Testování korejské kosmetiky #1

by - 27 dubna


V srpnu 2023 jsem našla novou posedlost v korejských seriálech a skrz to jsem se začala zajímat i o korejskou kosmetiku, takže touhle tematikou vás budu teď na blogu nějakou dobu bombardovat - začala jsem v posledních měsících dělat velké nákupy a mám v plánu zde postupně vše recenzovat, a to i vč. obchodů, kde nakupuji. Pro tento článek se jedná o korejský eshop YesStyle.com!


Průběh objednávky

Zboží jsem si objednala v rámci Black Friday slev dne 26. 11. 2023 (neděle). 

K odeslání balíčku z e-shopu došlo dne 1. 12. 2023 (pátek), nicméně musím upozornit, že samotná doba odeslání zboží závisí hlavně na produktech, které jste si vybrali - u každého je napsáno, do kolika dnů můžou být poslány, většinou je to lhůta 1-2 dny, ale pozor, viděla jsem i 25-30 dnů, např. když zboží není momentálně na skladě, takže to si hlídejte. Můžete mít v košíku devět věcí s lhůtou odeslání 24 hodin a pak desátou věc s jedním měsícem a budete čekat celý ten měsíc, zboží se odesílá až když je vše připraveno dohromady. Já jsem měla tuším jeden produkt, na který jsem čekala cca ten týden na naskladnění, oproti ostatním, které byly k odeslání připraveny do druhého dne.

Objednávku jsem obdržela dne 14. 12. 2023, takže necelé 2 týdny po odeslání zboží, 3 týdny od objednání - od této doby jsem objednala na YesStyle ještě dvakrát a vždy to zatím vyšlo na ty 2-3 týdny od objednávky, takže to beru jako spolehlivé časové rozhraní (pokud nemáte v košíku něco, kde se čeká dlouho na naskladnění). Balík dovezla společnost WE-DO, se kterou jsem se mimo tento e-shop ještě nesetkala, ale samotné dodání bylo bez problémů. Jak jsem zvyklá od PPL, tak mi přišla SMS s časovým rozmezím, kdy budou dovážet, následně volal kurýr (já byla v práci klasicky, ale poprosila jsem, ať zazvoní, že balík převezmou prarodiče, nebyl problém). Nevím, jak to funguje, když se kurýr nedovolá nebo nedozvoní, nicméně mají i svá výdejní místa, takže je možné balík nechat přesměrovat určitě i tam.

Tracking balíku je poněkud náročnější, trasovací číslo se na e-shopu objeví po odeslání objednávky, nicméně to číslo je nepoužitelné víceméně do doby, než má u sebe balík WE-DO, což bývá možná pár dnů předtím, než ho doručují - a musíte si to hlídat sami, nepřijde vám žádný mail, že by se trasovací informace aktualizovaly. V tomhle člověk musí teda spíše věřit procesu a čekat.


Můj typ pleti

Mám smíšenou pleť (mastná T-zóna, především čelo + suché tváře) a problematickou aknózní pleť (hormonální akné). Každý typ pleti reaguje jinak na různé produkty, má zkušenost se tedy vztahuje pouze k mému typu pleti a každý může na tyto produkty reagovat jinak.


Recenze produktů

Teď už je ale čas se přesunout ke konkrétním produktům, které jsem si objednala, a jak za těch několik měsíců používání obstály...


Moje první zkušenost s odličovacím olejem a musím říct, že jsem byla příjemně překvapená a po použití jsem měla vždy rozzářenou ("vybělenou") pleť a hlavně hrozně jemnou pokožku na dotek. Výhodou je, že vydrží opravdu dlouho, protože ho není potřeba používat moc, bohatě stačí 2-3 stlačení pumpičky - za cca 4 měsíce používání každý večer jsem lehce pod půlkou lahvičky (nicméně neodstraňovala jsem jím nikdy makeup, ten odstraňuji micelárkou a až poté dočišťuji pleť tímto).

Po dobu používání jsem s ním byla spokojená, nicméně jsem nedávno zjistila, že obsahuje pár kontroverzních ingrediencí, které by mohly zhoršovat stav pleti (pokud umíte aspoň trochu anglicky, doporučuju aplikaci Skin Bliss na kontrolu ingrediencí v kosmetice), takže teď používám místo toho hydrofilní olej značky Ma:nyo a ten mi přijde mnohem lepší a šetrnější, navíc v porovnání s ním zjišťuju, že The Face Shop olej také lehce vysušoval.

Ve finále tedy hodnotím tento olej jako průměr, je příjemný, má velmi lehkou vůni - nic silného, ale řekla bych, že existují lepší alternativy.



