřejnila článek Staré anotace aneb příběhy, které nikdy nenapíšu a dnes se vracím se stejným konceptem, jen místo originální tvorby tu mám fanouškovskou fikci.

Něco o mé historii, co se týče fan fikcí - nejvíc jsem je psala, když mi bylo takových 15/16, na svém Wattpadu jsem zveřejňovala Avengers FF "Secret Powers", která si díky velkému zájmu čtenářů vysloužila i druhý díl. Dodnes to jsou mé nejúspěšnější knihy na WP, ale kromě nich můžete na mém profilu nalézt i fan fikci na Zaklínače a na Assassin's Creed. Těmto příběhům se však v tomto článku věnovat nebudu, neboť jsou dopsané.

Dnes se budu věnovat fan fikcím, které jsem psala/chtěla psát ve 13 letech, ale i fan fikcím, na kterých jsem pracovala ještě minulý rok (potřebovala jsem se vypořádat s novými fiktivními crushy, ale samozřejmě mám teď už priority jinde, takže jsem to nedokončila - a ani jsem dokončení neplánovala). Snažila jsem se vybrat příběhy z různých fandomů, do kterých jsem byla kdy zblázněná, takže je možná větší pravděpodobnost, že budete znát alespoň některé z nich? Pokud ne, tak bohužel tento článek nebude pro vás, ale to nevadí, budu se na vás těšit zase příště!

Jinak opět jsem k příběhům vytvořila obálky, aby vás zde nečekal jen blok textu, u některých jsem obálky již měla a rozhodla jsem se je ponechat (pouze dva nejnovější příběhy, tedy 7 a 8), ale u většiny jsem tvořila vše nově. Berte to jako obálky na Wattpad, možná ani to ne - jsou to takové rychlovky.

To je už vše k mému proslovu, jdeme na to :)

***

1. Kouzlo pátku 13. // fandom: One Direction // 2012

Anotace: Caroline vždy brala pátek třináctého jako svůj šťastný den a když se blížila půlnoc, měla takovou tradici, že koukala na hvězdnou oblohu a počítala vzdálené odbíjení zvonů. Toho večera opět stála u okna a počítala: jedenáct, dvanáct... moment, třináct odbití? A pak začala padat hvězda. Caroline si přála jediné, aby byla blíže svému oblíbenci z kapely One Direction, Louisovi Tomlinsonovi. Když se dalšího rána probouzí, ocitá se v neznámém hotelovém pokoji a... má mužské tělo? Pak už stačí jediný pohled do zrcadla, aby zjistila, že se k Louisovi dostala mnohem blíže, než původně chtěla. Teď je v jeho těle, v myšlenkách slyší jeho hlas a musí přijít na to, jak se dostat zase zpátky do svého těla. Dokáže uchovat tajemství před ostatními členy skupiny i před fanoušky, které nevyhnutelně potká...?

Jak jinak začít tento seznam než takovým druhem fan fikce, která dává ostatním fan fikcím špatné jméno, žejo. Ano, jsem (bývalá?) directionerka a takových příběhů jsem psala spoustu, i když tenhle byl tematicky alespoň zajímavý a trochu odlišný od zbytku. Jinak to bylo samé "náhodou někde potkám někoho z členů a je z toho velká láska" a ano, hlavní hrdinka měla v těchto příbězích vždy mé jméno, proč asi. Jinak zkoušela jsem tento příběh číst a... nápad sice dobrý (i vtipný), ale to provedení bylo fakt špatný a trapný. Ale bylo mi 13, co se dalo čekat :D

***

2. Stejné chyby // fandom: Harry Potter // 2014

Anotace: Jessica přijíždí do Bradavic a proti svému přání je zařazena do Zmijozelu. Tím ale problémy jen začínají, už od prvního momentu na škole totiž pociťuje od učitelů zvláštní chování a snad nejdivněji se k ní chová ředitel koleje, profesor Snape. Mezitím se dívka spřátelí se studenty druhého ročníku, dvojčaty Fredem a Georgem, kteří souhlasí, že jí pomohou záhadu vyřešit. Nakonec se Jessica dozvídá pravdu: vypadá přesně jako jedna dívka, která zde před lety studovala... Lily Evansová.

Doplňující info: Zasazení je rok předtím, než Harry nastoupil do Bradavic.

