Den co den | Recenze

by - 02 května


K tomuto filmu jsem se dostala náhodou, skrze reklamu v televizi. I hned mě zaujal a věděla jsem, že ho musím vidět. Příběh je v principu jednoduchý - osoba, která se každé ráno probouzí v těle někoho jiného a prožívá jeho den, přičemž se snaží nijak neovlivnit jeho život. To vše se ovšem změní, když poprvé v cizím těle potká někoho výjimečného...

Tohle téma bylo pro mě něčím novým a fascinujícím  - i když jsem se později dozvěděla, že už film na podobný způsob existuje: "Vnitřní krása" z roku 2014. Já však budu hodnotit s vědomím, že jsem nikdy nic takového neviděla (a možná proto mě to i tak okouzlilo).


V podobných filmech se začátek často hrozně vleče - než vám všechno vysvětlí a podobně. Nic takového se tady ale neděje, žádné zdlouhavé monology hlavního hrdiny, které by vysvětlily, co a jak funguje. Ne, rovnou se ocitáte v ději, což je alespoň za mě veliké plus. Hned se seznámíte s oběma protagonisty a přiznám se: už dlouho jsem si hlavní hrdiny neoblíbila tak rychle. Jak Rhiannon, tak "A" mají skvělý charakter a člověk si nemůže pomoct a těšit se, co dalšího je čeká.

Některé scény mě rozesmály, jiné rozesmutnily; tak či tak, rozhodně to byl skvělý zážitek. Abych film nevychválila až příliš, uvedu i jeden "zápor" - kromě obou protagonistů mě žádné z okolních postav moc nezajímaly. Je pravda, že pro celkový příběh nebyly moc důležité, takže tam ani nehrály tak velkou roli, a kdyby se měly ve filmu rozvíjet charaktery všech vedlejších postav, byl by najednou o pár hodin delší - ale jisté rodinné drama se tam odehrávalo a bohužel mi to moc nepomohlo k tomu, abych si je oblíbila nějak víc :D Ale jak říkám, to je spíše drobnost.

"Tělo nemusí vždy odrážet lidskou mysl."

Film je podle knižní předlohy a po jeho zhlédnutí mám rozhodně chuť si trilogii přečíst. Předpokládám, že tohle byl skutečně jen první díl a že se příběh bude v knížkách i nadále rozvíjet. Co se týče samotného konce...  svým způsobem byl fajn, ale zároveň příšerný a chci VÍC. Chci vědět, co se bude dít dát - potřebuju to vědět :D Samozřejmě nechci nic vyspoilerovat, ale řeknu, že konec není žádný typický happy ending (ovšem není to ani "špatný konec"... těžko se to vysvětluje, takže se na to prostě podívejte a rozhodněte se sami).

Takže můj finální verdikt je: kdo chce vidět romantiku, která není úplně tradiční, rozhodně doporučuju zkouknout :) A nebo kdo raději čte - možná stojí za to nejdříve omrknout knižní sérii.

HODNOCENÍ
8.5/10

***

A to je pro dnešní článek vše!

Znáte film nebo knižní předlohu? Máte rádi romantické drama nebo preferujete jiný žánr?

You May Also Like

1 komentářů

  1. To zní super, díky za tip na film, mrknu na něj v nejbližší době :) joo, taky nemusím začátky, co se hrozně táhnou a ve finále to má pak 3 hodiny :DD

    OdpovědětVymazat