Po čištění přichází na řadu pleťové tonikum a já zvolila tento Heartleaf Toner značky Anua, který jsem - na rozdíl od olejíčku - viděla ve spoustě reelsů na Instagramu a i když v Jižní Koree až tak populární není, svou popularitu si získal v zahraničí. Zklidňuje pleť a začervenání, lehce minimalizuje póry a pomáhá pleti lépe absorbovat další produkty - musím říct, že výsledky určitě pozoruju, i když třeba co se týče těch pórů, je to pomalá změna a člověk musí být trpělivý.

Nevýhodou je, že patří k dražším produktům a nevydrží tak dlouho, jak bych chtěla. Tohle balení 250 ml jsem vypotřebovala během tří měsíců a v únoru jsem si již objednávala 500 ml verzi (která ve slevě stojí kolem 950 Kč, takže to je už investice) a ta taky mizí poměrně rychle. Na jednu stranu ho mám opravdu ráda - proto jsem si kupovala i další balení, ale moje peněženka pláče, ne že ne.

Celkově bych řekla, že se jedná o velmi slušný toner, který si svou popularitu zaslouží, problematická je však vyšší cena produktu.



Po toneru přichází na řadu sérum a já zvolila tohle Glow Serum značky Beauty of Joseon, první značka, kterou můžete objevit i u nás, a to třeba v Rossmannu nebo na Notinu - nicméně cenový rozdíl oproti YesStyle je opravdu znatelný, v našich drogerkách i ve slevě stojí kolem 500 Kč, nemluvě když ve slevě není. Tohle sérum obsahuje propolis a niacinamid, pomáhá v boji proti akné a hyperpigmentaci a rozzařuje pleť. 

Má jen lehkou vůni, je velmi příjemné na pleti a neměla jsem s ním žádný problém, nicméně dle mého nemělo na mou pleť nějaký viditelnější efekt. Od té doby jsou vyzkoušela i alternativu tohoto produktu, a to Glow Deep Serum, které je dle mého lepší pro rozzářenější vzhled a zesvětlení skvrn po akné, takže bych doporučila spíše to, případně jiné produkty této značky (vyzkoušela jsem jich také už více, ale k tomu zase v dalším článku).

Každopádně znovu bych si tohle sérum nekoupila, spíše budu hledat dál.



Dále se podíváme na tento lokální krém na akné, který obsahuje extrakt z Pupečníku asijského (Centella asiatica), má zklidňovat akné a hydratovat pleť, cena ku velikosti produktu je příjemná, protože potřebujete opravdu malé množství krému, aplikuje se lokálně na postižené oblasti, takže vydrží opravdu dlouho. Jako jediný produkt z celé objednávky má takovou zvláštní vůni, která by mohla některým lidem vadit.

Bohužel tento produkt byl asi největším zklamáním, má pleť na něj nereaguje dobře, když se dostane na místo, kde žádné akné není - jeden pupínek možná zlepší, ale kolem něj se následně vytvoří dva další, takže při dlouhodobém užívání akné spíše zhoršuje. Recenze vypadaly dobře, takže třeba někomu jinému bude fungovat lépe, mně bohužel nevyhovoval.



Dále tu máme krém pod oči, který obsahuje 80 % šnečího extraktu. Tohohle produktu (i šnečího krému, kterému se věnuji níže) jsem se trochu bála, protože uhm... ŠNEK?! Ale četla jsem hodně pozitivních recenzí, které šnečí extrakt může mít na pleť, takže jsem to chtěla vyzkoušet a upřímně, není to až tak divné, jak se to zdá. Tento krém má bojovat proti vráskám a jemným liniím a také proti tmavým kruhům pod očima. Jako bonus také přišel s plastovou špachtlí, abyste se krému nemuseli dotýkat prsty.

Jedná se o příjemný krém, proti kterému nemám žádné výhrady, nicméně žádné viditelné výsledky jsem při dlouhodobém užívání nepozorovala. Resp. uznávám, že hydratuje dobře oční okolí, nicméně fotila jsem si fotku "před" kvůli tmavým kruhům a přijde mi, že teď je mám ještě horší, než když jsem tento krém začala užívat - což nebude vina tohoto krému, můj spánkový režim má co vyprávět, nicméně ke zlepšení taky nedošlo. Na druhou stranu, doteď jsem neobjevila žádný oční krém, který by měl nějaké wow efekty na mé oční okolí.

Závěrem bych řekla, že se jedná o běžný krém pod oči, stejně dobrý jako kterýkoli jiný. Dokáže hydratovat, ale žádný zázrak to není. Výhodou je, že balení vydrží opravdu dlouho, protože používáte jen malé množství a je cenově dostupný (ve slevě rozhodně). Dokud se neodvážím začít používat retinol ve svých očních krémech, asi se ho budu držet, protože "proč ne". 



