Lake of Voices | Recenze

by - 10 března

Fotky v článku jsou mé vlastní screenshoty ze hry.

Lake of Voices je free-to-play vizuální novela, ve které se ocitáte v roli strážkyně Kikky, která musí spolu se svým společníkem Bemellem přejít jezero Sinnlos. Jezero je však plné nástrah a temných monster a pokud se chce dvojice dostat na opačnou stranu, budou potřebovat průvodce. Během své cesty potkají i další společníky a kdo cestu přežije a kdo zemře - to je pouze na vás a vašich rozhodnutích. I přes temný a děsivý příběh máte možnost rozvinout romanci s kýmkoli ze svých společníků, ale ani čerstvě vybudovaný vztah vám šťastný konec nezaručí. Každé rozhodnutí má své následky a od smrti vás může dělit jediná chyba...

Přiznám se, vizuální novely jsem vždy hrála spíše na mobilu, na počítači jsem je nikdy moc nevyhledávala. Když na mě ale na Steamu tahle hra vyskočila, nemusela jsem přemýšlet příliš dlouho; zaujala mě na první pohled a to i přes to, že nejsem fanouškem hororu ani thrillerů a u her to platí dvojnásobně. I hned po instalaci následovalo několikahodinové hraní hluboko do noci, které pak pokračovalo i následujícího večera (určitě doporučuju hrát se sluchátky a ve tmě, hodně to pomůže při vytváření atmosféry).

"Ano, můžete jít všichni tři, ale v takovém počtu alespoň jeden z vás zemře, než se dostaneme na druhou stranu."

Když říkám několikahodinové hraní, tak musím upozornit, že herní doba (na jeden průběh příběhem) není příliš dlouhá. Já příběh odehrávala několikrát po sobě, protože jsem měla problém dostat konec, který jsem sama chtěla - opravdu stačí jediné rozhodnutí a jste nahraní. Hra má ohromné množství konců, které se odvíjejí od vašich rozhodnutí, od postavy se kterou zrovna flirtujete a od toho kdo vám zemře a kdo ne. Konce mohou být dobré, hořkosladké nebo doslova příšerné. Při několikátém hraní vám velmi pomůže tlačítko "skip", které vás rychlostí blesku dostane k další dialogové možnosti, takže nemusíte znovu číst a odklikávat to, co jste už jednou četli a co si pamatujete. A jak jsem říkala, někdy může konec změnit jeden jediný detail.

Já mám na Steamu nahraných necelých 6 hodin a prošla jsem možná půlku všech konců (a dost možná ani to ne), z čehož jsem zkoušela romanci (a pídila se po dobrém konci) se dvěma ze čtyř nabízených postav. Každý si určitě najde svého oblíbence, ale za mě The Guide (tedy onen tajemný průvodce) rozhodně vítězí :)

Hodit lucernu. x Dívat se.

Co se týče dialogových možností, existují dvě varianty: časově omezené a neomezené. Kvůli těm časovaným možnostem doporučuji mít ruku neustále na myši a být připraveni rychle reagovat, pokud bude třeba. Přiznám se, že toho jsem se celkem bála, protože v podobných hrách sotva stihnu přečíst nabízené možnosti, natož se nějak logicky rozhodnout, ale nakonec to nebylo tak hrozné. Času na rozhodnutí máte celkem dost a většinou se jedná o jednoduché, krátké volby.  Nicméně pozor, časované volby jsou často otázkou života a smrti vás nebo vašich společníků. A jedna menší rada: někdy je správnou volbou nevolit si vůbec a nechat časovat vypršet :)

Naopak časově neomezené volby určují váš vztah s jednotlivými společníky.

"S pozvednutým obočím kouknu na Bemelleho. Na jeho rtech pohrává letmý úsměv."

Co bych dále ráda zmínila je naprosto úžasný soundtrack. Hudba, která hraje na pozadí, mě dokázala naprosto pohltit a vždy navodila úžasnou atmosféru. Soundtrack se samozřejmě měnil podle situace, ať na nás číhali děsiví netvoři nebo jsem se začala sbližovat se svým vyvoleným - vždycky jsem měla pocit, že jsem přesně tam, kde hlavní hrdinka a že prožívám stejné emoce.

Hra také obsahuje krásné ilustrace, které se vám zobrazí při určitých scénách. V hlavním menu je pak album, kde se vám postupně ilustrace odemykají a můžete je tak sbírat. Já osobně nemám všechny a kdoví, jak dlouho by mi trvalo je všechny posbírat, i když jsem v pokušení se ke hře jednou vrátit (až zase zapomenu, jaké volby vedou k jakým koncům) a zkusit těch obrázků ulovit více.

Mimochodem pro všechny sběratele: hra má i Steam achievementy, takže další věc, kterou můžete sbírat. Já jich odemkla 14/24 a jsem celkem spokojená, nepotřebuju je na 100 %, ale jak říkám, třeba jednou je taky dosbírám.

"Před námi stojí skupina slídičů. Jakmile nás zaslechnou, ve stejnou chvíli k nám otočí hlavy. Skoro jako by věděli, že se k nim blížíme. Nadechnu se."

Ve finále tuhle vizuální novelu hodnotím velmi kladně, umí krásně vykreslit atmosféru, příběh je chytlavý, na postavách vám záleží a když začnou umírat, bude vám jich líto. Příběh je vhodný i pro všechny, co nemají horory rádi (mluvím z osobní zkušenosti) a jasně, občas se budete v napjatých situacích bát, ale není to žádný extrém. Nečekají vás zde žádné jump scary, pouze úžasná hororová atmosféra a špetka romantiky k tomu.

Navíc je hra zdarma, tak na co ještě čekáte? Pokud vám nevadí angličtina (český překlad hra bohužel nemá), tak jen do toho!

8/10

***