Harry Potter fan fikce jsem psala tuším jenom dvě, z čehož jednu jsem téměř dokončila (doslova mi chyběla poslední kapitola, mělo to 92 stran velikosti A4 (30 000 slov). Na rozdíl od tohoto příběhu šlo o FF z doby Pobertů, kde byla romantická linka se Siriusem Blackem, ale skončilo to špatně, z očividných důvodů, protože jsem se držela předlohy.

"Stejné chyby" byl poměrně originální, i když divný příběh. Byla tam romantická linka s Fredem Weasleym a ono by to bylo i cute, kdyby hrdince nebylo 11 a jemu 12 (nad tím jsem tehdy vůbec nepřemýšlela). A raději nebudu myslet na ty divné scény, které měla hrdinka s profesorem Snapem. Teda, žádná romantika tam v tomhle ohledu nebyla, to zas ne, ale co jsem to teď četla zpětně - to jakým způsobem tu hrdinku Snape furt pozoroval bylo trochu... creepy.

***

3. Srdce piráta // fandom: Once Upon a Time // 2015

Anotace: Rosie strávila celý život na moři, dokud při jedné bouři nepřišla o otce a o své dvojče, bratra Raymonda. Nyní, o roky později, je připravena se na moře vrátit a plout na lodi zvané Jolly Roger, pod nechvalně známým kapitánem, jenž má místo levé ruky hák. Zná však pověsti námořníků o ženách na palubě a je přesvědčena, že ji piráti nepřijmou, pokud budou znát její pravou totožnost. Kapitána tedy vyhledá v mužském přestrojení a vystupuje pod bratrovým jménem. Dokáže udržet svou lež a začít nový život pod černou vlajkou? A jaká je souvislost mezi šarmantním kapitánem Hookem a zlatou mincí, kterou má Rosie od té osudné bouře na krku...?

Doplňující info: Zasazení je předtím, než Hook poznal Emmu (a ostatní), ale poté, co ztratil svou první lásku.

Tento příběh miluju, seč to je trochu klišé. Co jsem to teď pročítala znovu, celkem mě překvapilo, jak poutavě je to napsané, i když jestli by se kapitánu Hookovi ještě jednou "zablesklo v očích" při pohledu na hlavní hrdinku, stal by se z něj Thor. Netuším, kam jsem tím tehdy mířila, ale tipuju, že Hook od první sekundy věděl, že se jedná o dívku, ale nechal ji přitom. Ze seriálu víme, že by Hook neměl problém s ženou na palubě, pokud by se osvědčila, to samozřejmě hlavní hrdinka nevěděla. A ano, byla by tam romantická linka mezi těma dvěma, jako bych mohla takový příběh psát bez toho :D

***

4. Ve službách mušketýrů // fandom: The Musketeers // 2015

Anotace: Když je Beatrice neprávem obviněna z vraždy vlastního otce, je nucena utéct z rodné domoviny a vydat se do hlavního města, aby vyhledala královské mušketýry - jen ti jí mohou pomoci najít pravdu. Cestou ji však přepadají bandité a ona je během bitky vážně zraněna. Z posledních sil se dostává k branám Paříže, ale brzy ztrácí vědomí a padá z koně. Když se po několika dnech probouzí, zjišťuje, že najít ve městě mušketýra nebylo až tak těžké, jak si původně myslela: jednomu z nich totiž doslova spadla do náruče. Nyní má ale u mušketýrů dluh a musí si ho odpracovat. Dokáže Beatrice očistit své jméno a odolat šarmu nechvalně známého sukničkáře, mušketýra Aramise? A jakou roli v tom všem hraje tajemná Milady de Winter...?

Doplňující info: Děj se odehrává v Paříži, rok 1630.

Tak tento příběh patří k mým srdcovkám, stejně jako celí Tři mušketýři. Hlavně teda ten seriál, ale s nadšením jsem sledovala i další filmy s touto tematikou, jak já ty mušketýry prostě miluju (u nás v Městském divadle se taky hráli jako divadelní hra!). Z původní knížky jsem četla jenom kousek, ale pořád doufám, že to někdy přečtu celé.

Mimochodem, musím zmínit, jak se jmenovaly první čtyři kapitoly (po prologu), protože to doteď miluju: 1. Náruč pana Aramise, 2. Lekce šermu pana Athose, 3. Nabídka pana Porthose a 4. Rady pana D'artagnana. Nevím, jak jsem chtěla pokračovat s dalšími názvy, ale to je prostě geniální :D

***

5. Templářka // fandom: Dragon Age // 2016

Anotace: Alison se snaží vést klidný a rutinní život, ale jako obvykle se jí to příliš nedaří. Poté, co obdrží dopis od Cullena, dávného přítele a kolegy z řádu Templářů, se její život obrací vzhůru nohama. Musí se vydat do Skyholdu, sídla Inkvizice, ale netrvá to dlouho, než si začne uvědomovat, že se tam toho děje mnohem více, než se na první pohled zdálo. A všechno to začne ve chvíli, kdy potká tajemného elfského mága, Solase. Její pátrání po pravdě ji zavede až na samý okraj propasti – ale dokáže se odtamtud ještě vůbec vrátit zpět? Nebo se raději vrhne po hlavě dolů, aby odhalila temné tajemství, které Solase obklopuje? To ukáže čas.

Doplňující info: Děj se odehrává v průběhu hry Dragon Age 3.

Dragon Age tady většina z vás asi nebude znát, ale dodnes to je moje nejoblíbenější videoherní série a mrzí mě, že jsem ten příběh nikdy nedopsala - celkem bych si to přečetla, ale sotva jsem měla dvě kapitoly. Hrdinka se přátelila i s Fenrisem z Dragon Age 2, na začátku s ním probírala dopis od Cullena, pak dorazila na Skyhold, srazila se s Inkvizitorem a vyhledala Cullena. Určitě by mezi těmi dvěma byla romantická linka, ale velká část příběhu by byla věnována i Solasovi a jeho tajemství. Hrdinka by byla paranoidní, všichni by jí říkali, že Solasovi nevěří jen kvůli její Templářské minulosti, ale nakonec by Solasovo tajemství dokázala odhalit (kdo hrál DA3, především dlc Trespasser, tak ví). Měla s tím vším i nějaké bližší propojení, ale to si už bohužel moc nepamatuju.

Těch příběhů ze světa Dragon Age jsem měla i více, jak říkám, miluju ty hry a celkově ten fantasy svět a mám crush tak na miliardě postav, takže... jop, bylo by z čeho vybírat. No až konečně vyjde Dragon Age 4, třeba rozepíšu zase něco nového. Mimochodem, taky jsem měla jednu skvělou DA fan fikci (dějově ještě před první hrou), kde byla hrdinka Šedá strážkyně, přátelila se s Alistairem a pátrala po své sestře, která zmizela. Cestou by potkala elfa Zevrana, který by jí šlechetně nabídl pomoc, jen aby později zjistila, že je Zevran nájemný vrah a chce její sestru zabít. Ale tenhle příběh skončil dokonce už u nápadu a ani jsem nikdy nezačala, to mě mrzí o to víc :D

***

6. Závoj skutečnosti // fandom: Game of Thrones // 2019

Anotace: Kassandra vede obyčejný život, dokud jedné noci nevyjde z jejího krbu záhadná ohnivá postava a nevtáhne ji do jejího oblíbeného seriálu. Rázem se ocitá v Západozemí, na začátku první série, a má možnost prožít celý seriál z první ruky. Nicméně brzy zjišťuje, že může svými činy příběh ovlivnit – dokonce natolik, aby zachránila mnohým postavám život. Je ale dobrý nápad hrát si na boha? Přeci jen, všechno se děje z určitého důvodu. A co se stane, když potká svou nejoblíbenější postavu: nechvalně známého Králokata, Jaimeho Lannistera?

Fan fikcí na tento způsob jsem měla více, nejen se Hrou o Trůny, ale i s jinými fandomy, třeba na seriál The Flash. Škoda, že jsem to nikdy nedopsala, myslím, že to byl dobrý námět. Měla jsem sepsáno jen pár kapitol, ale namyšleno jsem toho měla spoustu, především to, co hlavní hrdinka dokáže změnit. Namátkou zmíním dvě věci (a tohle je spoiler, takže pokud jste GoT neviděli, ale chcete vidět, tak nečtete dál): Kassandra by byla tou, která by v druhé sérii odváděla Jaimeho do Králova přístaviště místo Brienne, pokusila by se zabránit přepadení a aby Jaime nepřišel o ruku - osud by ale zasáhl a Jaime by přišel o ruku jinak, nicméně by přišel o levou a ne o pravou a byl by dál schopen bojovat. Druhá věc: zabránila by Krvavé svatbě. Bylo by tam pár hezkých scén a znovushledání, ale šťastný konec jsem stejně nečekala. Ono by se zvrtlo něco jiného, osud by si našel cestu, jak zavést zase rovnováhu.