Jak jsem zmínila u předchozího produktu, dále tu mám krém, který obsahuje 92 % šnečího slizu a musím říct, že v konzistenci to jde opravdu poznat (oproti tomu krému pod oči, tam byste to nepoznali vůbec). Je velmi lepkavý a tahá se, když ho nabíráte, což je divné prvních pár použití, pak si zvyknete. Jeho misí je hydratovat a opravit poškozenou pleť a v tom musím uznat, že je opravdu velmi dobrý - nejlépe mi vždy působil, když jsem měla hodně rozdrápané akné.

Co se týče hydratace, já jsem ho vždy používala večer před spaním a na mě nebyl dostatečně hydratační, ráno jsem mívala trochu vysušenou pleť, především v oblasti tváří, které mám už tak suché. Takže jsem přišla na dobrý trik, kdy jsem večer - jakmile tento krém zaschl - používala ještě druhý krém na mé suché oblasti (většinou jsem vynechávala čelo, kde se mastím nejvíce).

Krém není vhodný pro ranní péči o pleť, ale ve večerní rutině je velmi příjemný, pomáhá proti akné a poškozené pleti, i když by mohl hydratovat více. Nepoužívám ho již každý den, teď už spíše jen nárazově, když ho opravdu potřebuju, ale nemám s ním problém, patří k těm lepším produktům z tohoto haulu, pokud se člověk dokáže přenést přes ten šnečí sliz teda...



A v neposlední řadě tady mám tento víceúčelový balzám, který jsem si upřímně koupila kvůli tomu, že jsem ho viděla v korejském drama Business Proposal (2022) a z toho co jsem slyšela, tak spolupráci s tímto produktem měli i v jiných seriálech, takže je fakt populární a rozšířený (nebo má minimálně dobrý marketingový tým, který ho umí všude nacpat).

Obsahuje mimo jiné kolagen, bojuje proti stárnutí pleti, hydratuje a také je to skvělý podklad pod make-up. Já ho používám každé ráno pod oči právě jakožto podklad pod make-up, dále v oblasti nosu/rtů, kde se tvoří jemné linie a pak na celé bradě, kterou mám poslední dobou nějak dehydratovanou a špatně mi na ní drží make-up přes den. 

Především pak v oblasti očí vidím efekty tohoto balzámu, kdy mi make-up přestal zalézat do "vrásek" a již nemám to oční okolí tak vysušené po několika hodinách s make-upem na tváři. Jsem s ním spokojená a používám ho stále a pořád již dlouhodobě. I když se jedná jen o 9g produktu, ta tyčinka vydrží opravdu OPRAVDU hodně dlouho, nicméně až mi jednou dojde, znovu si ji kupovat nebudu. Přeci jen ta cena je už opravdu dost vysoká, i když bych se neměla divit vzhledem k popularitě tohoto produktu - zvlášť když byl i v těch k-dramatech. Tak či tak, dokud mám tento produkt k dispozici, jsem s ním spokojená a hodlám ho nadále používat.


***

Finální zhodnocení

Tento haul se nevyvedl tolik, jak jsem doufala, ale byla to pouze první objednávka a většinu produktů jsem objednávala "naslepo" pouze dle recenzí a bez dalších informací. Od té doby jsem udělala již další objednávky a začínám postupně objevovat produkty, které mi vyhovují více, ale k těm se dostaneme zase v dalších článcích (chci dát všem produktům minimálně několik měsíců na zkoušku, než je budu zde hodnotit). 

Největší srdcovka: Anua - Heartleaf 77% Soothing Toner

Největší zklamání: COSRX - Centella Blemish Cream

Čestné uznání: KAHI - Wrinkle Bounce Multi Balm


***

A to je od dnešního článku vše!

Vyhovuje vám styl tohoto článku, tzn. kdy stručně hodnotím několikero produktů dohromady nebo preferujete jeden produkt na celý článek více do hloubky?

Znáte obchod YESSTYLE? Objednáváte někdy kosmetiku ze zahraničních e-shopů? A máte zkušenost s korejskou kosmetikou obecně či dokonce s některým produktem, který jsem si objednala? Budu ráda, když se podělíte do komentářů, uvítám také tipy na další produkty!

Děkuji za přečtení a přeji vám krásný den, měsíc, život! L. V. ♥

You May Also Like

4 komentářů

  1. Korejskou kosmetiku mám také v plánu vyzkoušet. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem korejskou kosmetiku ještě nezkoušela, ale slyšela jsem na nic chválu, tak snad ji brzy také vyzkouším . :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Recenze super, líbí se mi, když se jde do hloubky :)
    S korejskou kosmetikou zkušenost nemám a celkově nic moc neměním, jsem ráda, že jsem našla něco, co pleti vyhovuje, až teď po xy měsících jsem zkusila nový produkt :D

    Smile Thess

    OdpovědětVymazat
  4. S korejskou kosmetikou zkušenosti nemám, ale vím, že kolegyně hodně objednává ze zahraničních stránek a nemůže si to vynachválit. Mě vyhovuje tento styl článku - více recenzí v jednom :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat