Domácí pampeliškový čaj

by - 07 dubna

K trhání pampelišek ze zahrady jsem neodolala a sáhla jsem i po foťáku 

Rok se s rokem sešel (a ještě něco navíc) a jsem konečně zpátky. Bude to natrvalo? Přála bych si říct, že ano, ale slíbit to zatím nemůžu, i když nápadů na články mám mraky (spoustu z nich již rozepsaných, ne že by to něco znamenalo). Dnes přicházím s takovou rychlovkou, a to s receptem na domácí čaj z pampelišek. Poslední týden jsem lítala po obchodech, abych pampeliškový čaj sehnala a jediný, který jsem našla, byl ve zdravé výživě za nemalé peníze, tak jsem se rozhodla prohledat hlubiny internetu a vyzkoušet jednoduchý recept, jak si tento čaj připravit z pampelišek, které nám rostou přímo na zahradě.

Na co je pampeliškový čaj dobrý?

Čaj z pampelišek působí jako antioxidant, pomáhá proti zažívacím potížím, podporuje trávení, pozitivně ovlivňuje močový systém a ledviny a reguluje hladinu tuku a cukrů, takže usnadňuje hubnutí. Obsahuje také spoustu minerálů a vitamínů, posiluje imunitu a zbavuje tělo toxinů, takže je i pomocníkem v boji proti akné a ekzémům.

Květ nebo kořen?

K výrobě čaje se dá použít jak květ, tak kořen pampelišky, nicméně květ lze použít ihned, kořen musíte vykopat (rukou ho ze země jen tak nedostanete) a nechat usušit.


Co budete potřebovat?

Na jeden šálek čaje vám postačí: 

• 8 květů pampelišek 

• 350 ml horké vody 

Ano, je to tak jednoduché. Samozřejmě dle chuti můžete čaj přisladit medem a přidat citron. Samotná chuť čaje však překvapivě není hořká, dá se bez problémů pít i samotný.

Postup

Pampelišky natrhejte někde, kde nehrozí, že by byly chemicky ošetřené a samozřejmě také neodporučuji podél silnice - nejlépe tedy na zahradě nebo někde dále "od civilizace". Oddělte květy od stonků, opláchněte je pod tekoucí vodou, dejte do hrnku a nakonec zalijte vroucí vodou. Louhujte po dobu 5-10 minut a dobrou chuť!

Na závěr se ještě můžete pobavit nad touto letící (skákající?) včelkou :D

***

To je vše pro dnešní článek!

Zkoušeli jste někdy čaj z pampelišek (ať již domácí nebo kupovaný)? Napadlo vás někdy si udělat domácí čajík z bylinek nebo květin, které rostou všude kolem vás a pokud ano, tak jaký? :)

Děkuji za přečtení a přeji krásný den! L.V. ♥

You May Also Like

6 komentářů

  1. Zrovna dneska jsem říkala, že musím natrhat pampelišky na med! Čaj jsem nezkoušela a ani mě to nenapadlo, to je dobrý tip :) jinak doufám, že už se vrátíš napořád. Ps: ta fotka létající včelky je bozi ;)

    OdpovědětVymazat
  2. Ten musí být vynikající! :) Není nad to si podobné produkty vytvořit doma. Sběr bylinek a květin mě obecně moc baví. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Já jsem jednou zkoušela z kopřiv a blé, ten mi vůbec nechutnal :D Ale ten z pampelišek navíc vypadá i moc hezky! Navíc má skvělé účinky :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  4. Já bylinkové čaje moc nemusím, ale zkoušela jsem mátu, mateřídoušku, tymián a šalvěj. Žádný jsem si nijak neoblíbila, občas si ale dám mátu na žaludek.

    OdpovědětVymazat
  5. Ja si chcem už roky vyrobiť púpavový sirup, ale ani raz sa mi to doteraz neporadilo. Vždy som si na púpavový sirup spomenula až keď púpavy odkvitli :D

    OdpovědětVymazat
  6. Nedělám, ale mamka ho taky dělá, takže jsem ho zkoušela a byl dobrý :)

    Smile Thess

    OdpovědětVymazat