***

7. Lovená // fandom: Cursed // 2020

Anotace: Cailean je Sličná dívka s neobyčejným darem - dokáže vidět budoucnost. Svým zevnějškem ani nadáním však nenáleží do žádného klanu a když se příběhy o jejích schopnostech dostanou až k bratrstvu Rudých Paladinů, je nucena se stáhnout do života v ústraní. Vše se ovšem mění, když se setkává s Plačícím Mnichem. Jaký je její osud a jakou roli v něm hraje pověstný lovec Sličných? A je-li budoucnost vytesaná do kamene... lze ten kámen rozbít?

Doplňující info: Příběh začíná několik měsíců před dějem seriálu a psala jsem ho tak, aby k němu nebylo potřeba seriál vidět (vše bylo patřičně vysvětleno, i když fan fikce neodvratně obsahovala spoilery).

Prokletá nedostala na Netflixu tolik pozornosti, ale možná si vzpomenete na recenzi, kterou jsem na ni psala (ZDE). I když se na seriál snesla všeobecná kritika (a ne zrovna bezdůvodná), mně hrozně nadchnul a měla jsem potřebu něco z tohoto světa napsat (hlavně protože jsem si naprosto zamilovala postavu Plačícího Mnicha). Fan fikce má šest kapitol (což je pořád teprv začátek) a přiznám se, ráda si to zpětně pročítám, opravdu se mi líbí, jak jsem to psala. Líbí se mi děj, interakce hlavní hrdinky s Mnichem a v určitých místech jsem se ponořila do opravdu filozofických rozmluv o tom, jak svět není černobílý, o tom jak jsou zvířata mnohem ušlechtilejší než lidé a kdoví co... pokud tenhle příběh nikdy nedopíšu (což u tohoto jediného nevylučuju, určitá moje část by to velice ráda dokončila), budu muset ty myšlenky použít někde jinde, protože s tím jsem fakt spokojená.

***

8. Dotek budoucnosti // fandom: X-MEN // 2021

Anotace: Diane dokáže vidět budoucnost těch, kterých se dotkne, a roky je na útěku před lidmi, kteří toho chtějí využít. Žije v neustálém strachu, nikde nezůstává příliš dlouho a nikomu nevěří. Vše se však změní, když potká jistého studenta genetiky z Oxfordu, Charlese Xaviera. Představí jí nový svět, o kterém se jí ani nesnilo, ovšem zbavit se duchů minulosti není tak snadné. Dokáže dívka přijmout své pravé já a otevřít se lásce, které se celý život brání?

Doplňující info: Příběh se odehrává v listopadu 1961, několik měsíců před začátkem filmu X-MEN: First Class (První třída). Superhrdinské jméno hlavní hrdinky mělo být Oracle.

Jak vidíte, opravdu jsem chtěla psát o nějaké postavě, která umí vidět do budoucnosti :D Ono je to u fan fikcí jednoduché, zvlášť když se příběh odehrává před dějem filmu/seriálu a já tak jako autor můžu využívat znalosti z předlohy. To je vlastně stejný jako u těch příběhů na styl "fanynka se přenese do svého oblíbeného fiktivního světa", prostě mě bavilo psát za postavu, která  ví více, než všichni ostatní a může toho využít.

Každopádně jsem tuhle FF začala psát poté, co jsem minulý rok poprvé začala sjíždět X-MEN filmy a kdy jsem se naprosto zamilovala do mladého Charlese Xaviera (v podání Jamese McAvoye). Dohromady jsem napsala 3 kapitoly a u psaní jsem byla pro jednou fakt pečlivá. Nejen, že jsem si našla, jaké přesně bylo počasí 10. listopadu 1961 v Oxfordu (kdy příběh začíná - ještě že existují databáze, kde se tohle dá vyhledat), ale také jsem si na google mapách vyhledala jednu reálnou knihovnu, která tam existuje a jak přesně to tam vypadá a podle toho jsem vše popisovala, když tam hrdinka zavítala. Většinou nepíšu příběhy z reálného světa, tudíž jsem tohle nikdy moc řešit nemusela, ale celkem mě ten průzkum bavil. Dělali jste někdy k psaní podobné průzkumy?

***

Kompletní seznam fandomů a fan fikcí, které jsem kdy psala:

Kdybych v tomto článku měla psát o všech mých fan fikcí, byli bychom zde ještě do Vánoc, takže jsem z mých nejmilovanějších fandomů vybírala jen jeden příběh, i když jsem jich měla několik. Ale ani na všechny fandomy zde nebyl prostor a tak jsem nakonec vytvořila kompletní seznam fandomů s počtem fan fikcí, které jsem pro ten specifický fandom měla vymyšlený... nebo alespoň těch, které mám uložené v počítači, cokoli co jsem kdysi dávno psala pouze na papír je již nenávratně ztraceno :D

Arrow - 1

Assassin's Creed II - 3

Avengers - 5

Cursed - 1

Detroit: Become Human - 1

Dragon Age - 3

Game of Thrones - 7

Harry Potter - 2

Heroes - 3

Once Upon a Time - 1

One Direction - 5

Portal 2 - 1

The Elder Scrolls V: Skyrim - 1

The Flash - 1

The Musketeers - 1

The Witcher - 3

X-MEN - 1

Dohromady: 40 vymyšlených příběhů + 1 speciální navíc, který nezapadal do žádného fandomu, resp. se jednalo o příběh, kde bych psala o tom "co kdyby se herci potkali se svým fiktivním já", každá kapitola by pojednávala o někom jiném, v první kapitole měl být Tom Hiddleston a Loki, dále jsem to zpracováno neměla.

***

A to je pro dnešní článek vše!

Co vy a fan fikce, měli jste někdy období, kdy vás bavilo je číst nebo psát? Pokud ano, na jaké téma?

Které ze zvýše zmíněných fandomů znáte? Jste/byli jste součástí některého z nich?

Zaujal vás některých z mých nápadů? A co říkáte na obálky?

Díky za přečtení a přeji krásný den! L. V. ♥

You May Also Like

6 komentářů

  1. Wow! Sice je škoda, že si nic nedopsala... když už člověk začne, měl by to dopsat, a pak psát další, ale rozumím... někdy je více chutí :-D Ale máš moc pěkné titulky a nejvíc se mi líbí s Luisem! ♥ To byla éra :-) Já jsem taky na Wattpad psala, je to skvělá možnost, jak psát příběhy veřejně :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Joo když jsem byla mladší, měla jsem problém s tím, že jsem nikdy nic nedopsala :D Teď (když náhodou je chuť) už ty ff ani nerozepisuji s tím, že je někdy dokončím, to bych se raději měla soustředit na svůj fantasy román, na kterým taky už pracuju pár let v kuse (a ten teda dodělat plánuji, i když to jde pomalu), ale občas je prostě chuť se zase ponořit do nějakého oblíbeného fandomu, když to mám čerstvě v hlavě :)

      Vymazat
  2. Páni, tak to je obdivuhodný. Máš dobrou fantazii, třeba to o GoT by mě dost zajímalo. :) Já jsem na fanfikce nikdy nebyla, přišlo mi, že tam holky píšou jen samý blbosti o tom, jak se do nich jejich oblíbená postava zamilovala, takže mě wattpadové příběhy úplně minuly a sama jsem nikdy nic takového ani nezkoušela. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :D Ono těch fan fikcí na styl, jaký jsi popsala, je opravdu spousta a v podstatě většina toho, co jsem psala já, taky mělo v popření romanci s mou oblíbenou postavou a i když jsem to nebrala tak, že jsem hlavní hrdinka "já", jasně, že jsem si občas představovala "co kdybych to byla já" :D Ale snažila jsem se, aby to bylo zábavné pro všechny (když už jsem to psala s tím, že to zveřejním) a hlavně aby tam byla i jiná dějová linka krom té romantiky. Ale ono - i na tom Wattpadu existují stovky fan fikcí, které tam romantiku vůbec nemají a třeba jen navazují na konec a vytváří alternativní verze, to je pak taky hodně zajímavé číst, zvlášť když nějaký ten seriál skončil otevřeně a už není pokračování. Pak si to musí fanoušci vynahradit :)

      Vymazat
  3. Obálky se povedly, podobné knihy jsem kdysi četla, ale teď už dlouho ne.

    OdpovědětVymazat